Nieuwe pony laten wennen etc., hoe pak jij dit aan?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Maiska

Re: Nieuwe pony laten wennen etc., hoe pak jij dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 17:54

Mijn eerste paard heb ik op stal gezet, geborsteld (wat niet al te goed ging haha). Volgende dag onder begeleiding erop gezeten. En gewoon langzaam dit uitgebreid, elkaars grenzen gezocht en een band opgebouwd door veel bij hem te zijn en te laten weten dat ik het "vaste" in zijn leven ben --> ik zal hem niet verlaten. Ook meteen de volgende dag tussen z'n stalgenoten in de wei gezet.

Mijn andere paard precies hetzelfde, volgende dag onder begeleiding erop gezeten, nog wel even aan de longe voor m'n eigen gevoel. En het ook langzaam opgebouwd :j

Ieder zal het iets anders aanpakken en je moet goed opletten wat het paard ervan vind. Gaat het te snel of niet, reageert hij/zij heel anders dan toen je proefreed of hem verzorgde etc.

malita04

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 18:00

lekker dag 1 in de wei laten wennen, :D
de volgende dag rustig en ontspannen onder het zadel. :))
hij kan uiterraad wat fris zijn omdat het allemaal nieuw is hou dit in je achterhoofd.

veel sucses!! ;)

Tinker32

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-09 22:00

Ik zou mijn paard rustig op stal zetten en een aantal keer over het terrein met hem/haar lopen. En ook gewoon rustig in het weiland laten 'bijkomen'.

Froexiie

Re: Nieuwe pony laten wennen etc., hoe pak jij dit aan?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-01-09 12:32

ik heb m gewoon op stal gezet, en wat eten gegeven.
de volgende dag uit stal gehaald, sochtends en savonds geborsteld en weer terug(het weiland was knoerhard :P )
en een paar dagen later op wei! ;)
succes