Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight

Toevoegen aan eigen berichten

Elpharo

Re: Pensionstallen in de randstad->DRAMA

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:00

Hoi hoi,

Ik snap jouw frustratie bijzonder goed hoor! Ik woon in Alphen aan den Rijn en heb hetzelfde probleem (gehad). Op de eerste stal (fokkerij) stonden ze nog best veel buiten...de tweede stal mochten ze drie kwartier(!) los en was ik aan het einde van de winter overspannen en oververmoeid omdat ik zovele op stal was geweest om mijn paard eruit te krijgen. Mijn pony stond daar in een paddock met schuilstalletje dus had niets te klagen. Daarna naar een stal waar ze vooral de eerste jaren de hele middag buiten stonden. We moesten het wel zelf regelen, maar het ging. Helaas kwamen daar meer paarden op stal, werd het drukker, niet meer paddocks (twee op 19 ofzo paarden) en kwam ik geregeld om 17 uur aan na mijn werk, om erachter te komen dat ze nog niet buiten waren geweest....Na een winter zo kon ik het niet meer aan Ik vond het echt vervelend dat ik me elke dag op mijn werk afvroeg of ze vandaag wel buiten zouden komen.

Uiteindelijk ben ik afgelopen zomer verhuisd naar een stal in de omgeving van Woubrugge...ze komen daar (ook weer onderling geregeld maar dan met een schema) van 9 - 17 uur altijd buiten in een super gedraineerde paddock. (Zomers dag en nacht op het land). Mijn paard en ik zijn helemaal ontstresst. Helaas is de stal net weer vol, want anders had je misschien es kunnen komen kijken.

Dus ja ze zijn er wel...die stallen!

Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet goed snap waarom er niet meer stallen zijn die zo werken....vaak is de ruimte er wel en als je dan even de tijd en het geld erin steekt om een goede gedraineerde paddock aan te leggen, groot genoeg voor alle paarden....dan zie ik het probleem niet, terwijl je zoveel mensen blij maakt.

En ja het is veel werk- elke dag paddock mesten (alles in beurten heh), paarden buiten zetten, binnen zetten, hooibakken vullen, waterbakken vullen....maar o wat is mijn paard gelukkig (en mijn pony ook!)...En ik betaal geen 300 euro. Volgens mij, als je meer zou vragen en iemand zou aannemen voor alle karweitjes zou dat hier ook een optie zijn in de buurt....maar zoals iemand al zei...meestal betaal je veel geld en komen ze bijna niet buiten...solarium, binnenbak, uitmesten, dat wel- maar wat heb ik daar nu aan als mijn paard 23 uur binnen staat per dag!

Ach....ik hoop dat er meer mensen gaan komen die de boel net zo opzetten als bij ons....heerlijk Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 12:02

Mirel schreef:
Mijn advies is goed zoekken, netwerken, marktplaats, mensen van bokt aanspreken, bij particulieren aanbellen, en vooral blijven geloven dat het bestaat.

Je wilt niet weten hoeveel ik al heb gedaan... bergen advertenties op marktplaats, op bokt, mensen op bokt aangesproken, bij particulieren aangebeld, bij oud stalgenoten nagevraagd, bij lesgevers nagevraagd...
maar allemaal zonder resultaat. Of het is te ver weg, of het is onbetaalbaar.

Over 2 jaar willen mijn vriend en ik verhuizen en hopen we een eigen stukkie grond te hebben.

madamX

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:07

Citaat:
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet goed snap waarom er niet meer stallen zijn die zo werken....vaak is de ruimte er wel en als je dan even de tijd en het geld erin steekt om een goede gedraineerde paddock aan te leggen, groot genoeg voor alle paarden....dan zie ik het probleem niet, terwijl je zoveel mensen blij maakt.

Ik snap het ook niet: het kan allemaal makkelijker, goedkoper en beter, maar zoveel stallen willen er niet aan.... En ik hoop ook dat er meer van dergelijke stallen komen, maar dan moet er eerst vanuit de overheid regels worden opgesteld; jarenlang konden de stalhouders dit zelf invullen maar ze verdommen het, dus moet het maar eens via een wet.

veertjuh1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:12

Ik sta nu met mn paard bij een boer..en daar mogen de paarden zomers elke dag naar buiten en in de winter als het land het toelaat...als het teveel geregend heeft dan hebben ze het liever niet ivm stuklopen van het land

nomes

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 14:16

Weet niet hoe het in Zuid-Holland zit, maar ik woon in Noord-Holland en het is echt wel te vinden hoor! Ook stallen voor nog een redelijk bedrag!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-09 16:13

toch loont het de moeite om te blijven proberen. Mensen verhuizen, paarden verhuizen, er wordt wel eens een paard verkocht, of er gaat 1 dood, stallen breiden uit, faciliteiten van stallen veranderen soms, dus je hebt best kans dat er ineens een kansje/mogelijkheid voorbij komt.

Ik heb nu ook geen plek voor paarden erbij, maar als we de nieuwe stal gebouwd hebben (binnen 1 of 2 jaar) en we hebben de bestrating eromheen klaar, dan kan ik ineens wel meer paarden stallen. Helaas voor jullie woon ik niet in de randstad Knipoog

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-01-09 16:17

Elpharo: woubrugge is eigenlijk net te ver voor mij Knipoog Ik moet nl alles met de fiets doen, dus het liefst wil ik iets dat binnen een straal van 10 km ligt (een extra beperking dus).

Joyce B: dat is wel waar, ik zag net een advertentie op marktplaats die in de buurt is en precies is wat ik zoek. Jammer genoeg hadden er al mensen op gereageerd, maar als zij het niks vinden heb ik iets gevonden Haha!

veertjuh1987 schreef:
Ik sta nu met mn paard bij een boer..en daar mogen de paarden zomers elke dag naar buiten en in de winter als het land het toelaat...als het teveel geregend heeft dan hebben ze het liever niet ivm stuklopen van het land

Jij staat ook in de randstad? Bij een boer staan vind ik helemaal geen probleem, zolang ze maar niet te moeilijk doen over de wei als het nat is enzo. En dat doen ze jammer genoeg wel Knipoog Staat je paard er nu swinters meestal buiten of toch meestal binnen?

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:06

Dat fiets probleem heb ik ook.

bij een boer staan vind ik ook prima, nadeel is dat er dan geen rijbak is vaak.

Ben je al een keer wezen kijken bij stal Ge Overdeveste? komen de paarden de hele dag buiten op stenen paddock. Ruime stallen voor een mooie prijs.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-09 22:14

zelfs hier in limboland is het vaak moeilijk om een plek te vinden waar ze veel buiten komen, op veel plaatsen maar even en met regen, vorst, te warm weer vaak helemaal niet.
Je mag in je handjes knijpen als je een goede plek hebt gevonden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 16:34

Ik ben ook op zoek naar een pensionstalling in de Randstad waar mijn paard lekker elke dag naar buiten kan.. Tot nu toe nog niet gevonden waar het zomer en winter kan en waar ze ook plaats hebben.. dus als iemand nog tips heeft Knipoog

Stal_Fiore

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-09 17:42

Tsja waar zoek je dan mlvanmelle? De randstad is nog wel behoorlijk groot.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 10:14

Lachen Ja klopt, ik ga in Rotterdam wonen, ik zoek iets tussen Rotterdam en Delft of richting capelle a/d IJssel, dus ten noorden of oosten van Rotterdam.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:10

Mlvanmelle: rond delft is vaak wel iets te vinden ;) Maar je moet gewoon geduld hebben. Ik heb nu de afgelopen 2 maanden op marktplaats gekeken en pas nu was er een advertentie van een geschikte stal, waar ze naar buiten kunnen swinters.

Het is wel een stal waar de gemiddelde wedstrijdrijdende dressuurruiter zijn neus voor op zou halen :P (kleine bak, geen eigen stal maar loopstal, geen wc) maar het is precies wat ik zocht dus ik ben blij :D Ze lopen de hele dag buiten en ze kunnen zelf de loopstal in. Er is wel een bestemmingsplan om daar huizen te gaan bouwen dus uiteindelijk zullen ze daar weg moeten maar dat is voorlopig nog niet aan de orde.
Nog even overleggen met de eigenaresse, en als het goed is kom ik er dan over een maand te staan! Ik heb er geluk mee gehad, want er hadden nog anderen gereageerd. Maar die hebben gelukkig afgezegd ;)

Angelsditch: ge overdeveste, komt mij niet bekend voor. Waar staat die stal? Ik ben nu trouwens niet meer op zoek :D Ik stuur je een pm!
Laatst bijgewerkt door Hinke op 13-01-09 17:15, in het totaal 1 keer bewerkt

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:14

Mijn pony staat in oegstgeest... sja ik betaal dan misschien wel veel, maar ik vind het welzijn van mn pony ook erg belangrijk. en zij gaat 's zomers het land op en 's winters overdag een dagdeel in de paddock :) de bak, de paddocks en longeerring zijn zo goed als altijd te rijden/gebruiken.

Paarden houden is een dure liefhebberij, en zeker als je in de randstad woont.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:17

Loesje: waar sta je?
Waar ik nu kom te staan betaal ik trouwens in verhouding heel weinig ;)

edit: oh je hebt je stal in je onderschrift staan ;) Daar heb ik net een advertentie van op marktplaats staan. Het klopt toch dat ze met die stal pas sinds kort zijn begonnen?
Laatst bijgewerkt door Hinke op 13-01-09 17:18, in het totaal 1 keer bewerkt

aniekje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:18

Ik woon ook in Oegstgeest. Goh wat een Oegstgeesternaren hier :D. Waar sta jij dan Loesje88?

Je kan je paard volgens mij ook op Manege de leeuwenhoek (Oegstgeest) stallen. Ik weet niet hoe de ervaringen zijn daar. Maar het is iedergeval 150 euro per maand. Geen idee wat de faciliteiten zijn.

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:19

Daar ben ik vorig jaar eens langs geweest. Ik heb toen aangebeld, en werd via de intercom afgesnauwd met 'nee we hebben geen plek' :+ Ik zie ze daar trouwens meer binnen dan buiten staan. Het is vlak bij mijn universiteit dus ik kom er heel vaak langs. Ook staan er ontzettend veel pony's, terwijl ze weinig ruimte hebben, dus de boxen zullen ook niet zo groot zijn.

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:20

@Hinke, klopt helemaal gloedje nieuw :j
lekker kleinschalig, gezellig sfeertje onderling!

@Aniekje de stal ligt parallel aan de A44 :) (5 minuutjes fietsen richting rijnsburg vanaf de poelruiters)

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:22

Ik ben daar vorig jaar langs geweest loesje 88 ;) Ze zei al dat ze een pensionstal wilde beginnen maar toen op dat moment wilde ze nog geen paarden aannemen. Wel een aardige vrouw en het zag er ook goed uit. Het is nu een beetje te duur voor mij :P Het is echt dicht bij mijn huis!

tita

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:23

woon in de randstad
prijs 215 euro paarden worden niet buiten gezet mogen per dag ong 15 min in een paddock

DesireeKJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:32

Onze stal in Stompwijk is niet 1 van de goedkoopste maar de paarden komen er elke dag buiten.. Ook tijdens de vorstperiode zijn ze gewoon elke dag lekker de paddock in gegaan... Ze staan een dagdeel buiten... Zomers kan je kiezen voor alleen overdag op het land of dag en nacht op het land...

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 17:36

Tita: wordt je paard daar niet helemaal gek van?

Baxter: is dat toevallig de groene meer? Ik ken volgens mij alle stallen in een straal van 20 km :Y) Sprak me ook erg aan, maar te ver weg en te duur ;)

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 17:56

Hinke schreef:
Ik ben daar vorig jaar langs geweest loesje 88 ;) Ze zei al dat ze een pensionstal wilde beginnen maar toen op dat moment wilde ze nog geen paarden aannemen. Wel een aardige vrouw en het zag er ook goed uit. Het is nu een beetje te duur voor mij :P Het is echt dicht bij mijn huis!

Vorig jaar waren ze inderdaad nog helemaal kaal! ik sta er wel al sinds mei, maar dat kwam doordat ik geen minuut langer op mijn oude stal wilde staan en zij was toen al mn instructrice en toen zeker ook mijn reddende engel dat ik daar al heen mocht!

Ik vind het zelf ook prijzig, maar dit is imo het beste wat ik mijn pony kan geven in deze omgeving (ik ben niet in bezit van rijbewijs, dus ik kan ook niet te ver uit de buurt)

Is stal wassenaar in noordwijkerhout niets voor jou? daar kunnen de paarden tegenwoordig ook overdag naar buiten in de winter :j

Hinke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-01-09 18:11

:D :D :D Daar kom ik net vandaan! Heb eind december mijn stalhuur daar opgezegd. Ze wilden inderdaad proberen de paarden tot en met februari buiten te laten, en dan 2 maanden de weides te laten herstellen. In die 2 maanden mag je je paard wel in de paddock doen een uurtje. Maar de weides bleken eind december zo slecht (de weides daar worden echt heel nat en blubberig als het regent) dat ze toch besloten hebben om ze van het land te halen. Ik had nog naar de klaas wassenaar stal gekund (hoort nu trouwens ook bij de stal van kees wassenaar :D ) maar dat heb ik maar niet gedaan.
Je moet namelijk onderling afspreken voor buiten en binnenzetten, en op het laatst durfde niemand ankie meer doen O:) omdat ze iedereen door de blubber trok en gek ging doen ( ja ik heb een echte eenkennige en eigenwijze haflinger-tank :P ). En omdat ik er toch nog 8 km vandaan woon kon ik ook niet elke dag zelf buiten en binnenzetten. Dus daarom ben ik daar toch maar weggegaan. Wel jammer want qua voorzieningen ed en weidegang was het een superstal!

Mano88

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-09 18:19

Lijkt mij inderdaad ook een fijne stal! :j maar voor mij ook wat te ver weg om te brommeren...

Balen dat het weidegang experiment niet gelukt is!