Stal/weide en paard voor zoveel geld overnemen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

friesiszwart

Re: Stal/weide en paard voor zoveel geld overnemen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:03

ik zou er ook voor gaan echter eerst een tegenbod doen.

Valentinow

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:32

Anoniem schreef:
Daar zou ik niet over twijfelen maar gelijk doen als je naar je zin is en je het kan betalen.
Er stond hier vorig jaar een verwilderd en niet omheind stuk grond van 4000m2 te koop voor de schrikbarende prijs van €100.00 dus dat wat jij allemaal op noemt is vergeleken daarmee een weggevertje Ja mits er geen addertjes onder het gras zitten

En moest ts die Quater nog wegdoen, is het NOG sneller terug verdiend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:37

Ik zou het doen, toch een unieke kans als je je paard niet aan huis kan hebben? Je kan alles zelf bepalen, beter toch zo? Als je alles altijd netjes houd en op tijd reparaties uitvoert, kan het niet vervallen. Met handigheid en eventueel hergebruik of 2ehands kan je met weinig geld goed onderhoud plegen.

RainyDays

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:40

Het is wel €4000 per jaar he.... niet 1 keer dat bedrag maar voortaan elk jaar. Uiteindelijk is het dan wel in haar pacht, maar ze betaald wel meer per maand.

Edit: ik las verkeerd. het is 1 keer €4000,- en daarna €400,- per jaar. Zeg ik het zo goed ts?
Laatst bijgewerkt door RainyDays op 03-01-09 21:42, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 21:41

Ow ja, dan is het best wel veel.

pantarhei

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 12:04

een veertienjarige quarter is afhankelijk van de kwaliteit van het dier en de gezondheid mogelijk een blok aan je been. Zeker omdat die opnieuw in training moet worden genomen.
Echter als de pacht goed overneembaar is en niet voor zeer korte periode, dan betaal je in feite minder dan nu. die E 4000 is neem ik aan voor de opstallen, omheining, en roerende zaken.

Zeker goed met de eigenaar overleggen of je langer kan pachten
is de pacht overdraagbaar?
wat kan je met het quartje?
Hoeveel geld moet je nog aan water en stroom uitgeven?
Ik neem aan de die E 180 alleen voor huur stal en gebruik terrein is?

klinkt op zich niet fout, maar ga wel na hoeveel extra kosten je moet maken om het dak heel te krijgen en de paddocks te draineren, en hoe handig ben jezelf (en/of vrienden) of moet je het laten doen, dat komt nog wel bij je prijs van E 4000!

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:39

@jwoltmanelp : heb je het over kopen of over de pacht overnemen?? Zit nogal verschil in nl Haha!
Ik heb geen idee hoe de prijzen in Duitsland liggen, maar gezien de huizenprijzen in sommige streken (Noorden) zou die prijs niet zo vreemd zijn.
Zoals Kaka al zegt; bel de gemeente eens hoe het met het bestemmingsplan zit en de bouwvergunning.

Verkijk je ook niet op de prijs van een Quarter; wat kan het beestje, hoe is de gezondheid (beenwerk en tussen de oren). Komt er een vol papier bij en een officieële Transfer !!
Een Quarter zonder papier is een gewoon paard en dus 'niks waard' (iig geen Quarterprijs).
Verder is de leeftijd (14) niet makkelijk te verkopen; de gangbare mening is ... óf hij is ' kapot' gereden óf hij kan niks meer leren c.q. presteren op wedstrijdniveau. En een recrea-ruiter zal er niet veel geld voor over hebben.

Suzan_bobar

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 13:43

Ik zou het doen, de boel opknappen en evt proberen meer paarden in pension er neerzetten (is weer inkomsten)
Je moet gewoon alles goed op een rijtje zetten voor jezelf en de keuze niet laten afhangen van de mening van bokt. Doe waar jij je lekker bij voelt!

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-01-09 15:46

Bedankt voor al jullie reacties! De vergunningen zijn in orde. Ik heb dit bij de verpachter en gemeente nagevraagd. Het gebouw staat er al 20 jaar en mag er blijven staan. Voor de duidelijkheid: het stuk perceel wordt niet va mij, maar ik pacht het dan voor 400 euro per jaar. Daarbij komen stroomkosten van 250 euro per jaar en mestafvoerkosten, wat ik nu aan het uitzoeken ben en dus reparaties. Het stalgebouw en alle omheiningen e.d. en quarter koop ik dan over voor 4000 euro (eenmalig). Zelfs als ik die quarter naar de slacht doe (wil ik niet, wil eigenlijk een goed huis) voor hem, heb ik de kosten na ongeveer 1/2 jaar eruit. Meer paarden in pension nemen wil ik niet, is ook geen ruimte voor. Ik ben er a aan gewend om 7 dagen per week stalwerk te doen (s'ochtens voor mijn werk en na mijn werk), dus 4 keer in de week een extra openstal uitmesten, zie ik niet als een probleem. Hooi en voer betalen we nu ook al zelf. Mijn grootste probleem is dus die quarter, daar moet ik met een paar mensen overleggen. Volgens mij, is het zelfs zonder quarter de moeite waard, maar die mensen willen van die quarter af. Als hij goed getraind is, kan hij bij een goede ruiter een recreatiepaard worden. Hij is zeer gezond en robust, maar dus niet bereden de laatste 3 jaar en je moet heel consistent zijn bij hem. Verder mooi beestje om te zien.

aerdenhout1

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 15:54

Misschien kan je alvast foto's maken en op bokt plaatsen??
Weet je meteen of er vraag is naar zo'n soort paard en wat hij eventueel opbrengt. Maar ik zou er sowieso niet over na denken om het te doen hoor!!!

Blondie_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 17:25

Daar hoefde ik niet over na te denken, 4000 euro is niet veel geld vind ik hiervoor. Dat betaal je voor een auto, een ijzeren bak op wielen bwv...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:26

Ow so, gewoon doen!

_Bianca___

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:32

Nou..dan zou ik het echt wel doen Knipoog
Zeker nu je alles hebt na gecheckt.

sonjim

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-09 22:40

Hoe gaat het dan als jij ooit van het land afgaat, je kunt de gebouwen niet meenemen en de bak en omheining, dus dan zou ik overleggen dat je 500 per jaar betaald aan pacht en verder alles hetzelfde maar geen 4000 euro nu ineens. Je kunt volgens mij niet eens een gebouw verkopen zonder grond, ik weet niet hoe dat in duitsland zit maar, mij lijkt dat vreemd.

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-09 18:48

Hier zijn een paar foto's van vandaag van de quarter Poco:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

DubbelFun

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 19:44

*in love* Haha!

xx_Naomi_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:42

Klinkt echt super! En nu je zeker weet dat alles klopt zou
ik het zeker doen! Een stal voor zo weinig geld krijg je hier in
Den Haag nooit! Als ik die kans kreeg had ik het gedaan.

De Quaterhorse ziet er leuk uit, krijg je vast nog wat leuks voor. Lief
koppie. Knipoog

Heb je nog wat foto's van de stallen, paddock en bak?

inkepink

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 22:50

pfoe als ik deze mogelijkheid had zou ik niet twijfelen! Manlief las over mijn schouder mee en vroeg zich af waarom je nog niet hebt kunnen posten dat het rond is? Cool

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-09 20:49

Yep, de pachter van het land en eigenaresse van de quarter heeft gebeld en vanaf 1 februari neem ik het stuk land over, inclusief de quarter, waarvoor ik zo snel mogelijk een goed baasje wil zoeken. Ben heel blij hiermee. Eeen droom gaat daarmee in vervulling om mijn paarden zo te houden, zoals ik dat wil.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 20:52

Gefeliciteerd! Hoop dat je een goed plekje voor de quarter vind.

Meetje22

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:00

Gefeliciteerd !!!!
En met die quarter komt het ook wel goed.
Beestje ziet er netjes uit en heeft een lief koppie,die vind wel een nieuw baasje.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:06

gefeliciteerd met je nieuwe aanwinst
heb er alle vertrouwen in dat je een goed baasje voor de quarter kan vinde

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:08

Lees je topic net even door; Gefeliciteerd! En dat paardje ziet er goed uit, hoop dat je er een plekje voor vind.

Slotty

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-09 21:16

Gefeliciteerd! Haha! Leuk hoor, je eigen stekkie!

tot wanneer loopt de pacht?

palham

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-01-09 15:41

Slotty: de pacht wordt jaarlijk verlengd, maar ik ken de verpachters zeer goed en zij willen het land niet anders gebruiken, alleen dat het goed eruit ziet en zijn zelf ook heel blij, dat ik nu alles pacht (naast een stukje land, wat ik reeds van hen pacht)