HannahFrouk schreef:Nog 1 reactie dan?
Mijn Belg drinkt 's nachts iets van 50 liter leeg. Dus een Belg de hele nacht zonder water zetten lijkt me niet best (koliek als hij dan in eens heel veel gaat drinken), maar dat was je dus ook niet van plan.
Vlas met heel veel stro is misschien een oplossing. Ik bedoel dus echt HEEL VEEL stro, dus dat ze bij wijze van spreken tot hun knieen erin staan. Het voordeel is dat de drollen daar doorheen vallen, en ook de pies zakt erdoor en trekt in het vlas. Bovendien als er heel veel stro in de stal ligt, kan een paard het niet naar de kanten krijgen (omdat er gewoon te veel is, dat zakt dan vanzelf weer terug). Veel stro gebruiken is op deze manier echt goedkoper dan weinig stro gebruiken omdat ze hun eigen drollen niet kunnen rondtrappen en het schone stro ermee bevuilen.
Volgens mij staat mijn Belg trouwens ook in een stal van 3 bij 3 maar weet ik even niet zeker.
En kan zijn dat een Belg een buitenpaard is, maar ik heb haar juist 'snachts expres binnen staan, als je ze nl op een kale wei zet s'nachts, heb je bij sommige veelvraten zo zandkoliek (bij mij toen binnen 2 maanden bingo). Dus vanaf dat moment staat die van mij 's nachts ook gewoon binnen en omdat ze vrij rustig van karakter zijn (meestal), gaat dat in principe ook best.
Alleen jammer dat ze zo enorm veel schijten en plassen he. ...
Bij mijn paard werkt dit erg goed
Hahah jammer dat ze zoveel plassen inderdaad .. onwijs lieve maar enorm vieze dieren

Stro helaas ken niet onze stal heeft alleen zaagsel ivm de mesthoop en het overdreven stro gebruik door vroeger dus ja dat is geen optie voor mij ...
Als ik het wat breder heb ga ik gewoon een extreem dikke laag zaagsel erin gooien daar bleef ie het schoonts op dus dan maar weer dat proberen.
Bedankt voor je reactie .. en vlas heb ik nog nooit opgestaan dus wie weet ken ik dat ook is proberen.
Dank je wel
voor de rest ziet haar stal er sochtends nog best redelijk uit ookal spit ze em snachts wel 3 keer om! Gewoon een kwestie van strooien strooien en nog eens strooien...