Wie kocht ook zelf een paard als minderjarige?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

odis

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-03 23:59

Ik was 16 toen ik m'n pony kocht. ik had een ochtendkrantenwijk en ik werkte zaterdags en zondags en al m'n vrije dagen in een dierenpension om hem te onderhouden en te kunnen sparen voor een kar, tuig en evt. hoge dierenartskosten. m'n ouders hebben nooit iets voor hem betaald.
ook dingen als hoefsmit, behandelingen bij Uithof/dierenarts enz. heb ik zelf altijd moeten beslissen.
Voor mijn 22e verjaardag heb ik mezelf m'n Friesje cadeau gegeven. hier heb ik een paar jaar flink voor moeten sparen, maar het was het wachten wel waard.
Als er iets met 1 van beiden gebeurd, zullen m'n ouders wel in nood bij willen springen.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 00:01

Ik kocht mijn eerste paard op mijn 17e, op afbetaling. Alhoewel ik geen stalling betaal heb ik verder altijd alles zelf betaald.

maaike_vdv

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 01:13

Ik heb Karin gekocht toen ik 17 was, Mickey toen ik 18 was en Sarah toen ik 19 was Haha!
Heb ze zelf gekocht, en ook verder ook alles altijd zelf betaald.

salema

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 01:32

[quote="Manda"]Wie heeft dat hier gedaan?

Ik kocht Origine van mijn eigen geld toen ik 16 jaar was. Ik heb haar eerst op een boerderij gehad, dat was niet zo duur en daarna op een prive stalletje wat toch flink wat duurder was. Ik kreeg helemaal niets van mijn ouders (voor mijn paard). Natuurlijk kreeg ik wel gewoon zakgeld enzo, maar ze wouden zich met het paard niet bemoeien. Dat was ook direct de afspraak als ik zo nodig een paard wou Lachen, ik was het er helemaal mee eens.
Toen ik het paard kocht had ik al een krantenwijk en was ik aangenomen bij de Alberte Heijn. Toen ik bij de Albert Heijn een vast contract kreeg stopte ik de krantenwijk en werkte ik iedere zaterdag bij de Albert. Dit was voldoende om mijn paard te onderhouden. Ik had ook reserves gespaard ( ja ja, was al aan het sparen voor een paard vanaf mijn negende Pling ) voor als er iets mis zou gaan, en ik had mijn paard een jaar later laten verzekeren. Alles had ik, ookal was ik nog zo jong, redelijk goed overzien. En tot de dag van vandaag heb ik daar nog geen spijt van gehad.

zou zo mijn verhaal geweest kunnen zijn Haha!

Koetjespaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 10:25

Hai,

Ik heb mijn knolletje gekocht toen ik 15 was. Wel samen met mijn vader, want die wilde ook graag een paard. Ik heb iets meer dan de helft betaald, dus hij is altijd nog iets meer van mij. Ook in onderhoud betaald ik de helft, daarvoor werk ik in de huishouding (daar kreeg ik vroeger dus voor betaald en dat gaat nu bij het stalgeld.).Ook zadel en hoofdstel heb ik zelf moeten betalen, waren wel weer super duur, want ik moest zo nodig spullen uit Amerika. Gaaaap
Alleen de dierenarts kosten betalen mijn ouders, maar die hebben we tot nu toe nog niet gehad.
Een bijbaantje zit er bij mij verder niet in, zit in vijf vwo, druk, druk, druk. Mag van mijn moeder dus ook niet vanwege school.
Ben wel blij dat ik nu al een groot deel zelf betaal, als ik dan alles zelf moet gaan betalen is de overstap niet zo groot. (is wel de bedoeling dat ik alles zelf ga betalen)

tukker

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 13:06

Ik was 13 toen Sam van mij werd. Ook ik betaalde alles zelf. Heb de eerste 2 maanden gratis bij een vriendje in de achtertuin mogen staan. Later bij een boertje sta ik nu nog. Ik betaal daar €30,-. En dan komt het voer er nog bij en de smid en dat soort dingen. Nu ben ik 14 en red het nog steeds. Ben dolblij met Sam maar denk als het niet zo was gelopen dat het beter was dat ik langer had gewacht. Omdat ik niet zomaar een keer iets leuks voor mijn paardje kan kopen. Moet altijd aan het geld denken kan niet zomaar een keer iets heel moois kopen voor mezelf want dat geld gaat naar Sam. Dit is geen beklag ik ben hartstikke blij met Sam en wil hem nooit meer kwijt. En heb ook alles voor hem over. Het enige wat ik jammer vind zijn de reacties van sommige kinderen. Zo van dan koop je toch een keer geen voer of betaal je de wei toch niet. Dan zei ik altijd dat dat zo niet ging. Goeie vrienden proberen altijd te helpen als ik met school weer eens niet uit kom. Ik heb het idee dat ik door Sam wel een beter inzicht op een goeie manier van met geld omgaan heb dan leeftijdsgtenoten die niet op hun geld hoeven te letten. OP het moment betalen mijn ouders €30 voor het weiland van de zomer doe ik dat zelf weer. Een baan kan ik hier niet krijgen op mijn leeftijd. Gelukkig word ik bijna 15 en kan ik een groter inkomen krijgen en dus ook meer mogelijkheden. Sorry voor het lange verhaal. *LOL*

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:27

Yup, ik ook Lachen.
Pinky heb ik gekocht toen ik 15 jaar was. Ik mocht hem kopen van mijn ouders op voorwaarde dat ik hem compleet zelf zou betalen.
En ondertussen, ruim 2,5 jaar verder, is dat nog steeds gelukt Lachen

xxappiexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 15:28

Ik heb nog geen paard helemaal zelf moeten betalen, ik heb Apollon gekregen. Maar ik ga binnenkort wel zelf een paard kopen van mijn eigen geld. (We gaan deze carnavalsvakantie naar een paard kijken!) Dus dan koop ik wel als minderjarige een paard.

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 18:35

Toen ik 9 was wilde ik ontzettend graag een eigen rijpony. Had toen samen met een ander meisje al een shetlander. Ik ben toen bij een C-pony gaan kijken, waar ik een deel voor zou betalen (ik was toen 10 jaar en had zelf 900 gulden gespaart Tong uitsteken) en mijn ouders de rest. Maar helaas, toen ik belde dat ik de pony op proef wilde was hij al weg. Boos!
Toen heb ik t een tijdje bij mn vz-ponies en mn shetje gehouden, en toen ik 12 was had ik een redelijk bedrag en daar heb ik toen zelf Robin van gekocht. Ik was heel trots. Heb toen ook een krantenwijk genomen en mn ouders betaalde de stalling, en dan zou ik de hoefsmid enzo betalen.

Waventy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-03-03 21:08

Ik kocht Tommie toen ik 15 was ( mijn shet ) die heb ik altijd zo bij de andere ezels op het stuk grond staan wat wij toen hadden gehuurd.

Ik was 16 toen ik Renske kocht, in het begin betaalde ik niet echt veel zelf.
Maar nu betaal ik haar helemaal. Kan ok wel, sinds ik gestopt ben met school en tot het volgend jaar werk Lachen

passie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 12:22

Ik heb op mijn 13e een pony gekocht. Party!! Welke ik niet helemaal zelf heb betaald maar wel voor een groot deel! Maar ja er blijven mensen die je moeten belazeren. Mijn pony werd kreupel enz voor meer info kijk in de profiel van daanta

Vietjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-03-03 18:44

nou bij mij op school zit een meisje van 5 of 6 en die heeft al 4 of 5 pony's gehad.. en nog een meisje van 7 heeft een pony( op een manege want zij woont bij der tante en die heeft een manege) , maar zij doet helemaal niks met die pony alleen af en toe in een lesje mee rijden.