Ik snap jouw frustratie bijzonder goed hoor! Ik woon in Alphen aan den Rijn en heb hetzelfde probleem (gehad). Op de eerste stal (fokkerij) stonden ze nog best veel buiten...de tweede stal mochten ze drie kwartier(!) los en was ik aan het einde van de winter overspannen en oververmoeid omdat ik zovele op stal was geweest om mijn paard eruit te krijgen. Mijn pony stond daar in een paddock met schuilstalletje dus had niets te klagen. Daarna naar een stal waar ze vooral de eerste jaren de hele middag buiten stonden. We moesten het wel zelf regelen, maar het ging. Helaas kwamen daar meer paarden op stal, werd het drukker, niet meer paddocks (twee op 19 ofzo paarden) en kwam ik geregeld om 17 uur aan na mijn werk, om erachter te komen dat ze nog niet buiten waren geweest....Na een winter zo kon ik het niet meer aan Ik vond het echt vervelend dat ik me elke dag op mijn werk afvroeg of ze vandaag wel buiten zouden komen.
Uiteindelijk ben ik afgelopen zomer verhuisd naar een stal in de omgeving van Woubrugge...ze komen daar (ook weer onderling geregeld maar dan met een schema) van 9 - 17 uur altijd buiten in een super gedraineerde paddock. (Zomers dag en nacht op het land). Mijn paard en ik zijn helemaal ontstresst. Helaas is de stal net weer vol, want anders had je misschien es kunnen komen kijken.
Dus ja ze zijn er wel...die stallen!
Ik moet eerlijk zeggen dat ik ook niet goed snap waarom er niet meer stallen zijn die zo werken....vaak is de ruimte er wel en als je dan even de tijd en het geld erin steekt om een goede gedraineerde paddock aan te leggen, groot genoeg voor alle paarden....dan zie ik het probleem niet, terwijl je zoveel mensen blij maakt.
En ja het is veel werk- elke dag paddock mesten (alles in beurten heh), paarden buiten zetten, binnen zetten, hooibakken vullen, waterbakken vullen....maar o wat is mijn paard gelukkig (en mijn pony ook!)...En ik betaal geen 300 euro. Volgens mij, als je meer zou vragen en iemand zou aannemen voor alle karweitjes zou dat hier ook een optie zijn in de buurt....maar zoals iemand al zei...meestal betaal je veel geld en komen ze bijna niet buiten...solarium, binnenbak, uitmesten, dat wel- maar wat heb ik daar nu aan als mijn paard 23 uur binnen staat per dag!
Ach....ik hoop dat er meer mensen gaan komen die de boel net zo opzetten als bij ons....heerlijk