Bij een boer stallen?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

colunder

Re: Bij een boer stallen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:17

Ik sta ook bij een boer, zou niet anders meer willen.
Ik heb inderdaad geen buiten bak,maar in de wei rijden gaat prima, met schriklint en paaltjes zet ik een bak af en van emmerdeksels heb ik letters gemaakt die ik aan de prikpaaltjes hang.
Om je wei niet helemaal kapot te rijden verzet ik de "bak"steeds naar de wei die ze net kaal hebben, dat rijdt ook het prettigst.
Maar als mijn jonge pony straks goed doorgereden is rijden we toch hoofdzakelijk buiten.
Misschien ga ik van de zomer het zandstuk waar ze 'swinters staan en wat nu heel blubberig is ,op eigen kosten laten omkeren door een loonbedrijf, zodat het zwarte zand onder komt te liggen en het witte boven.
Dan staan de pony's droger in de winter en kunnen we daar ook rijden(stukje is 15 bij 25 meter)Ik zou mijn plekje niet willen ruilen voor een pensionstal met chique rijbak.
(ook omdat ik ze 24/7 buiten wil hebben en dat in menig pensionstal niet kan).

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:21

ja is wat "huiselijker" denk ik...

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:22

ja dat is wat "huiselijker" zeg maar...

gipsyboy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:22

ik sta ook bij een boer en zou zoals alle andere niet anders meer willen.
ik heb inderdaad geen luxe binnenbak en ook geen buitenbak ik heb een zandbak wat precies goed genoeg is om te longeren en rijden?.. tja gewoon buiten op de weg en in parkjes, en zo vaak rijd ik ook niet.
voor de rest hebben we een stukje land erbij goed voor 2 paardjes, en in de zomer kan ik op het uien land rijden als het droog is dat is dan mooie vlakke grond.
en het grasland van de boer is ook niet klein en kan je lekker heen en weer crossen als het droog is in de zomer.

ik vind het super.
en helemaal dat ik binnenkort bij me paardjes ga wonen, in een soort van bouw junit (hoe schrijf je dat?) naja lijkt op grote sta caravan.
geweldig!!! heb er helemaal zin in, nu is het wat minder in de winter maar straks in de zomer is het heerlijk.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:26

Nou het klinkt allemaal wel goed inderdaad, hebben jullie een richtprijs wat zo'n boer kan vragen (niet dat ik straks afgezet word ofzo,haha)

Sjoert

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 15:26

Hangt er van af in welke omgeving je zit denk ik.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:27

Ja, dat ook maar zit ik met 100 euro in de buurt? Voor stal en voer enzo...(mesten weet ik niet of dat gedaan word namelijk)

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 15:30

@ colunder wat een super idee, dat veplaatsbare "bak" idee.. haha was ik zelf nog niet eens opgekomen, scheelt wel een stuk voor de belasting van je grond..

colunder

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 16:24

Als je het nog makkelijker wil kan het ook met alleen paaltjes met de letters eraan,is minder werk met verplaatsen.
Op wedstrijden rij je ook vaak op gras met alleen letters.
Ik betaal 85 euro per maand,ik heb ong. een halve hectare wei met een schuur erop waar in ik 2 stallen heb en een zadelkamer en een voerhok.
Ik heb er 3 pony's lopen en moet alles zelfverzorgen(ook dat zou ik niet anders willen).
In het voorjaar zorgt de boer dat het land bemest wordt(geinjecteerd) en de mesthoop laat de boer ook op zijn kosten weghalen.
Ik heb echt mazzel met mijn plekje en sta er al bijna 20 jaar!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 16:37

Dus dat betaal je voor je stal en weiland zeg maar, het voer betaal je wel zelf begrijp ik?

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 17:48

Op stal (boer) waar mijn vzpaardjes staan heeft ook eens een 'pensionpaardje' gestaan. Zij betaalden 100 euro per maand als ik het goed heb en dan werd er in principe niet voor haar gemest, wel gevoerd en op en van wei gehaald, maar als ze niet kon, was een belletje genoeg en werd er gemest.
Voer, stro en hooi e.d. zat bij de prijs in. Paardje stond van zodra het kon op wei, van mei t/m oktober 24/7 en in de winter min. 5 uur buiten in paddock.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 17:55

Oke, thanks voor je berichtje!!

JECKYLL

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:24

Ik ben vorige week bij een boer wezen kijken.. deze vroeg 300,= excl. BTW voor de stal.. Gestoord Hij heeft 2 stallen en 1 stal is verhuurd aan de buurman waar 2 shets in staan. In de prijs zat hooi en stro, maar brokken moest ik zelf aanschaffen. Ook hebben ze geen bak maar je rijdt er wel meteen het bos in. Ook was er wel een stukje wei waar hij dan in kon, uitmesten, voeren en buitenzetten moest ik dan allemaal zelf doen. Wat geen probleem is, maar ik vond 300,= wel belachelijk veel in verhouding met wat ik ervoor terug krijg. Koe

nikilover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:28

ik sta nu ook bij een boer,maar dat is wel echt een pensionstal.We hebben daar zomers 24/7 weidegang,een goed gedraineerde rijbak en een losgooi/longeerbak.Ook hebben we veel uitrijmogelijkheden,dus lekker 1/2 uur a 3/4 naar buiten is ook weleens lekker Bloos en...weinig regels...je mag elke dag uitmesten als je dat wilt,als je maar niet veel schoon stro weggooit e.d.

miekelover

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 18:49

ik rij ook bij een boer. het is een pensionstallling, camping en voetbal velden.

De paarden gaan iedere dag de wei op en we hebben een overdekte buitebak. ideaal. 50m van het bos. Wel zelf mesten.

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:26

Oke,thanks! Ik zit zelf te denken om gewoon bij een boer aan te bellen, en kijken wat ie vraagt enzo... maar 300euro das echt absurt. Mijn verzorgpaardje staat voor 300 euro all inclusive!! Dat vind ik zelf aan de hoge kant, dus vandaar dat ik met de vraag zat hoe het bij een "gewone boer" zit...

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:29

Mijn paard staat ook op een boerderij, zonder bak.
Ik ga elke keer met de trailer naar de manege. Het is weleens een gevlieg en je moet rekening houden met de lestijden.
Maar voor mijn paard is het ideaal, de hele winter weidegang Haha!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:31

Maar waar train je dan? Of doe je dat ook in die bak? Want dan moet je elke keer dat je wilt rijden naar de manege of zie ik het verkeerd? Bloos

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:32

Ik sta ook op een boerderij, met bak, zonder verlichting!

Ik doe alles zelf, dus voer halen, vlas halen, hooi halen, en ook zelf voeren, uitmesten, binnen en buiten zetten!

Hiermee ben ik echter spotgoedkoop uit vergeleken bij een pensionstalling Nagelbijten / Gniffelen

Gentle_Joy

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:33

ik sta ook bij een boer echt ideaal! en we hebben wel een buitenbak!

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:34

Oke, al de boeren die ik ken zijn echt "boer" haha dus hebben geen bak. Wat zijn de gemiddelde kosten voor biks,hooi,stro e.d. per maand voor jullie? Want ik denk als ik hem bij een boer neer zet dat ik dat zelf moet kopen dan..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:35

dat ligt er maar net aan waar je het haalt en hoeveel je voert Clown

Sissi87

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-12-08 19:40

Ja dat klopt Knipoog voor een klein paardje bijvoorbeeld?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:50

Dan nog ligt het eraan!

Ik voer mijn paard een halve kilo krachtvoer per dag, en ben dus ongeveer 10 euro per maand hieraan kwijt Clown

Ik voer kuil, en dat is ongeveer 30/40 euro zoiets!

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 19:59

JECKYLL schreef:
Ik ben vorige week bij een boer wezen kijken.. deze vroeg 300,= excl. BTW voor de stal.. Gestoord Hij heeft 2 stallen en 1 stal is verhuurd aan de buurman waar 2 shets in staan. In de prijs zat hooi en stro, maar brokken moest ik zelf aanschaffen. Ook hebben ze geen bak maar je rijdt er wel meteen het bos in. Ook was er wel een stukje wei waar hij dan in kon, uitmesten, voeren en buitenzetten moest ik dan allemaal zelf doen. Wat geen probleem is, maar ik vond 300,= wel belachelijk veel in verhouding met wat ik ervoor terug krijg. Koe

Oef, da's wel héél overdreven Wow!

Ik betaal 175, zomers 24/7 weidegang, in de winter 's nachts op stal (maar kan ook 24/7 buiten). Wordt gevoerd (hooi en mais of evt je eigen voer), gemst. Paarden worden binnen&buiten gezet. Altijd in groepen buiten (tenzij je dit niet wilt), genoeg land. En een buitenbak (en binnenkort ook een binnenbak). We hebben ook een kleine kantine.