Stalling Engeland

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Branca

Re: Stalling Engeland

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:36

Ikke schreef:
Ik heb daar regelmatig gereden met "ouwe zooi" wat hier als absoluut onverantwoordt zou worden bestempeld. Het spul was echter zeer goed onderhouden en ondanks de leeftijd was het matriaal uitstekend "up to the job". Je moet echter wel even door die "buitenkant" heenkijken. Die Britten hebben minder met uiterlijk vertoon dan wat hier nogal eens gebruikelijk is. Dat geldt niet alleen in de paarden, dat kom je op meer vlakken tegen. Wat ertoe doet is goed, de rest is voor mietjes

Oooooh... bedoel je dat? Noem je dat schokkend? Rolleyes
Ze gaan daar gewoon niet zo mee met dingen als bijv hier. Dat is niet alleen in de paardentak, maar met heeeel veel dingen. Goed=goed. Dat is ook 1 van de reden dat ik van Engeland hou. Clown

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 19:58

Branca schreef:
Ikke schreef:
Ik heb daar regelmatig gereden met "ouwe zooi" wat hier als absoluut onverantwoordt zou worden bestempeld. Het spul was echter zeer goed onderhouden en ondanks de leeftijd was het matriaal uitstekend "up to the job". Je moet echter wel even door die "buitenkant" heenkijken. Die Britten hebben minder met uiterlijk vertoon dan wat hier nogal eens gebruikelijk is. Dat geldt niet alleen in de paarden, dat kom je op meer vlakken tegen. Wat ertoe doet is goed, de rest is voor mietjes

Ze gaan daar gewoon niet zo mee met dingen als bijv hier. Dat is niet alleen in de paardentak, maar met heeeel veel dingen. Goed=goed. Dat is ook 1 van de reden dat ik van Engeland hou. Clown

Nee, sommigen vinden dat schokkend. Ik kijk nergens van op, daarvoor kom ik er ondertussen te lang. Er wordt hier driftig nagedacht waar we komend jaar naartoe gaan. GB staat twee keer op het planbord voor 2009.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 20:11

Ik ben idd met Ikke eens dat paarden iets minder luxe gehouden worden dan hier in Nederland.. Heb regelmatig in Engeland en Wales privepaarden zien staan die hier onder de noemer 'slecht onderhouden manegepaard' zouden vallen. Kale plekjes, wat langere hoeven, oude spullen etc zijn daar gewoon iets normaler. Paarden houden lijkt daar iets minder een elitesport te zijn en dat merk je dus ook in het houden/verzorgen. Maar ja, het voordeel is dan weer dat buitenstaan daar weer iets normaler is dan hier Lachen
Prijzen zijn echt extreem variabel, mijn opa in Wales vroeg 20 pond per maand voor gebruik weiland en schuilstal, kennissen van ons betalen in Richmond bij Londen 240 pond per WEEK voor een stal die niet veel luxer is Clown Maar ja, die prijsverschillen kennen we ook in NL Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-12-08 20:56

Idd batje. die prijsverschillen zag ik ook. Ook valt het me op dat er vaak stallen zijn waar het paard dagelijks gepoetst worden, gereden een aantal keer in de week. buitengezet enzovoort. Maar dan spreek ik over de luxestallen. Zagen er wel in orde uit, beetje zoals hier. Prijzen voor deze lagen idd hoger. Hier bij ons heb je ook grote variaties. zo ken ik hier stallen van 100-150 € in de maand en stallen van 350€. Over lange hoeven, kale plekjes, daar kun je ook zelf wat aan doen veronderstel ik Lachen dus daar maak ik me geen zo'n zorgen over. Maar ik heb ook al de indruk gehad dat je dat daar vaker ziet, alhoewel ik hier ook zo'n mensen tegenkom. Het feit dat ze vaak buitenstaan vind ik vooral fijn. Hier moet je alle moeite doen om een paard een volle dag buiten te krijgen op de meeste stallen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 22:15

zitake schreef:
Het feit dat ze vaak buitenstaan vind ik vooral fijn. Hier moet je alle moeite doen om een paard een volle dag buiten te krijgen op de meeste stallen.

Dat is niet zo vreemd. Op de zompige veengrond van NL en een belangrijk deel van B is het nu eenmaal lastiger paarden houden dan op de relatief harde gronden die je veel vaker in GB treft. Dat verklaard natuurlijk ook waarom de Britten eerder last van wateroverlast hebben; waar hier nog veel water de grond in kan, moet het in GB vrijwel altijd over het oppervlak worden afgevoerd.......

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-08 10:42

Branca schreef:
Ikke schreef:

Gewoon een lekkere nuchtere manier toch...Heerlijk.
Als ik zie hoe sommige op stal komen hier vraag ik me af ofz e naar kantoor gaan of komen paardrijden.
Ik zou me wel kunnen vinden in Engeland denk ik.

tulp2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:37

ik wil geen spelbreker zijn, maar koop een paard in Engeland dan en niet in Nederland. Als je een dier mee wil nemen naar Engeland moet het dier zeker een half jaar in quarantaine! En dat mag je ook nog zelf betalen, die investering verdient zich alleen terug als je voorgoed in Engeland wil wonen. Die regels zijn echt super streng om ziektes buiten de deur te houden.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:43

Engels rijkleding is juist wel weer heel netjes...

Zijn die invoeringseisen niet heel erg veel makkelijker geworden sinds rabies amper voorkomt?

Royal_horse

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 20:51

tulp2008 schreef:
ik wil geen spelbreker zijn, maar koop een paard in Engeland dan en niet in Nederland. Als je een dier mee wil nemen naar Engeland moet het dier zeker een half jaar in quarantaine! En dat mag je ook nog zelf betalen, die investering verdient zich alleen terug als je voorgoed in Engeland wil wonen. Die regels zijn echt super streng om ziektes buiten de deur te houden.

Dat is niet (meer) zo. Wij exporteren paarden naar Engeland, soms gaan ze ook via Nederland. Het enige waarvoor wij moeten zorgen is een gezondheidscertificaat van een veearts en een transportgids. Verder moet de transporteur aan enkele normen voldoen. De paarden zijn altijd binnen een paar dagen op hun bestemming in Engeland.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 21:54

batje schreef:

En stukken goedkoper dan in NL....

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:10

tulp2008 schreef:

Paarden moeten in geen geval een half jaar in quarantaine. Moeten wel correct gevaccineerd zijn enzo. Wat ook normaal lijkt. Daarbij heb ik een paard op het oog wat ik wil kopen, en deze vind ik toch wel heel leuk en heb er al behoorlijk wat tijd in gestoken, dus zou een beetje stom zijn een andere te kopen en deze achter te laten. Ik wil er toch voor een langere periode naartoe, dus minimum een jaar en ik gok op zeker een jaar of 3. Is toch wel de moeite om over te brengen. Daarnaast heb ik al altijd een welsh mountain gewild, die ga ik dan wel in Engeland zoeken, maar daarom nog niet direct. Dat zie ik daar wel weer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:11

ikke schreef:
batje schreef:

En stukken goedkoper dan in NL....

idd vind ik ook. Vind de engelse rijkledingstijl wel leuk. Mooi en eenvoudig. de klassieke dingen dan. Is het eerste wat ik mij zal aanschaffen Lachen Haha!

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:14

Volgens mij is zelfs vaccineren niet verplicht bij invoer.

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-12-08 22:16

@gemske: dat wil ik zowiezo wel in orde hebben. voor mijzelf dan Lachen Ik denk dat vooral het paspoort in orde moet zijn, gechipt enzo, maar zowiezo wel netjes als ze goed ontwormd en gevaccineerd zijn als ze er toekomen. Veel stallen eisen denk ik ook correcte vaccinatie en ontwormingen.

gemske

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 22:23

Ja, ben ik helemaal met je eens. De mijne krijgen morgen opnieuw hun (tweede) basisenting, zodat ik zeker weet dat het zwart op wit in het paspoort staat (die is pas later aangevraagd).

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-12-08 03:10

Spannend dat je naar Engeland wilt!! Ik hoop dat je het allemaal goed voor elkaar krijgt! Lachen

Cemlys

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-12-08 08:33

Idd wel spannend! Hoop het ook maar het moet normaal wel lukken. Lachen