Weven aanstekelijk ..?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:52

zou kunnen.
Maar ik blijf erbij dat het aanstekelijk is.
Het paard dat weeft staat dus ook apart,en daarom wil geen enkel mens hun paard ernaast hebben.
Moet dus duidelijk zijn Lachen

Ons paard schraapt nu ook , doordat het andere paard het deed.
Nu doet ons andere paard het ook weer.
Dat nemen ze dus allemaal van elkaar over

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 17:54

Jammer voor dat paard, daar zal het weven niet minder van worden. Mijn paard mag gerust naast een wever, heb ik geen problemen mee. Heeft ook heel lang langs een luchtzuiger gestaan, niks aan de hand.

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 19:57

parouscha schreef:
zou kunnen.
Maar ik blijf erbij dat het aanstekelijk is.
Het paard dat weeft staat dus ook apart,en daarom wil geen enkel mens hun paard ernaast hebben.
Moet dus duidelijk zijn Lachen

Wow, dit is echt goed onderbouwd met argumenten. Dus omdat geen enkel mens zijn paard ernaast wil hebben is het aanstekelijk Verward
Beetje omgekeerde wereld.
Gevolg = oorzaak??

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:24

Paard staat niet voor niks alleen, en er zijn zat boxen waar hij wel in kan staan.
Het veulen van die merrie die weeft is ook naar een andere plek gegaan.
Omdat de vrouw uhm niet te lang bij de merrie wou houden anders ging het veulen oom weven

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 20:43

Hebben jullie dat dan uitgeprobeerd? Ik zie nog steeds geen bewijzen.

Westernfreak

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:10

parouscha schreef:
Paard staat niet voor niks alleen, en er zijn zat boxen waar hij wel in kan staan.
Het veulen van die merrie die weeft is ook naar een andere plek gegaan.
Omdat de vrouw uhm niet te lang bij de merrie wou houden anders ging het veulen oom weven

En waarom blijft dat paard nou weven? Precies....omdat het alleen staat!!!
Dat verhaal van dat veulen kan ik me nog enigzins voorstellen, omdat veulens vaak het gedrag van oudere paarden kopieeren (vooral dat van hun moeder).

Beter zou het echter zijn om de oorzaak van het weven weg te nemen en dat is niet door hem appart te zetten!

Sanny

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-03 21:14

Mijn zusje heeft ook een NRPS-pony (ook arabisch bloed dus) en die weeft ook af en toe. Ze staat in stal waarbij ze met haar neus bij 2 andere paarden kan. Ze doet het zeer weinig alleen als ze alleen op stal staat of als ze met slecht weer te weinig naar buiten kan en als ze te weinig beweging krijgt. Ik ben niet bang dat anderen dit overnemen, maar ja zij doet het ook weinig.

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:09

Parouscha, weven ontstaat door slechte stalomstandigheden. Zoals gezegd, als er dus meerdere paarden op een stal weven, komt dat omdat ze allemaal lijden onder die omstandigheden, en niet omdat ze denken van goh, dat is leuk, laat ik dat ook eens gaan doen.

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:15

Als een paard weeft en ze staan altijd naast elkaar, en het andere paard ziet bijv dat dat paard het heel erg doet onder voertijd, dan doet dat paard dat ook .

Ik blijf bij mijn mening Lachen

Anya

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 11:37

parouscha schreef:
Als een paard weeft en ze staan altijd naast elkaar, en het andere paard ziet bijv dat dat paard het heel erg doet onder voertijd, dan doet dat paard dat ook .

Ik blijf bij mijn mening Lachen

Haha! Haha! Haha! Ja hoor En de aarde is plat....Toen de wetenschap had uitgedokterd dat ie rond moest zijn bleef in ieder geval de Kerk nog zo'n 50 jaar beweren dat de aarde toch plat was. Geloof is ook heel belangrijk Knipoog

Dorine
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:00

Als wetenschappers nooit hebben kunnen aantonen dat paarden het weven van andere paarden overnemen, hoe denken jullie dit dan te kunnen aantonen Verward

Heb je het meegemaakt?
Dat het ene paard het van een ander paard overnam?
En dan nog: waarom ging paard 2 OOK weven? Omdat hij dacht: "Hee ja, ga ik ook doen," of omdat hij zich gewoon verveelde, en ook was gaan weven zonder die ander erbij? Dat weet je niet. Knipoog

Stalhouders zijn BANG dat andere paarden het overnemen, en zetten daarom al zo gauw mogelijk de wevers apart. Scheve mond
Heel begrijpelijk, want als andere (pension)paarden het overnemen, krijgen ze de schuld omdat ze dat paard niet apart hebben gezet...

Maar ze zetten dus niet de wever apart omdat ze ZEKER WETEN dat het weven wordt overgenomen.
Dat zeggen ze wel, natuurlijk, want ze willen geen risico nemen en ze willen ook geloofwaardig overkomen. Scheve mond

Maar het is dus nooit BEWEZEN, door niemand.
Het is alleen een lange periode gewoon gedacht dat het zo was klaar.
Ach ja, ik ben blij dat mijn paard nog maar zelden weeft op de nieuwe stal.
Ze heeft genoeg afleiding en komt hele dagen buiten, dus niet alleen om te rijden of zo, maar in de wei of paddock, spelen met andere paarden en grazen. Scheelt ontzettend! Lachen

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:03

Parouscha, je wil het gewoon niet begrijpen. Je kan wel bij je mening blijven en paarden apart zetten, maar je maakt het alleen maar erger!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:06

Tja, soms ben je 15 en weet je het gewoon zeker dat je slimmer bent dan de rest van de wereld *LOL* Einstein had dat ook Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:18

Ag jho leeftijd maakt niks uit ookal was ik 40 dan had ik deze mening nog!!!
Als ik dat vind en ja een ander vind dat weer niet
Ik bedoel als iedereen de zelfde mening had was der ook niets meer aan toch
Zo blijft het toppic ook nog een beetje intressant

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:19

Nee hoor, het is zwaaaaaaaaar saai en een beeeeeetje dommig.... Haha!

parouscha

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:20

Oke dan stoppen we erbij deze bij Haha!

Fitzroy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:41

Sonja schreef:
Tja, soms ben je 15 en weet je het gewoon zeker dat je slimmer bent dan de rest van de wereld *LOL* Einstein had dat ook Haha!

Ik lig hier onder mijn bureau ...
Er zitten alleen wel erg veel van dit soort Einsteins op Bokt Knipoog

Desiree

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-02-03 12:50

Ik heb onlangs in een paardenblad gelezen dat het aansteken van weven onzin is. En dat klopt ook; het paard tegenover mijn paarden weeft ook en die van mij nog steeds niet!