Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

UniferB schreef:Nou iedreen moet het zelf weten, maar ik wil het risico niet lopen dat er wat gebeurd. Ik heb mijn paard, zal wel een hele foute opmerking zijn, om op te rijden en zodra hij een blessure oploopt waardoor dat niet meer zou kunnen snij ik mijzelf behoorlijk in de vingers! En daarbij hou ik ziels veel van mijn paard, ik zou het mijzelf nooit vergeven als er iets met hem gebeurd wat ik had kunnen voorkomen. Los laten met een ander paard dus...en dan hebben we het nog niet over de andere partij, die het waarschijnlijk nog meer voor zijn kiezen krijgt. Kortom uitlaten vechten, geen optie voor mij!

irish_lady schreef:Ja UniferB idd een hele foute opmerking, want op het moment dat jouw paard beter in zijn vel zit door sociaal contact met anderen ben jij degene die daar de vruchten van plukt.! En een blessure kan net zo goed op stal gebeuren als in de paddock/wei. Het is niet voor niets dat topruiters teruggekomen zijn van het binnen houden en alleen houden van paarden.
! Toen ze achter een ijzer had verloren en de staleigenaar het andere ijzer er ook al vast had afgehaald (de hoefsmid zou so-wie-so een dag later komen), besloten we dat we het er maar eens op gingen wagen: sámen op de paddock
.(Dikke heeft achter geen ijzers) Mijn vriendin en ik hadden voor de zekerheid allebei een longeerzweep mee genomen, voor als ze zouden gaan meppen en wij ze uit elkaar moesten jagen. Is niet nodig geweest, ze waren vanaf het begin diep gelukkig dat ze samen gezet werden, nu al weer 4 jaar lang
!
! Sjuimpje schreef:Wij hebben een ruin die dus echt niet met anderen ruinen samen kan...
Die gaat dus gewoon met zijn moeder, dat gaat best.
Hij houdt haar overigens wel bij het hek, grenzend aan de paddocks met de andere paarden vandaan. Zeker als er nieuwe paarden op stal zijn.
russel schreef:Ze moeten weg van elkaar kunnen komen. Als ze kunnen grazen, kunnen ze bezig blijven en van elkaar weglopen. Als na een paar dagen ze nog steeds op flinke afstand van elkaar blijven, klikt het gewoon niet en zou ik ze voor geen goud in zo'n klein zandbakje zetten.
). Een band opbouwen met Cezanne heeft echt een paar maand geduurd. Pas na een maand of 6 zag je die twee vlak naast elkaar lopen grazen. En tegenwoordig staat Fayette liever bij Cezanne dan bij Lowara (de twee trutjes bij elkaar
). In sommige gevallen is het idd liefde op het eerste gezicht, in andere gevallen moet de liefde groeien
UniferB"]
[quote="Sjuimpje schreef:Wij hebben een ruin die dus echt niet met anderen ruinen samen kan...
Hij houdt haar overigens wel bij het hek, grenzend aan de paddocks met de andere paarden vandaan. Zeker als er nieuwe paarden op stal zijn.
Sjuimpje"]
[quote="UniferB"][quote="Sjuimpje schreef:Wij hebben een ruin die dus echt niet met anderen ruinen samen kan...
Fitzroy schreef:...Achterijzers eraf is voor mij geen optie als ik wedstrijden rijd. Ik heb nl. ook nog een beetje grip nodig op glibberige wedstrijdringen.
! Alleen als je het uit gaat proberen! De merrie waar ik het net over had, heeft normaal gesproken altijd voor en achter ijzers! Dikke heeft kunststof beslag, achter alleen een aantal maanden in de zomer.