Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
diega schreef:Rijke man zoeken.

dan allebei werken en sparen.
xGaab schreef:Mijn ouders hebben voor mij alles aan huis wat ik nodig heb voor mijn paarden. Nu hebben wij alleen geen binnenbak, want dat mag niet van de gemeente, maar voor de rest wel alles. Als je van de gemeente geen vergunning krijgt voor een stal kan je er ook Containers neerzetten. Deze zijn verplaatsbaar en kan je dus altijd weghalen. Hier heb je geen vergunningen voor nodig.
Rianneke schreef:Paarden aan huis gewoon als particulier is voor weinig mensen weggelegt![]()
Hard werken en hopen dat jij en je partner goed verdienen en dan heb je misschien geluk dat je een huisje kunt vinden in de minder gewilde plekken! Maar tsjah zoals hier al gezegt daar moet je voor kiezen! Kijk in duitsland kosten sommige huizen ook bijna niks... Maar je leeft wel in duitsland met de bijbehorende regeltjes en je moet ver van familie willen wonen! Ken verschillende mensen die terug zijn gekomen uit duitsland omdat het niet zo makkelijk ging als dat ze verwacht hadden. Vooral als je bijv 2 uur moet rijden voor famailie ofzo...
Het is in zo'n geval gewoon kiezen of delen

joyce B schreef:Het zal je verbazen hoeveel gewone mensen hier in het noorden wonen met een stukje land, een stalletje en een pony of paard achter het huis.

joyce B schreef:Het is dus niet alleen maar "kunnen" maar soms ook een beetje een kwestie van waar kies je voor...
Wij hebben ook nooit verre reizen gemaakt, dure auto's gekocht of dure meubelen. Alles ging naar de spaarrekening.
joyce B schreef:Het is dus niet alleen maar "kunnen" maar soms ook een beetje een kwestie van waar kies je voor...
Hèb je de paarden bij huis en kùn je het doen zoals je zelf wilt, ga je nòg hokjes voor ze bouwen?
JoviBan schreef:Hèb je de paarden bij huis en kùn je het doen zoals je zelf wilt, ga je nòg hokjes voor ze bouwen?
Hogeboom schreef:Helaas nog geen dressuurbak of paddock, maar de paarden kunnen overdag droog het land in. In het weiland staat tevens een grote inloopstal waar de paarden zelf in en uit kunnen lopen....ideaal!!!!
Daarbij vanuit je tuindeuren kijkend naar die paardensnuiten maken het geheel erg iddylisch....
Het is echt niet veel werk.....althans dat kan ik zeggen, met mijn whiplash waar je toch wat beperkt word kan ik prima de paarden helemaal alleen doen...vegen, mesten, de buitenboel netjes houden etc...het gaat allemaal vanzelf.
In de winter heb je verder ook niet zoveel te doen om het huis, dat komt van de zomer...dan groeit alles weer, maar staan de paarden lekker buiten.
Het sloten van de sloten....ach een plaastelijke boer doet het voor je, flesje wijn en zorg dat je hem een keer een biertje tussendoor geeft.
Jarno.

Kosta schreef:Hogeboom schreef:Helaas nog geen dressuurbak of paddock, maar de paarden kunnen overdag droog het land in. In het weiland staat tevens een grote inloopstal waar de paarden zelf in en uit kunnen lopen....ideaal!!!!
Daarbij vanuit je tuindeuren kijkend naar die paardensnuiten maken het geheel erg iddylisch....
Het is echt niet veel werk.....althans dat kan ik zeggen, met mijn whiplash waar je toch wat beperkt word kan ik prima de paarden helemaal alleen doen...vegen, mesten, de buitenboel netjes houden etc...het gaat allemaal vanzelf.
In de winter heb je verder ook niet zoveel te doen om het huis, dat komt van de zomer...dan groeit alles weer, maar staan de paarden lekker buiten.
Het sloten van de sloten....ach een plaastelijke boer doet het voor je, flesje wijn en zorg dat je hem een keer een biertje tussendoor geeft.
Jarno.
Ik heb ook zo'n grote inloopstal en weidegang en dat is inderdaad een stuk minder werk. Alleen nu mijn dochter fanatiek wedstrijden met haar pony's is gaan rijden, was dat dus niet meer zo handig. Dus stallen bij laten bouwen en pony's binnen en buiten zetten, stallen mesten. Het werkte gewoon niet om de pony's 24/7 op de wei te hebben en dan veel wedstrijden te rijden. Ik zeg niet dat je het niet kunt doen, maar echt niet met stallen, bak en pensionklanten. Dit is veel prijziger en meer werk, dan heb ik het nog niet over het gezeik van de stalklanten. Geloof me die denken voor een paar centen in de maand je hele boeltje gekocht te hebben. Daar ben ik dus ook helemaal mee gestopt. En jullie hebben om dit te realiseren wel alles achter moeten laten en in de goedkope gebieden en zelfs in het buitenland moeten gaan wonen. Wil je het gewoon in de omgeving doen waar je ook lesklanten en stalklanten krijgt, dan is het echt super duur. En geloof me ook heel veel werk. Tevens komt de boer hier echt de sloot niet doen voor een flesje wijn, maar gewoon voor keiharde centen. Tevens wil ik graag weten hoe jullie het voor je zien om hard te moeten werken voor je centen, dus veel van huis en dan thuis en pensionstal te hebben waar ook veel werk in zit. Dat is echt niet te combineren.