bevroren bak tip!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 17:43

beantsje schreef:
Zout slecht voor de hoeven? Hoe moet dat dan wel niet met al die paarden die over het strand rijden en zelfs in zeewater?

Klopt helemaal :D
Vroeger hebben we op deze manier ook de bak wel begaanbaar gehouden. Zout strooien met de kunstmeststrooier en daarna met de weidesleep erover.

Afspuiten als het vriest is geen goed idee, dan krijg je een ijsbaan. Alternatief wat ik dan gebruikte was een emmer water met een scheutje betadine en een oude autowasborstel om even de benen/kootholtes te ontdoen van rommel.

Soofjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:52

pharagirlke schreef:
Of je kan geduld hebben en het dier gewoon op weide laten tot de gevaarlijke temperaturen over gaan.

Denk je echt dat keukenzout gaat helpen om je bak te ontdooien?

nee strooizout natuurlijk _O-
dat kun je ook gewoon kopen in tuinwinkels ofzo :P

Soofjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:58

stalkarima schreef:
Ikm koos liever optie 3!
dan maar even niet rijden!
of ergens een binnenbak opzoeken of even een buitenritje maken!
want als de ondergrond nog wel hard is is er nog een grote kans op blessures!

in het bos is de grond ook hard, athans dat was bij mij wel :9

Karennnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-09 19:59

zout is wel degelijk 'slecht' voor de hoeven (als je het tenminste niet afwast en onderhoud)
Paarden die op strand lopen, moeten veel verzorging krijgen aan de hoeven.
Toen wij met de paarden naar zee gingen werden hun hoeven op 2 dagen helemaal droog en ''dood'' :P
De 'manegebaas' daar zei dat dat aan het zout lag. Ik merkte het ook meteen aan mijn zadel, helemaal droog en hard. Dus invetten is de boodschap.

Maar ik verkies ook een goede bak en dan daarna even hoeven wassen en vet erop boven 2-3weken niet rijden.