Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
FitzChivalry schreef:weet iemand hier vanaf welke leeftijd je een tandarts laat komen..
mijn bijna 3 jarige is nu begonnen met wisselen.. heeft het dan zin om al iemand te laten kijken?
FitzChivalry schreef:weet iemand hier vanaf welke leeftijd je een tandarts laat komen..
mijn bijna 3 jarige is nu begonnen met wisselen.. heeft het dan zin om al iemand te laten kijken?
trustHim schreef:ik laat er naar kijken als ik problemen vermoed, keuze is met name omdat mijn merrie echt heel bang is voor dierenarts en alles wat er op lijkt, dus ik wil haar niet onnodig stress bezorgen
ze accepteert het bit goed, eet goed, kauwt goed (vind nooit/zelden iets van de granen terug in de mest)
stef schreef:xxappiexx schreef:Ik liet het gebit mijn paard tot 2 jaar terug jaarlijks een keer controleren door de tandarts (onze DA is ook tandarts). Maar ze is nu 11 en ik vind het niet meer nodig om het zo vaak te laten doen. Nu komt hij om de 2 jaar en als het nodig is eerder.
mag ik vragen waarom je de leeftijd aanhaalt als dat je het nu niet meer zo nodig vind?
stef schreef:haken zijn haken, wolfkiesje wordt als het goed is getrokken, dus daar ben je ook in 1 behandeling vanaf.
Ieder zn eigen ding, maar je argumentatie snap ik echt niet (in de zin van dat ik de logica niet zie)
manueeltje82 schreef:De kleine(1.68m) dondersteen vond dat hij moest gaan steigeren. Toen heeft ie toch een paar tikken met de vijl gehad en was daarna het liefste paard van stal.

JoviBan schreef:Ongeacht welke leeftijd dan ook, vind ik jaarlijkse gebitsinspectie toch wel een must. Beter voorkomen dan genezen.
xxappiexx schreef:Die paar haken die er dan op haar kiezen zitten zijn er dan zo afgeraspt, da's geen enge ziekte ofzo die beter voorkomen kan worden dan genezen.