Urielle schreef:Stral schreef:Idem hier, ik kijk uit ook naar de resultatenGa die Anky-methode toch ook eens uittesten binnenkort...
Wat doe je dan met een paard met een extreem dikke manenkam (toch wel zo'n 3 vingers breed), als ik het trek, springt het langs beide zijden van haar nek, maar knippen is nu ook niet mooi volgens mij... Iemand ervaringen hier?
De manen trekken, daarna dagelijks natmaken en glad borstelen, eventueel extreem springerige manen invlechten naar rechts.
Zeker niet knippen of snijden, dan worden de manen nog dikker.
Nee, knippen zou inderdaad enorm lelijk zijn :p Vroeg mij gewoon af of iemand een efficiente manier had
Mijn merrie heeft echt rare manen, als ik ze allemaal mooi gelijk trek, en serieus uitdun, blijven ze niet mooi liggen. Het lijkt wel alsof haar manenkam in't midden wat omhoog komt/dikker is ofzo, waardoor die manen daar eerder in een soort 'boogje' vallen... Heel moeilijk om uit te leggen :p Naar de oren en de schoft toe vallen ze dan weer wel normaal, gevolg: aan oren en schoft vallen ze naar links, in't midden uiteindelijk naar rechts (en in die 7 jaar dat ik ze heb zijn ze ook al zeker 5x van 'kant' veranderd, echt, die haar manen leiden een eigen leven). Wat bedoel je juist met 'invlechten naar rechts'? Ik heb eens een tijdje de manen losjes ingevlochten, om te kijken of ze zo langs één kant bleven hangen, maar dat hielp niet echt... Echt, ik pruts graag aan de manen van mijn paarden, maar door haar heb ik er echt een degout van gekregen (ze heeft het dan ook nog eens totaal niet graag als ik trek enzo dus...) Echt, hel
Maar ipv dat je de lange uittrekt (en dus helemaal geen manen overhoudt als je paard niet zo ruim bedeeld is) snij je het af op de goede lengte. Omdat het zo'n kleine plukjes zijn, is het effect natuurlijker dan wanneer je knipt (vind ik, maar kan aan mijn knipcapaciteiten liggen, of liever: het gebrek eraan
)
bedankt voor de tip