Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Ik ben nl net als jou op de boerderij gaan wonen met mijn Haflinger en al snel heb ik er een Shetlander bij gekocht. Ondertussen staan hier nu 6 paarden (2 Haflingers en een Gelderse) en pony's (3 Shetlanders) en zijn er 3 drachtig. Wel is de afspraak dat er nooit meer dan 6 zullen zijn. 
Het levert in jouw geval totaal geen problemen op!! Je mag tot 5 PAARDEN (pony's mogen er meer zijn) hobbymatig houden, of je nu wel of geen bedrijf hebt, in jullie geval geeft dit dus geen problemen. De paarden zullen niet aangemerkt worden door de fiscus en ook het hooi en/of stro kun je gewoon overnemen uit het bedrijf. Je hoeft namelijk niet te verantwoorden hoeveel balen stro er naar de kalveren, koeien en/of paarden zijn gegaan. De fiscus kijkt alleen naar de totale aankoop.
Succes met het overtuigen van je (aanstaande) schoonvader en vriend

sundance11 schreef:@ suffie: Omdat mijn paard binnen een melkveebedrijf staat heb je wel met al die sores te maken. Als ik gewoon op een stukje grond stond heb ik daar idd nikis mee van doen, en dat is het hele probleem, het heeft puur te maken dat mijn paard op een melkveebdrijf staat!

siskeh schreef:oke als je zou moeten kiezen voor je paard in je achtertuin of een pensionstal op 7 km afstand zou ik toch echt voor mn achtertuin kiezen!
heb zelf mn paarden thuis staan en vind het ontzettend fijn dat ik alles voor ze zelf kan doen!
ookal is het ze maar even zien als je op je bedrijf aan de gang bent!
je hoeft geen rekening te houden met de regels van de pensionstal en je voer is min of meer gratis