Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Jeanine84 schreef:celano schreef:
Maar daar heb je wel de aanschaf van betaald en jij bent degene die het risisco loopt op overlijden, ziek worden etc. Dus niet vergelijkbaar volgens mij.
En als je een leasepony niet mer wilt, dan zeg je het contract op. Met een eigen paard werkt dat niet zo.
Dat is waar maar zij beslist dan ook niet over het eventueel verkocht worden vd pony (toch?) dan pomp jij iedere maand zoveel geld in de pony en dan wordt ie straks opeens verkocht..
Mell0w schreef:Opzicht vind ik de prijs ook wel meevallen. haar stalling is dan misschien wel 145 per maand.
Maar alle bijkomende kosten die er aan verbonden zitten draait zij ook voor op. Oke het is dan wel haar paard maar jij gebruikt de lusten ervan. Je moet het zo zien je hebt inpreciepe een eigen paardje zonder de lasten te dragen
Magica schreef:Ik heb eerst een ander voorstel gedaan voor prive leasen. Hopenlijk dat het daarmee tot een akkkoord komt. De koop prijs lag mij veels te hoog. Bijna 2,5 keer hoger dan dat ze heeft gekost.
Kitty84 schreef:Tsja, geen onredelijk bedrag, als het een manegepony is die normaal gesproken naast jouw les ook nog eens 2 uur loopt...en dat dan min. 5 dagen per week, dan is dat (en dan reken ik het nog goedkoop denk ik) 10 euro x 2 = 20 per dag en dat x 5 is 100 per week, dat x 4 is 400 euro per maand wat zij dan niet in het laadje brengt. Tuurlijk zijn er andere pony's maar zij valt wel weg.
Kortom denk ik niet dat het onredelijk is hoor. Ik ben voor mijn eigen paard incl. stalling en alle bijkomende kosten elke maand toch al snel 250 euro kwijt en dan betaal ik 150 euro per maand aan stalling. Je hebt niet elke maand een dierenarts nodig, dat klopt (als het goed is), maar als hij een keer komt dan loopt dat al snel in de papieren.
.
denk dat je je handjes mag dichtknijpen dat ze bereid zijn m uit de lessen te halen voor je en niet teveel zeuren... maar tja das mijn mening