Waarschijnlijk te klein; wat nu???

Moderators: C_arola, Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

TiPe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:16

Waarom te klein ? Ik ben zelf 1:80 en mijn paard is 1:50. Voor western rijden is de maat niet zo'n probleem QH en Paints zijn meestal tussen de 1:50-1:60 en dan heb je een grote ! Dus nogmaals.. waarom te klein ? Voor dressuur ? Ga dan eens kijken of je western kan gaan rijden ... ben even een foto aan het opsnorren

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 15:25

Ik vind passen en tonen wel 2 verschillende dingen. Ik pas ook op b.v. een pony maar dat vind ik toch minder lekker rijden

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 15:26

en ik weet dat sommige mensen me graag willen 'bekeren' naar western, maar helaas Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:28

Had jij trouwens een westernles gehad dat je nog bij ons stond? Kan me niet meer herinneren....

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 15:34

yep, toen zomers dat we met al die meiden kwamen, was jij daarbij? Ze vroegen zelfs hoe lang ik het al deed (1e keer), dus wie weet waar mn talenten liggen Haha!
Voorlopig haal ik meer kick uit een stevig uurtje dressuren, of over een sprong zweven!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:43

Ach ja, nu herinner ik me, ik heb je toen helaas niet zien rijden, ik moest geloof ik weg.

Enne...een echte sliding, of een echte spin is best kicken hoor! Tijdens je eerste dresuurles krijg je ook niet meteen met passage en piaffe te maken....Knipoog

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 15:54

TiPe schreef:
Waarom te klein ? Ik ben zelf 1:80 en mijn paard is 1:50. Voor western rijden is de maat niet zo'n probleem QH en Paints zijn meestal tussen de 1:50-1:60 en dan heb je een grote ! Dus nogmaals.. waarom te klein ? Voor dressuur ? Ga dan eens kijken of je western kan gaan rijden ... ben even een foto aan het opsnorren

Mwah... valt ook nog te bezien hoe het eruit ziet vind ik hoor... Ik zie wel es mensen rijden van rond de 1.80 op een QH ponietje van misschien 1.40 ofzo, nou ik vind t er niet uitzien... Met de sporen wordt regelmatig onder in de buik geprikt of achter in de liezen.... bleh...

Ook met westernpaarden moet je een beetje naar verhoudingen kijken, ruim 90 kg op een 1.50 paardje is gewoon veel....(niet dat het hier om gewicht ging, maar toch)

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:19

Ik denk niet dat het een probleem is ikzelf ben 1.70 en Jamy is 1.42 en ik vind zelf dat het nog prima kan! (nou is Jamy niet echt een heel iel ponytje dus dat scheelt ook weer) Ik denk dat je haar prima kunt houden hoor!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 16:37

Jamy schreef:
Ik denk niet dat het een probleem is ikzelf ben 1.70 en Jamy is 1.42 en ik vind zelf dat het nog prima kan! (nou is Jamy niet echt een heel iel ponytje dus dat scheelt ook weer) Ik denk dat je haar prima kunt houden hoor!

nogmaals, passen en tonen zijn 2 andere dingen. Mijn twijfel is niet of ik wel op dr pas, maar of we wel een toonbare combinatie zullen vormen

Jamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:40

Oja maar in mijn ogen als je er op past is het toch toonbaar? Of zie ik dat verkeerd dan Verward

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-02-03 16:43

ik op een pony toont toch anders dan ik op een (groot) paard, en het rijdt ook anders

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 16:54

Tja, maar is dat niet bij iedereen het geval? Zo kan iemand van 1.55 zich afvragen of hij/zij wel toont c.q. past op een paard van 1.75. En persoonlijk vind ik kleinere paarden fijner rijden dan grotere (ik ben zelf 1.69), maar dat is voor iedereen verschillend.

TiPe

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 17:25

Nog even een reactie om op het western rijden terug te komen en ik hoop dat ik een link kan plaatsen.. Het gebruik van sporen bij western rijden is niet de bedoeling alhoewel het vaak ten onrechte wordt gebruikt. Zelf gebruik ik ze niet meer en zal op wedstrijden ze alleen als show dragen. Met mijn 1:80 en gewicht van 60 kg zal het voor het paard geen enkel probleem zijn mij te dragen.
Maar om terug te gaan naar de topic... je moet zelf kiezen.. of voor je paard of voor wat je zelf wilt.. het is en blijft een sport waarbij zowel ruiter als paard plezier moet houden !

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-03 19:07

Fie was nog geen 3 toen ik haar kocht en was toen 1.57m. Ik ben zelf 1.76m. en schrok toen eigenlijk best wel een beetje toen ik merkte dat ze toch iets kleiner was dan ik dacht!
Nu is ze inmiddels bijna 8 en zeker 1.62m. misschien inmiddels nog wel iets groter. Ze is best lang doorgegroeid en behoorlijk breed, dus te groot ben ik echt niet voor haar.
Ik ben het er mee eens dat als je echt heel fanatiek dressuurwedstrijden wilt gaan rijden je misschien beter af bent met een wat groter paard, maar ik vind deze maat absoluut niet per defintie te klein!
Ik zou als ik jou was even afwachten hoe ze zich ontwikkelt, in de hoogte en in de breedte.

Succes ermee!

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-02-03 09:08

Nouvel schreef:
Fie was nog geen 3 toen ik haar kocht en was toen 1.57m. Ik ben zelf 1.76m. en schrok toen eigenlijk best wel een beetje toen ik merkte dat ze toch iets kleiner was dan ik dacht!
Nu is ze inmiddels bijna 8 en zeker 1.62m. misschien inmiddels nog wel iets groter. Ze is best lang doorgegroeid en behoorlijk breed, dus te groot ben ik echt niet voor haar.

Succes ermee!

Ik heb je foto's bekeken, en als wij tzt zo voor dag komen ben ik allang tevreden Haha!

Gister echt een vreselijke dip gehad, ik heb echt visioenen dat ze blijft zoals ze nu is Huilen , ik weet dat er heus nog wel wat verandert, maar ben na 2 jaar wachten denk ik een beetje aan het eind van mn geduld Haha! . Ze mist gewoon echt lengte in dr met name voorbenen, het is eigenlijk geen gezicht. ze heeft namelijk verder wel een lang lijf (en grote kop Knipoog )
Nu ik weer een nachtje heb geslapen, heb ik zoiets van zonder wedstrijden enzo overleef ik het ook wel, ik ga haar daarvoor niet wegdoen en het is zoals het is!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-03 09:21

Goed zo, Talida....en het komt wel goed hoor! En wedstrijden zijn echt niet alles....het gaat erom dat je leuk met je paard klikt...
Kun je je Loeki herinneren? Die is het afgelopen jaar ook nog aardig doorgeschoten...nee, geen echt groot paard, maar ook niet meer zo'n onderdeurtje....

Kijk het aan, en denk er niet teveel over na.

Hoe heet het ook alweer: "De mens lijdt het meest door het lijden dat hij vreest en nimmer op komt dagen. Zo heeft hij meer te dragen, dan God hem te dragen geeft...."

Pluk de dag, geniet van haar. En bekijk de situatie als hij zich voordoet...

Billy

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 13:36

Toen ik Bill gekocht heb als 3 jarige was hij 1.56. Er was mij gezegd dat hij zeker 1,65 zou worden, wat ik ook wel nodig zou hebben met mijn lengte (1.78)
Uiteindelijk is hij met moeite 1.62 geworden, ik sta er netjes op e heb er verder geen problemen mee.
Het kan best zijn dat de groei van een paard een poosje stilstaat, en dat hij dan toch nog nog weer een groeispurt krijgt.
Gewoon nog even afwachten.
Bill was mijn Pennymeisjesdroom die uitkwam, en ik heb het nooit over mijn hart kunnen verkrijgen om hem weg te doen, zeker niet om z'n gebrek aan maat.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:06

[ITP] rijden met nat weer

Ik ben 1.80, rij hier op een pony van 1.51
Het is ook maar net of de combinatie mooi staat. EN dit vind ik prima kunnen.
Dus niet zomaar weg doen hoor. Gewoon starten in de dressuur straks

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:11

Je zegt dat je paardje 3 jaar is en 1.59. Dat was Magic ook toen we haar kochten, we dachten dat ze groter was maar toen we haar gingen opmeten was het wel schrikken.
Na ik geloof 2/3 jaar is ze op 1.62 gemeten, terwijl ze nu zeker wel 1.65 is. Zo niet, dan toont ze het wel.

Ik moet er wel bijzeggen dat als ik ooit een ander paard zou krijgen, ik een grotere neem. Zeker rond de 1.70. Ik ben zelf ook iets van 1.70. Maar ik vind een groter paard gewoon mooier tonen in een dressuurring.

Talida

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-02-03 14:14

Antoinette schreef:
Je zegt dat je paardje 3 jaar is en 1.59. .

1.54 Huilen Huilen

Antoinette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-03 14:19

Oh sorry, even verkeerd gelezen. Maar er is nog hoop, hij/zij kan zeker nog een stuk groeien. Maar wil je echt een groot paard, dan moet je idd een moeilijke beslissing nemen.