Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
AnneOmie schreef:Hahaha je kent me goed ChantalIk ben inderdaad bang dat ze over me heen aan het lopen is. Mijn probleem is dat ik vaak te lief ben en het erg moeilijk vind om streng te zijn tegen haar, ook omdat ik bang was dat ze dan weg zou gaan. Het gaat nu over Omar en dan moet ik maar streng zijn want Omar kan niet voor zichzelf opkomen... nou ja hij heeft haar al een blauw oog geslagen tijdens het rijden
![]()
![]()
Voor Omar is het lessen inderdaad van belang omdat hij nog heel veel moet leren en ook omdat het steeds beter gaatWas zaterdag zo trots op hem tijdens de les
Ik zie ook wel dat je af en toe te lief bent, goeie eigenschap, maar soms niet bepaald handig

stef schreef:Alles is idd gezegd, en daar ga ik in mee. Het enige wat me van het hart moet, over die 12 euro. Verschillende zeggen hier dat ze dat op zou moeten kunnen brengen. Je kan NOOIT, maar dan ook NOOIT beslissen over de financien van een ander. Je kan niet in haar portomonee kijken. Voor de 1 is 12 euro een eitje, voor de ander is het donders veel geld
Trouwens 12 Euro is gebaseerd op een vol uur priveles! Het verjaardagskado 1 uur priveles heeft ze na 2 maanden ook nog niet genomen.. dat zegt toch wel genoeg dat het niet alleen om het geld gaat
Dat vertelde ze me doodleuk en toen ik zei dat ik dat niet goed vond omdat hij sinds september onder dekens staat en dus absoluut geen wintervacht heeft! Het was zulk lekker weer zei ze en alle paarden stonden zonder deken
Sorry hoor misschien kon het wel zonder deken maar ik ben degene die straks met de DA kosten zit en niet zij en dat heb ik haar ook verteld. Ik ga denk ik binnenkort een hartig woordje met haar spreken en haar mijn regels over mijn paard uitleggen en dan is het "take it or leave it"
Aan zweetdekens schijnt ze ook niet te doen terwijl ik dat altijd doe en hij hangt nog voor het grijpen ook
Feetje schreef:Als ze jouw paard dit allemaal laat doen en ook nog geen les wil nemen zou ik gewoon voor een andere bijrijder/bijrijdster zoeken want zo schiet het natuurlijk ook niet op! Bovendien is het ook nog gevaarlijk want dadelijk breekt je paard een been ofzo onder het racen en dan zit jij met de gebakken peren! Idd het is jouw paard dus ze moet zich aan jouw regels houden!
Je kunt haar idd voor het blok zetten... dan weet je tenminste waar je aan toe bent!
Heb zelfs zaterdag een nachtmerrie erover gehad dat ze het bos met hem inging...
Diep in mijn hart weet ik wel wat ik moet doen maar ik vind het erg moeilijk mede doordat ze best gek met hem is en goed met hem overweg kan behalve onder het zadel dan
JosLover schreef:Ik denk echt dat het het beste is als je haar de waarheid zegt en dat ze beter een ander paardje moet zoeken, waar zij, het paard en de eigenaar op een lijn zitten. Dat is waarschijnlijk het beste voor jullie allemaal. Want als je je paard niet met een gerust hart achter kan laten bij iemand dat zit er iets goed mis.
Geef haar nog een kans, onder de verplichting dat ze minnstens een keer poer week les neemt, wie weet gaat het rijden dan een stuk beter en heb je alsnog een goede bijrijder!
Als ze les gaat nemen dan weet ik zeker dat we qua rijden meer op 1 lijn komen te zitten en dat ik een kei van een bijrijder heb
Het probleem is dat ze zo verdomde eigenwijs is
Maar Joslover je hebt gelijk en ik ga haar zeker nog een kans geven... ik denk dat ik, zodra ik verhuisd ben naar mijn nieuwe stal en de rust voor mij en Omar is teruggekeerd, serieus met haar ga praten en haar mijn spelregels uitleg en dat ik wil dat ze minstens 1x in de 2 wkn een half uurtje les gaat nemen. Ik weet zeker dat zodra ze begint, ze het ook hartstikke leuk gaat vinden, net als ik. Ik wilde ook niet gaan dressuren maar sinds ik met les ben begonnen, omdat mijn paard het echt nodig had, ben ik het zo leuk gaan vinden. Iedere week zie ik al een vooruitgang en dat is echt een kick
Tessebes schreef:Vind ik ook hoor, ik denk dat in dit geval het geen kwestie van geld is, maar een andere reden... (geen zin?) Verder vind ik ook dat als je geen 12 euro in de 2 weken kunt uitgeven voor lessen, dat je dan de verkeerde hobby hebt gekozen.
Hoe durft ze
Ik wil dat ze les gaat nemen en anders is het einde verhaal
Ik vind het ook helemaal niet leuk dat ze achter mijn rug om over mij loopt te zeuren terwijl ze verder alles van mij mag en 2 dagen in de week lekker met hem mag rijden en afgelopen zondag zelfs het bos in is gegaan met haar vriendin (die ook weer mijn vriendin is). Het is gelukkig goed gegaan en Omar was gelukkig ook braaf.
Ik had deze zondag al zo'n donkerbruin vermoeden omdat het zulk mooi weer was.
.
), die èn goed kunnen rijden, èn heel lief zijn voor Omar. (En die ook nog eens heel graag les willen nemen).