Gemiddeld gewicht van een 1,5 paards trailer?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:38

Nee, de trailer leveranciers zijn niet strafbaar. Ze geven de gewichten op van een kale trailer, zonder rubber, reservewiel, neuswiel, zeiltje, raamtjes, ect.
Terug laten keuren is niet gevaarlijk, dus niet strafbaar. Maar je mag aan totaal gewicht, dus trailer gewicht en laadvermogen niet boven de teruggekeurde maximaal combinatie gewicht komen!! Als jou trailer dus 1200 kg maximaal toelaatbaar gewicht staat bedoelen ze daarmee het gewicht van de trailer PLUS paard mee. Als jou trailer zwaarder zou zijn dan op het papier staat en je hebt een aardig formaat paard dan zit je snel over de 1200 kg. Technisch zal jou Atec waarschijnlijk wel voldoen, maar de papieren kloppen niet dus ben je strafbaar. Als je auto maar bijvoorbeeld maar 1200 kg mag trekken en de combinatie paard en trailer is zwaarder ben je dus dubbel strafbaar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:51

Dat snap ik wel elenoor. Dat ik het paard erbij op moet tellen.
En dat ik dan gigantisch de lu| ben als dus idd mijn trailer zwaarder is.
Daar ben ik idd niet vanuit gegaan.
Omdat we het de Atec nog voorgelegd hadden dat we hem lieten terug keuren. Die papieren hebben hun zelfs nog opgestuurd voor ons.
En volgens hen was hij dus echt die 580 KG inclusief alles.

Maar goed, ik weet nu waar een weegbrug is, nu nog vragen of we daar een keer mogen wegen.

Maar ik blijf het raar vinden dat Atec dan eigenlijk verkeerde papieren leverd.
Ik bedoel de vloer en alles zat er bij aankoop toch echt in, dus niet dat wij dat daarna nog gedaan hebben.

En niet alleen Atec doet dit dus, maar anderen ook.
Lekker om iedereen op een verkeerd spoor te zetten.

zobras

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 15:59

Vraag maar na bij het Bit, tijdens de trailer testen die zij deden bleek dat de trailers allemaal zwaarder waren dan op de papieren staan.
Bij navraag bij Westerie bleek dat de papieren eenmalig worden aangevraagd per type trailer, per maat dus. En dan wordt een voorbeeld trailer, de kale versie, gewogen en aan de hand van dat gewicht worden de papieren bepaald van de trailer. Niet elke trailer die uit de fabriek komt wordt gewogen waarna een papier wordt afgegeven. Het is nl veel goedkoper om dat per maatvoering te doen en niet ook nog per uitvoering (dus wel/niet rubber, reserve wiel, enz). De maatverschillen die je altijd in tabellen ziet van de trailerleveranciers zijn per maat trailer verschillend, je ziet nooit de gewicht verschillen staan als je meer opties neemt.
Toen ik mijn trailer kocht zeiden ze ook dat dat het echte gewicht was. Ik had er juist bij aankoop speciaal op gelet omdat ik met een auto zat die maar 1200 kg kon en mocht trekken (ik heb wel E-rijbewijs).
De eerste jaren reed ik ook mee zonder dat ik wist dat er eigenlijk meer aan mijn trekhaak stond te trekken dan ik dacht. Pas toen ik in de gelegenheid was de trailer op een brug te zetten schrok ik me een hoedje. Ik wil alleen via mijn berichten hier jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen zodat jullie er ook wat van leren. Wat jullie verder doen is niet mijn zaak en moeten jullie zelf weten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 16:04

Citaat:
Ik wil alleen via mijn berichten hier jullie op de hoogte houden van mijn ervaringen zodat jullie er ook wat van leren. Wat jullie verder doen is niet mijn zaak en moeten jullie zelf weten.

Dat weet ik ook wel Lachen

Het is alleen zo raar dat Atec zelfs weet wat je gaat doen met terugkeuren enzo en dan nog niks zeggen Misselijk Misselijk