Prikkeldraad versus gewone draad

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

annastasia

Re: Prikkeldraad versus gewone draad

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 19:39

@ikke: heb je het filmpje en de foto's in het onderschrift van de TS gezien?
Ze heeft afgelopen week zelf in het prikkeldraad gezeten doordat haar pony erin verstrikt kwam te zitten.

Zelf vind ik prikkeldraad not done. Heb 2 jaar geleden het laatste prikkeldraad op ond bedrijf weggehaald, maar wel open handen gehad.
De jongste kalveren staan achter gaas, de wat oudere dieren achter WIT draad met flink stroom erop.
Ook het melkvee staat achter gewoon draad.

M'n pony blijft eigenlijk overal achter, het veulen wat minder, meneer kruipt gewoon onder het draad door.
Dus als het weer dooit komen hier 2 ''lagen'' 40mm WIT lint zodat ie er niet meer onderdoor kan en het ook goed ziet, uiteraard met flink wat stroom erop.

Houten omheining is mooi en duur, maar ook dat kan een paard lelijk verwonden, en ook daar vliegt wel eens een paard door heen

undra

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 21:43

ik ben zeker niet voor prikkeldraad omdat mijn paardje daar eens is doorgelope en ernstige wonden had op zijn borstkast maar hij is ook al door "gewone draad" gelopen en heeft zich hier nog niet aan verwond dus heb liever elecktriciteitsdraad dan prikkeldraad Lachen

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-08 23:33

Hoe staat men hier tegen beoband?

Zelf ben ik ook anti-prikkeldraad, werkt namelijk hetzelfde als gewoon draad maar dan prikt het er ook nog eens bij.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 08:37

beoband zal wel paardvriendelijk(er) zijn,
maar niet echt mensvriendelijk voor de portomenee
was zelf ook aan het kijken ervoor, maar vond wel wat struikelpuntjes:
de prijs,
het opspannen,
en ook betwijfel ik of het vriendelijker is als (goed opgespannen) koord of gewoon hout

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 08:44

Hout splinterd en breekt met scherpe punten. Dus dat is in zulke situaties sowieso al gevaarlijk, koord kan dus de pezen doorsnijden, of je moet er mesjes tussen hangen. (van de veiligheidsisolatoren)

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 08:47

en van beoband hoor ik ook wel dezelfde dingen....
maar als je dun koord goed heb opgespannen breekt het als het goed is.

wat het vooral met prikkeldraad is, is dat als ze gewoon in de wei lopen klooien en tegen de draad aan lopen ze al flinke wonden kunnen krijgen, en dat heb je met koord/lint/draad/ beoband niet.
met hout denk ik nog wel trouwens.
maar als ze uitbreken kan je van alles wonden krijgen