Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Miryamk schreef:TS ik vind het ook erg jammer dat het zo gelopen is...Ik zag dat je een leuke klik met mijn poown hebt en had het je graag gegund.![]()
Daar komt nog bij dat het voor mij een manier is om mijn instructrice vaker te kunnen laten komen, omdat jij dan ook zou gaan lessen en mijn instructrice niet voor 1 persoon naar stal kan komen...Ik hoop ook dat ik straks wanneer mijn studie begint ik voldoende tijd overhoud voor mijn pony. Ik vind het persoonlijk behoorlijk krom dat je als eigenaar niks te zeggen hebt over wie er op je pony rijd en ik vind het ook een gemiste kans dat we niet op een goede manier met ze uit zijn gekomen......

niet over de mijne eigenlijk..Maflinger_S schreef:Wat ik uit het verhaal van TS begrijp is dat de stalhouder waarschijnlijk een keer een slechte ervaring heeft opgedaan met een bijrijder en als gevolg daarvan heeft bepaald dat hij voor geen enkel paard nog bijrijders op zijn terrein wil toelaten.
TS is van deze regel de dupe maar ik kan me van de pensionhouder voorstellen dat hij voor de TS, ook al is zij nog steeds welkom, geen uitzondering kan maken want dan staan de andere pensionklanten (logischerwijze) waarschijnlijk ook in de rij om weer bijrijders te gaan gebruiken.
In die zin heeft de TS, en degene wiens paard ze zou gaan rijden, dus gewoon pech.
Als TS altijd met plezier met haar eigen paard op deze stal heeft gestaan, en dat was zo begrijp ik uit haar post, zou ik als ik haar was als ik weer een eigen paard heb, waarschijnlijk weer gewoon op deze stal gaan staan.
. Maar de twee bijrijders die er nu lopen bij ons zijn allebei bijrijder geworden van een pensionpaard nadat ze op de manege reden. Dus ze zijn ''bekend'' om het zo maar te zeggen. En als het een onbekende is gewoon voorstellen aan staleigenaar zodat het er niet verdacht uitziet als een vreemde met je paard aan de haal gaat. Ellee schreef:Maar de twee bijrijders die er nu lopen bij ons zijn allebei bijrijder geworden van een pensionpaard nadat ze op de manege reden. Dus ze zijn ''bekend'' om het zo maar te zeggen.

Het is een boerenbedrijf, dus hebben ze geen last van mij. IKbenEllen schreef:Ellee schreef:Maar de twee bijrijders die er nu lopen bij ons zijn allebei bijrijder geworden van een pensionpaard nadat ze op de manege reden. Dus ze zijn ''bekend'' om het zo maar te zeggen.
En in dit geval snijdt de stalhouder zichzelf in de vingers, want hij is 2 manegeklanten kwijt (financieel). Dat is in geval van TS niet eens ter sprake want deze staat niet op een manege.
Dat had ik inderdaad er niet bijgezet.
Safiralief schreef:Ja, dat veiligheid voor alles gaat snap ik, en dat ze sommige mensen niet op het terrein willen hebben ook.
Nou wil het feit dat ze het heel jammer vonden dat ik nu dus weg ga, en dus ook niet meer terug kom omdat ik niet mag bijrijden.
Er zijn wat "lastige" bijrijders geweest en ik denk dat ze het daaorm doen.
Ze hebben ook gezegd dat ik heel erg welkom ben als ik weer een paard heb, maar ik heb gezegd dat ik op deze manier geen zin meer heb om op die stal te staan.
Ik wil me toch graag ergens welkom voelen, en dat idee heb ik nu niet.
IKbenEllen schreef:Tja, er zijn altijd ooit wel eens "lastige" mensen, eigenaren, bijrijders... dan stuur je die toch persoonlijk weg.