éigen stalling (aan huis)?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Popstra

Re: éigen stalling (aan huis)?

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 14:02

mijn droom was ook altijd de paarden aan huis maar mijn gezondheid laat het niet toe. Het is gewoon hard werken met die dieren om je heen

naomi1

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 18:45

Ik ben het ook met rapido eens dat er zeker ook nadelen aan kleven. Je moet er altijd zijn of heel goede vervanging regelen. Paarden hebben er geen boodschap aan als het de avond ervoor laat is geweest, en willen gewoon ontbijt en een schone stal. En bij paarden aan huis vindt ik het eigenlijk wel een must dat je gezin/ partner in ieder geval begrijpt dat er voor beide veel tijd in gaat zitten.

Mijn man heeft niet specifiek iets met paarden, hij vindt onze paarden leuk, maar net als onze hond of de andere huisdieren. Hij beslist wel altijd mee in de aankoop van de dieren. (nee het is geen rijke vent, het is niet alleen zijn geld wij werken samen hard in ons bedrijf) Maar hij help ook mee als er een hek gemaakt moet worden, weide slepen etc. etc. (Het stopt niet bij voeren en mesten), en ook de kinderen weten dat dieren houden tijd en geld vergen.

Misschien is pachten/ huren een optie voor jou in de toekomst als je wel in de buurt wil blijven. Want of je 4 ton bijelkaar moet werken in groningen of 1 miljoen in de randstad is wel een verschil en is niet altijd voor iedereen mogelijk, laten we wel realistisch blijven. (Daarom zijn wij naar Groningen verhuist omdat ik persoonlijk de pest heb aan pacht of huur, maar dat hoeft niet voor iedereen zo te zijn)

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-12-08 19:20

diega schreef:
Rijke man zoeken Haha! .

Tong uitsteken
Of 1 die handig is met klussen, hard werkt, veel spaart en ook voor jouw hobby wil gaan Knipoog dan allebei werken en sparen.

Mijn vriend had een redelijk goede baan, ik werkte erbij, we hebben vrij vlot een eerste huis gekocht, overwaarde opgebouwd in 6 jaar tijd en een flink spaarsaldo door goed de hand op de knip te houden en toen ons plekje betaalbaar kunnen kopen.
Anderhalf jaar daarna is mijn vriend voor zichzelf begonnen wat goed ging en daardoor konden we ons huis laten verbouwen.

Je moet een beetje mazzel hebben en er samen voor willen gaan. Hard werken, veel sparen, zuinig leven (en geen verkeerde keuzes maken) zodat je het niet alleen van je maandelijkse inkomen hoeft te hebben maar je ook een deel eigen geld achter de hand hebt.
Dan goed kijken of je hier in Nederland wil blijven (duur, maar met werk makkelijker) of dat je over de grens wilt gaan kijken. Duitsland heeft erg goedkope gebieden, maar meestal is het moeilijker om daar werk te vinden.

xGaab

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-08 23:08

Mijn ouders hebben voor mij alles aan huis wat ik nodig heb voor mijn paarden. Nu hebben wij alleen geen binnenbak, want dat mag niet van de gemeente, maar voor de rest wel alles. Als je van de gemeente geen vergunning krijgt voor een stal kan je er ook Containers neerzetten. Deze zijn verplaatsbaar en kan je dus altijd weghalen. Hier heb je geen vergunningen voor nodig.

paardje25

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:27

Bij ons staan ze op 5 minutjes rij afstand,maar wel op onze eigendom. We hebben zelf stallen laten zetten,en weiland daar in overvloed. Mijn oduers wouden er eerst bouwen,(een deel is bouwgrond) Maar hebben dit niet gedaan zodat ik later daar zelf kon bouwen en de stallen,piste en weiland naast mij heb. Knipoog

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:40

Dit zijn erg leuke dromen, maar laten we ook eerlijk zijn, het is praktisch voor niemand weggelegd. Je kunt wel heel hard werken, maar met een gewone baan krijg je het echt niet bij elkaar verdiend. Een rijke vent is een leuke optie, maar dan is alles ook van die rije vent en als je gaat heb je niks meer, dus ook not done. En vergeet vooral niet, al heb je een goede baan en goed gespaard en kun je het eindelijk kopen, dan komt er ook nog een aardige som geld bij kijken om het allemaal te onderhouden. Dus hele leuke droom, maar wanneer je niet uit een zeer vermogend gezin komt vaak niet te realiseren. Ik wil niet negatief klinken, maar gewoon reeel. Ik heb het geluk dat mijn ouders er zacht gezegd warmpjes bijzitten en ik dus bij hun op het terrein woon en inderdaad alles aan huis heb, maar anders zou ik het nooit kunnen. En dat terwijl wij er toch gewoon hard voor werken, maar echt je wilt niet weten wat het kost om zo'n boeltje netjes te houden. Vergeet ook niet dat veel het beeld heel leuk vinden, maar dat het ook heel veel werk is. Dus elke dag op tijd eruit, om de beestjes te verzorgen, buiten zetten, stallen schoonmaken, mest afvoeren, hooi en stro halen, beestjes binnen halen, rijden, vegen, lessen, weg met trailer ivm trainingen, voeren enz. Het is echt elke dag een paar uur werk en dat is nog buiten je huishouden en baan. Dus als je weet dat je dat op kunt brengen en er jaar in en uit voor klaar wilt staan prima, anders kun je je paard beter stallen. Dat is vaak nog voordeliger ook hoor. Overigens doe ik die dingen allemaal met liefde en plezier, maar ik zie wel veel mensen die het uiteindelijk toch heel moeilijk vinden. Ik kan ook gewoon nog op vakantie en een weekendje weg, dit omdat mijn ouders dus op hetzelfde terrein wonen en het dan opvangen. Anders zou ik het ook heel moeilijk vinden.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 11:53

Paarden aan huis gewoon als particulier is voor weinig mensen weggelegt Ach gut
Hard werken en hopen dat jij en je partner goed verdienen en dan heb je misschien geluk dat je een huisje kunt vinden in de minder gewilde plekken! Maar tsjah zoals hier al gezegt daar moet je voor kiezen! Kijk in duitsland kosten sommige huizen ook bijna niks... Maar je leeft wel in duitsland met de bijbehorende regeltjes en je moet ver van familie willen wonen! Ken verschillende mensen die terug zijn gekomen uit duitsland omdat het niet zo makkelijk ging als dat ze verwacht hadden. Vooral als je bijv 2 uur moet rijden voor famailie ofzo...
Het is in zo'n geval gewoon kiezen of delen Ach gut

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:18

xGaab schreef:
Mijn ouders hebben voor mij alles aan huis wat ik nodig heb voor mijn paarden. Nu hebben wij alleen geen binnenbak, want dat mag niet van de gemeente, maar voor de rest wel alles. Als je van de gemeente geen vergunning krijgt voor een stal kan je er ook Containers neerzetten. Deze zijn verplaatsbaar en kan je dus altijd weghalen. Hier heb je geen vergunningen voor nodig.

niet elke gemeente gaat daar zo soepel mee om!!
informeer vooraf even goed bij je eigen gemeente voordat je een dergelijke stap zet! aanschaffen is niet goedkoop, en als je het voor niets hebt gedaan ook nog eens erg rottig.

Kimm1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:27

Wij hebben thuis ook de paarden langs huis staan.
Dit is allemaal erg leuk, maar zorg er wel voor dat je
genoeg tijd hebt. Vooral als je mensen in pension wilt nemen.

Bedenk voor jezelf eens een aantal dingen:
- Komen pensionklanten vol pension te staan?
- Heb ik de mogelijkheid lessen te geven vanaf het eerste jaar?
- Neem ik mensen in dienst voor bijvoorbeeld het mesten van stallen?

Als ik jou was zou ik alles op een rijtje zetten en dan inderdaad
op zoek naar jou ideale rijke vent!

Als je meer wilt weten kan je wel een pm ofzo sturen..

Succes;)
Laatst bijgewerkt door Tanja op 28-12-08 15:21, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: [i][/i] code verwijderd

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:38

Rianneke schreef:
Paarden aan huis gewoon als particulier is voor weinig mensen weggelegt Ach gut
Hard werken en hopen dat jij en je partner goed verdienen en dan heb je misschien geluk dat je een huisje kunt vinden in de minder gewilde plekken! Maar tsjah zoals hier al gezegt daar moet je voor kiezen! Kijk in duitsland kosten sommige huizen ook bijna niks... Maar je leeft wel in duitsland met de bijbehorende regeltjes en je moet ver van familie willen wonen! Ken verschillende mensen die terug zijn gekomen uit duitsland omdat het niet zo makkelijk ging als dat ze verwacht hadden. Vooral als je bijv 2 uur moet rijden voor famailie ofzo...
Het is in zo'n geval gewoon kiezen of delen Ach gut

Het zal je verbazen hoeveel gewone mensen hier in het noorden wonen met een stukje land, een stalletje en een pony of paard achter het huis. En dat zijn echt geen bijzonder rijke mensen, of alleen maar boeren, of mensen met een bijzonder goedbetaalde baan. Vaak gewoon huishoudens met 2 werkende volwassenen, meestal tegen de 40 jaar oud en al toe aan hun 2e of 3e huis.
Sommigen met kinderen, anderen zonder. De een is melkrijder, de ander een timmerman, weer een ander heeft een eigen bedrijfje of winkel, adminsitratief werk en partner in de bouw, in de verpleging etc. en dan natuurlijk nog de oudere mensen die hier al jaren wonen, of gepensioneerd veehouder zijn of in de goedkope tijd gekocht hebben, of geërfd of overgenomen van familie.

Er staat nu bij ons op de hoek een semibungalow te koop met 1 ha (weide)grond voor 362.000 euro. Voor diezelfde prijs krijg je in de dichtstbijzijnde grotere of meer gewilde plaatsen een vrijstaande woning zonder grond. In de regioplaats hier vlakbij betaal je voor nieuwe vrijstaande woningen aan het water in de nieuwe wijken soms zelfs het dubbele. En die kavels en woningen gaan als warme broodjes over de toonbank.

Het is dus niet alleen maar "kunnen" maar soms ook een beetje een kwestie van waar kies je voor...
Wij hebben ook nooit verre reizen gemaakt, dure auto's gekocht of dure meubelen. Alles ging naar de spaarrekening.

Wij hebben hier in het dorp alleen een dorpshuis, sporthal met korfbal- en voetbal- en gymnastiek club, kerk en school. Geen supermarkt of buurtwinkeltje, geen pinautomaat, brievenbus wordt geleegd bij bezorgen... Dat moet je maar net willen!
Vaak moet er aan de huizen wel nog wat geklust of verbouwd of zelfs gerenoveerd worden...

In de Randstad is zo wonen veel moeilijker te bereiken dan in de uithoeken van ons land (Zeeland, Limburg, Groningen, Friesland, Drenthe... En ook in die gebieden zul je duurdere en minder dure streken hebben.

haflingertje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:42

Bij ons staan ze sinds kort achter het huis!

We hebben een mooie boerderij gekocht waarvan we twee woonhuizen maken! Een gedeelte voor mijn vriend en mij, en ernaast voor mijn ouders.(oude koeienstallen worden verbouwt tot woonhuis!!!!) Het land, de loods en de buitenbak gebruiken we samen! ieder heeft een eigen tuin en een eigen ingang Lachen
ideaal dat mijn ouders ook graag een boerderij wilde..
Zo hebben we samen onze droom uit kunnen laten komen!

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:47

Wij zijn 3 jaar geleden genoodzaakt geweest om onze vorige woning met grond aan de gemeente te verkopen en daardoor zijn wij in de gelegenheid gekomen om mijn droomwens waar te maken.
We hebben nu een woonboerderij gekocht met 1 ha grond en hebben een jaar geleden 1 ha grond naast ons huis erbij gekocht.
De oude schuur heb ik profosorisch omgebouwd tot paardenstal met 2 boxen en voeropslag etc. en mijn 5 viervoeters hebben nu een bijna 2 ha om lekker te dollen en hebben een winter en een zomerweide.

Mijn wens is om dadelijk een mooie paardenstal te laten bouwen met meerdere boxen en daar zijn we hard voor aan het sparen.
Ieder jaar hebben wij een doel voor ogen om te realiseren, vorig jaar hebben wij onze voortuin opnieuw aangelegd en zo onderhoudsvrij mogelijk en hebben wij onze weides laten omheinen
Dit jaar krijgen wij een een andere toegangsweg en als er wat centjes over zijn een paardenbak en dan pas de paardenstal en dat alles gerealiseerd is dan ben ik in en in gelukkig en gaan we projectjes in huis aanpakken.........maar mijn dierkes zijn momenteel belangrijker.

Wij moeten hier allemaal voor sparen omdat ik parttime werk dus er komt van mijn kant niet zoveel centjes binnen en paarden houden is natuurlijk in deze tijd ook prijzig Haha!
En mijn man is zelfstandig ondernemer en zo doen wij het dus Tong uitsteken

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:48

joyce B schreef:
Het zal je verbazen hoeveel gewone mensen hier in het noorden wonen met een stukje land, een stalletje en een pony of paard achter het huis.

Het verbaast me niks hoor Knipoog

joyce B schreef:
Het is dus niet alleen maar "kunnen" maar soms ook een beetje een kwestie van waar kies je voor...
Wij hebben ook nooit verre reizen gemaakt, dure auto's gekocht of dure meubelen. Alles ging naar de spaarrekening.

Vandaar dat het voor veel mensen niet zo makkelijk is weggelegt Knipoog

Hoe je het ook wend of keert. Je moet allebei een baan hebben die redelijk verdient en dan al met je 2de of 3de huis bezig zijn doat je overwaarde hebt etc etc... Om zo vanuit het niets te beginnen is uhm bijna onmogelijk Knipoog

isaja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:50

Oja en mijn ouders zijn ook met ons mee verhuisd dus de hypotheekkosten zijn voor ons vieren en wij hebben het geweldig naar ons zin hier.
En we doen natuurlijk ook veel samen omdat de zorg voor mijn dieren veel tijd vergt en dan is het soms heel prettig als mijn dochter opgevangen wordt door mijn ouders of dat wij lekker bij hun aan tafel kunnen aanschuiven voor een heerlijk avondmaal Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 12:56

joyce B schreef:

Dit is helemaal waar.
Als een boerderijtje met een lap grond en de paarden bij huis alleen voor rijke mensen weggelegd zou zijn, zou ik hier dus niet wonen met m'n paarden bij me aan huis. Knipoog
Het is maar net waar je prioriteiten liggen, hoe je je tijd indeelt en waar je je geld aan spendeert.

Het valt me overigens op in dit topic dat er veel gesproken wordt over "stallen / boxen" en "buiten en binnen zetten" e.d.. Wat wordt er nog veel in hokjes gedacht, letterlijk! Bloos! Hèb je de paarden bij huis en kùn je het doen zoals je zelf wilt, ga je nòg hokjes voor ze bouwen? Verward
Ik heb dus geen "stalletjes" maar een ruime inloopstal waar ze zelf in en uit kunnen wanneer ze maar willen. Persoonlijk vind ik dat een ideale situatie voor paarden, vrije keus, en een grote wei met voldoende gras en ruimte om te spelen en te rennen.

Verder las ik iets over "het vele werk". Ook dat valt mee. En het is heerlijk om te doen, dus je kunt er met volle teugen van genieten als je ook die instelling hebt.

Boktpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 13:25

Paarden aan huis is gewoon veel werk! Je hebt om je huis gewoon veel meer te onderhouden als dat je in bijv. een rijtjes huis woont...
Ook moet je gewoon aan veel meer dingen denken. Sloten moeten op tijd geveegt worden, want daar staan boetes op. Je weide onderhoud etc etc. Kijk dat het leuk is is mooi meegenomen, maar het kost wel tijd Knipoog

JoviBan schreef:
Hèb je de paarden bij huis en kùn je het doen zoals je zelf wilt, ga je nòg hokjes voor ze bouwen?

Hier gaan ze ook netjes iedere nacht op stal in de winter... Die van mij vinden het op stal trouwens ook echt heerlijk! Iedere middag staan ze te trappelen om naar binnen te gaan Haha!

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 14:23

Mijn hele leven paardgereden en vanaf mijn 14e eigen paarden.....klein stalletje achter het huis en een weide huren bij de boer. Was erg leuk, totdat je op jezelf gaat.
Mijn droom was altijd een eigen boerderij met land en paarden.

Vanaf mijn 24ste zijn mijn partner en ik verhuist van het westen naar Friesland, een bouwval boerderij gekocht met 2.5ha land. Hier een nieuwe paardenstal en dressuurbak aangelegd. Helaas door de hoge kosten met de jaren en whiplash van mij niet meer kunnen verbouwen. Sinds een jaar zijn we naar Duitsland gegaan. Hier hebben we een boerderij gekocht met 2.3 ha land en bos. Is er een paardenschuur van 12 bij 9 meter met 3 ruime boxen van hardhout waar eventueel nog 2 ingebouwd kunnen worden. Ik heb 2 paarden en ondertussen kijk ik voor ee 3e.

Helaas nog geen dressuurbak of paddock, maar de paarden kunnen overdag droog het land in. In het weiland staat tevens een grote inloopstal waar de paarden zelf in en uit kunnen lopen....ideaal!!!!

Hoe hebben we dit gedaan?
Wij hebben gewoon onze droom steeds nagevolgd en we werkten allebei in de zorg...de zorg verdient niet al teveel en toch kunnen doen.
In Duitsland zijn we er erg op vooruit gegaan, in kwaliteit, leven en ook voor de paarden, ben minder gaan werken en kan alles hier doen.
De paarden in eigen beheer op je eigen land en stallen zijn zo leuk, de geur van de mest, het hooi, de dierenarts/hoefsmid op visite, mensen die erop afkomen. Heerlijk om te doen. Ik heb geen vergunning voor de paarden aangezien ik er maar maximaal 3 wil gaan houden.
Daarbij vanuit je tuindeuren kijkend naar die paardensnuiten maken het geheel erg iddylisch....
Het is echt niet veel werk.....althans dat kan ik zeggen, met mijn whiplash waar je toch wat beperkt word kan ik prima de paarden helemaal alleen doen...vegen, mesten, de buitenboel netjes houden etc...het gaat allemaal vanzelf.
In de winter heb je verder ook niet zoveel te doen om het huis, dat komt van de zomer...dan groeit alles weer, maar staan de paarden lekker buiten.
Het sloten van de sloten....ach een plaastelijke boer doet het voor je, flesje wijn en zorg dat je hem een keer een biertje tussendoor geeft.

In mijn onderschrift staat een site van boerderijen landhuizen aanbod, mijn partner is makelaar in Duitsland en richt zich vooral op de verkoop van huizen met land voor paardenliefhebbers. Voor een flatje in het westen heb je hier ene boerderij met land.

Jarno.

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:07

mijn ervaring met alles zelf doen was dat ik geen tijd en puf meer had om de paarden ook nog eens fanatiek elke dag te rijden. Daarom ben ik toch weer op een pensionstal gaan staan. Toevallig zijn er bij ons op de pension stal vanaf het voorjaar tijdelijk nog 2 paarden gekomen waarvan de eigenaren hun onderkomen aan het verbouwen waren. Echter, het bevalt de mensen zo dat ze nog steeds in pension staan! Vooral vanwege de vrijheid die ze nu genieten.

Amalarab

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:19

De laatste 2 berichten verschillen enorm wel interessant.Ik neig meer naar Hogeboom maarja ik heb 20 jaar pensionstalling erop zitten en ben het ZAT!

marrlinde

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:24

de mesen van wie ik de paarden verzorg hebben dat ook, 8 stallen in de tuin, bak, wei, stapmolen, longeerbakje, echt dat wil ik later ook wel bij mijn huis!! denk niet dat het ooit gaat lukken maar nu lekker afkijken hoe je dat onderhoud Vork

ikke20

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:31

ik heb ze niet aan huis staan maar bij familie. heb 2 stallen waarvan ik er 1 verhuur. maar owww denk erom dat is niet altijd te makkelijk zelfs niet met goede afsprake. ik heb dan een vriendin waar ik die stal aan verhuur maar ergenissen lopen op.

verder heb ik gewoon geluk gehad. maar werk er hard voor en daarbij denk eraan als ze aan huis zijn moet je dan als je even weg bent op tijd terug zijn om te voeren enz.
ik voer de paarden ook 2 x er dag en zet ze buiten en terug binnen zorg dat er hooi en stro en brok enz is. hou daar ook rekening mee dat dat ook tijd kost. ga je lesgeve krijg je veel vreemd volk op de werft.

Kosta

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 15:57

Hogeboom schreef:
Helaas nog geen dressuurbak of paddock, maar de paarden kunnen overdag droog het land in. In het weiland staat tevens een grote inloopstal waar de paarden zelf in en uit kunnen lopen....ideaal!!!!

Daarbij vanuit je tuindeuren kijkend naar die paardensnuiten maken het geheel erg iddylisch....
Het is echt niet veel werk.....althans dat kan ik zeggen, met mijn whiplash waar je toch wat beperkt word kan ik prima de paarden helemaal alleen doen...vegen, mesten, de buitenboel netjes houden etc...het gaat allemaal vanzelf.
In de winter heb je verder ook niet zoveel te doen om het huis, dat komt van de zomer...dan groeit alles weer, maar staan de paarden lekker buiten.
Het sloten van de sloten....ach een plaastelijke boer doet het voor je, flesje wijn en zorg dat je hem een keer een biertje tussendoor geeft.

Jarno.

Ik heb ook zo'n grote inloopstal en weidegang en dat is inderdaad een stuk minder werk. Alleen nu mijn dochter fanatiek wedstrijden met haar pony's is gaan rijden, was dat dus niet meer zo handig. Dus stallen bij laten bouwen en pony's binnen en buiten zetten, stallen mesten. Het werkte gewoon niet om de pony's 24/7 op de wei te hebben en dan veel wedstrijden te rijden. Ik zeg niet dat je het niet kunt doen, maar echt niet met stallen, bak en pensionklanten. Dit is veel prijziger en meer werk, dan heb ik het nog niet over het gezeik van de stalklanten. Geloof me die denken voor een paar centen in de maand je hele boeltje gekocht te hebben. Daar ben ik dus ook helemaal mee gestopt. En jullie hebben om dit te realiseren wel alles achter moeten laten en in de goedkope gebieden en zelfs in het buitenland moeten gaan wonen. Wil je het gewoon in de omgeving doen waar je ook lesklanten en stalklanten krijgt, dan is het echt super duur. En geloof me ook heel veel werk. Tevens komt de boer hier echt de sloot niet doen voor een flesje wijn, maar gewoon voor keiharde centen. Tevens wil ik graag weten hoe jullie het voor je zien om hard te moeten werken voor je centen, dus veel van huis en dan thuis en pensionstal te hebben waar ook veel werk in zit. Dat is echt niet te combineren.

grrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:08

Hier ook grote inloopstal met paddock en grote weide, (5 paarden, waarvan 2 in pension bij ons) maar dus wel elke dag mest scheppen, en nu met de vorst bijvoorbeeld, een paar keer per dag kijken of alles nog ontdooid is... Daarnaast 4 keer per dag hooi bijvoeren, dus dan moet je er wel zijn.

Ik geniet met volle teugen ervan, zou het zeker niet anders willen, maar denk wel dat veel mensen zich verkijken op paarden aan huis houden.

Vanntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:27

heey Lachen
naar Duitsland verhuizen heb ik al een paar keer gehoord!!
Nou is het zo dat mijn ouders ook naar Duitsland willen gaan verhuizen en daar een Bed and Breakfast beginne en voor mij een paarden pension!
Nou zoeken me ouders al heel veel en zie we heel veel GOEDKOPEN leuke veel grond hebben de Huizen!!!

Maar helaas duurt dit nog 2 jaar!
Groetjes:o
misschien is dit de Ultieme OPLOSSING!!!

Hogeboom

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-08 16:42

Kosta schreef:
Hogeboom schreef:

Jarno.

Ik heb ook zo'n grote inloopstal en weidegang en dat is inderdaad een stuk minder werk. Alleen nu mijn dochter fanatiek wedstrijden met haar pony's is gaan rijden, was dat dus niet meer zo handig. Dus stallen bij laten bouwen en pony's binnen en buiten zetten, stallen mesten. Het werkte gewoon niet om de pony's 24/7 op de wei te hebben en dan veel wedstrijden te rijden. Ik zeg niet dat je het niet kunt doen, maar echt niet met stallen, bak en pensionklanten. Dit is veel prijziger en meer werk, dan heb ik het nog niet over het gezeik van de stalklanten. Geloof me die denken voor een paar centen in de maand je hele boeltje gekocht te hebben. Daar ben ik dus ook helemaal mee gestopt. En jullie hebben om dit te realiseren wel alles achter moeten laten en in de goedkope gebieden en zelfs in het buitenland moeten gaan wonen. Wil je het gewoon in de omgeving doen waar je ook lesklanten en stalklanten krijgt, dan is het echt super duur. En geloof me ook heel veel werk. Tevens komt de boer hier echt de sloot niet doen voor een flesje wijn, maar gewoon voor keiharde centen. Tevens wil ik graag weten hoe jullie het voor je zien om hard te moeten werken voor je centen, dus veel van huis en dan thuis en pensionstal te hebben waar ook veel werk in zit. Dat is echt niet te combineren.

Het achterlaten van Nederland en de verhuizing etc...het moet natuurlijk ook in je aard liggen, misschien zitten we over 10 jaar wel in Zweden, zo'n instelling maakt het voor mij makkelijk.
Ik heb geen pensionstal, maar eigen paarden. Mijn vriend werkt keihard en ik doe alles in huis, dieren en werk er zelf ook naast. Laat ik het zo zeggen: de tv staat hier weinig aan en de bank is weinig gebruikt. Ieder zijn draagkracht en daginvulling is anders. Maar hoe die bij mij gaat voldoet.
Het moet geen werk worden, maar een hobby blijven, stel ik zet hier 10 paarden neer voor mijjn hobby, dan word het een werk en echt werk....dan geniet ik er niet meer van. Met 2 en later 3 paarden houd ik het hobbymatig leuk en is het goed te combineren.
En de onderlinge sfeer in stallen met verhuur.....ja, ik ken het. Was er snel van genezen, natuurlijk heb je ook andere stallen met verhuur waar het wel goed gaat.

Een boerderij met land is een droom, maar heeft ook zijn nadelen natuurlijk......toch wegen de voordelen zwaarder voor mij.

Jarno.