Jeanine84 schreef:Ik ga zeker niet met mijn 2,5 jarige aan de hand het verkeer in! Nog niet eens om het paard wel om de andere verkeersgebruikers! Dat vind ik echt onverantwoord! Een bit inhangen wil ik niet, wil haar niet nu al in de mond zitten! Hoe ik die van mj dan verkeersmak maak? Simpel..gewoon aan dr halster het erf op, langs een draaiende trekker, langs een rijdende auto..vanuit de rust, geen paniek situaties gaan opzoeken..wat je wel doet in het verkeer in mijn ogen..daar planken ze er zo met 80 langs..heb liever dat ze kennis maakt met een auto die 30 rijd..is er ook geen reden om gek te doen!
Mijne is ook net zo oud en ik ging de tweede keer naar buiten al alleen. Ik vind het een goede vertrouwensoefening. Heb er ook geen bit in gehangen, maar een dubbel halster met aan een een normaal halstertouw en bij de tweede een hengstenketting, voor het geval dat. Nou is mijne ook wel gigantisch rustig (niet sloom!!) voor zijn leeftijd en ik vertrouw 'm volledig. De weg is een autoweg waar je 80 langs mag, met een busbaan ernaast en er rijden regelmatig vrachtwagens voorbij. Hij geeft er allemaal niets om, hij is meer onder de indruk van een hardloper of een schaatser
Ik loop dus niet op de weg maar op een fietspad dat er vlak naast loopt. Vind dus niet dat er sprake is van een 'paniek situatie'. Ik wil hier dus niet mee zeggen dat iedereen het maar kan doen, maar bij mijn paard had ik echt het gevoel: dit kunnen we al, en ik had gelijk. Zelfs vandaag heb ik het gedaan, nadat hij zo'n vijf dagen zowat op stal heeft gestaan (bak is een schaatsbaan).