Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, ik vroeg me gewoon wat dingen af...
madamX schreef:iets wat niet functioneert door weersomstandigeheden noem ik luiheid/laksheid van een stalhouder, omdat er technieken bestaan die zulke omstandigeheden de baas kunnen (orkanen of ijstijden uitgezonderd). Stallen die nu problemen hebben zijn meestal diegenen die nagelaten hebben de boel goed te bouwen en te organiseren. In veel gevallen zou ik het terecht vinden dat er dan minder stalgeld betaald wordt, tenzij de stalhouder echt kan aantonen dat het onmacht is, bv door het tonen van onderhoudslijsten.
Een paar jaar terug was er een manege door hevige sneeuwval ingestort: dat is nu typisch een voorbeeld van luiheid/laksheid van de stalhouder (goedkoop bouwen door dunnere spanten te kopen). In dat geval vind ik het ook geen onmacht maar pure nalatigheid, ook al sneeuwt het eens in de 20 jaar zo hevig.
joyce B schreef:Alle waar naar zijn geld...
Voor een stal met goed gedraineerde en speciaal geprepareerde bodems betaal je vaak meer stalgeld dan voor een eenvoudige stal met eenvoudige zandbodem in de buitenbak (al dan niet gedraineerd)
Als een stal adverteert met altijd onder elke weersomstandigheid kunnen rijden" dan belooft die stal heel veel, en verwacht je ook dat diegene dat waar kan maken.
.