Stro is ruwvoer. Bevat veel droge celstof en is gewoon goed voor een paard. Niet afleren, gewoon een paar plakken extra in de stal doen. Koliek eten doet ze kennelijk niet, anders had ze dat al wel gedaan. Verschoon je dagelijks de hele stal of haal je alleen de poep- en natte plekken weg en vul je weer aan met schoon stro? Stro leent zich namelijk prima voor een potstal (neutraliseert de ammoniakdampen beter dan elk ander strooisel, ook dan vlas). Daarmee los je al een gedeelte van je probleem op en je hebt een veel warmer en zachter bed. Mag je zoveel stro gebruiken als je wilt of zit er een max. per dag/week aan?
ik heb nu ong. een week haar mest erin laten liggen en het is een rotzooi :l maar ze eet minder stro ik vind het toch wel zielig dat ze in de rotzooi moet liggen
lovemeintje
Geplaatst: 21-01-09 16:29
bij ons eten ze ook gewoon het schone stro op het kan geen kwaad ze eten het als buikvulling. het is blijkbaar erg lekker stro want ze laten het hooi gewoon liggen voor later. ik laat ze doen als ze het graag doen oke. ze doen het al jaren en er is nog nooit wat gebeurd. het kan wel zo zijn dat het uit verveling komt dat sommige paarden het gaan eten.