Shetlander wassen in de winter?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Sissi87

Re: Shetlander wassen in de winter?

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 17:44

kavama schreef:
Sissi87 : Dat meen je niet. ROFL

Nee ik zou dit ook zeker niet doen in de winter, mits je natuurlijk een wasplaats binnen hebt en een solarium.

Haha, ja Knipoog valt me op dat de "jongere" meisjes dat doen,haha of ligt het aan mij? Vind het wel irritant namelijk...

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 19:39

Ik neem aan dat je nu Imaverol gaat gebruiken? Helemaal wassen is nu geen optie met dit weer. Je kunt de plekken plaatselijk wel behandelen met een geconcentreerdere oplossing. Die oplossing is dus sterker dan die je normaal zou gebruiken als je je pony helemaal zou wassen. Het beste kun je daarover even overleggen met je dierenarts. Een deken gebruiken nu de pony besmet is, lijkt mij niet zo handig. Omdat je de pony niet helemaal kunt wassen, kan de schimmel zich via de deken extra makkelijk verspreiden. Maar ook dat kun je even met je dierenarts overleggen.

O ja, en om de behandelde plekken snel droog te krijgen, kun je gewoon een föhn gebruiken. Dan is hij in ieder geval lekker snel droog. (Gaat prima, heb ik ook al eens bij ons paard gedaan.)

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:01

Ik zou je shetlander niet wassen in de winter. Je wast je paarden en pony's toch ook niet?

Marigold

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-08 13:11

ik heb mjin shet de laatste weken wel moeten wassen (tegen luis),
terwijl het een 24/7 buitenpony is.
had haar de eerste keer na het wassen op stal gezet, maar het drogen duurde erg lang, en ze is niet gewend binnen te staan, dus heb haar later die dag op het land gezet, ze rolde een paar keer goed door de blubber, en uiteindelijk werdt ze wel weer droog.
2e keer met een plantenspuit har natgespoten, was toen veel sneller droog, en ook zo weer het land op.
ze had kale plekken, maar nu gaat het een heel stuk beter.
zit goed in de vacht en de kale plekken groeien weer goed bij.
en ze heeft er qua weerstand niks aan overgehouden.

maar als het niet echt moet, dan zou ik het niet doen hoor, wassen in de winter! (eigenlijk ook niet in de zomer, poetsen is toch genoeg?)

Siepje_99

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-09 20:25

niet doen! alle huidvet was je er dan af en dan kan je je pony op stal zetten of een deken op doen

Charlotje94

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-09 11:22

Ik zou het persoonlijk niet doen..
Gewoon wachten tot het warmer wordt!
Je haalt er waarschijnlijk anders een beetje van de vetlaag af...
En dat willen we niet ^^
xx

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 15:30

Ik zou het ook niet doen als het niet echt nodig is.
Maar soms moet je wel.. Bij luizen bijvoorbeeld..
Dan zou ik wassen met warm water, goed afdrogen (misschien zelfs met een föhn als je stroom hebt) en een fleece deken op, binnen zetten en wachten totdat ie droog is.
Als je geen warm water op stal hebt is dit heel handig:
[EA-CO] Mobiele warmwater-douche; EasyShower

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-09 17:56

Ja. Ik zou ook wachten. Zeker nu niet met deze vrieskou dat shetje zo weer naar buiten gooien. Dat is niet goed voor ze. Maar altijd blijven er domme mensen bestaan die dat wel doen. Zonde !

nadeche

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-09 17:50

Ik zou ook maar gewoon even wachten. Het is nu gewoon veel te koud, ja of je moet inderdaad een poetsplaats met solarium hebben. Maar anders zou ik het gewoon even bij poetsen houden ipv wassen.