Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Julliette schreef:Me erin verdiepen is sowieso handig! Fijn te lezen in elk geval dat jouw Fries (Lammie) het prima doet op relatief weinig brok.
Ik ga eens even lezen hoe het bij anderen zit.

)lammie2701 schreef:Julliette schreef:Me erin verdiepen is sowieso handig! Fijn te lezen in elk geval dat jouw Fries (Lammie) het prima doet op relatief weinig brok.
Ik ga eens even lezen hoe het bij anderen zit.
nou lammie doet dat ook niet meer maar jana mijn nieuwe paard wel...(lammie is dood namelijk)
en in friesche brok zitten andere/meer voedingstoffen voor een betere conditie van de fries en minder eiwitten wat mok en staart en maan exceem kan veroorzaken...
het ideale voer voor een fries dus (vind ik)

Tamary schreef:Er standaard vanuit gaan dat 1 kg te weinig is is net zo fout als aannemen dat het teveel is. Als je paard meer kuil en hooi krijgt dan hij opeet en daarmee op gewicht blijft en prettig te rijden is nadat hij gewend is aan de nieuwe stal is het kennelijk genoeg. Meestal wordt er veel meer krachtvoer gevoerd dan een paard nodig heeft, zeker in combi met kuil wat vrij rijk ruwvoer is.
Weet dat er top endurance paarden op max. 1 kg brok en onbeperkt gras/ruwvoer 160km uitlopen. Beetje dressuurbasiswerk en buitenrijden moet dan op zo'n voerregime ook makkelijk kunnen.

Lyte schreef:Ik vind 1x 1 kilo per dag brok erg weinig, wat ben je van plan met je paard te doen? Als je een sober ras koopt en vooral recreatief aan de gang gaat is het misschien wel genoeg. Maar als je een sportpaard gaat kopen en ook van plan bent om lekker aan het werk te gaan dan moet je zelf extra bij gaan voeren. (of met andere pensiongasten overleggen en iets regelen)
Wat betreft de dekens is wel te regelen. Ik sta zelf ook op een grote stal met 100 paarden en er zijn altijd mensen op stal die je even kan bellen. Ik neem aan dat je zelf de paarden binnen en buiten zet en dit gebeurt ook vaak in groepjes omdat het voor de meeste mensen niet mogelijk is om 2x op een dag te komen.
De prijs is trouwens erg redelijk! Welke stal is het?

. Aan welke kosten zou ik moeten denken dan eigenlijk voor dat extra voer? Kan iemand me daar een indicatie van geven?