Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Mitchall schreef:Ongelofelijk onhandig als je vlas hebt !

Ik vind het een handig ding voor de wat kleinere paarden bijv. in de bak. Mijn paard, een haflingermerrie denkt dat ze een groot paard is, en dat houdt de mestboy echt niet. Dan moet ik drie keer lopen voor een drol. Dan liever een kruiwagen met een aardappelriel, dat gaat veel sneller.
) We rijden ze open met zo'n ding achter de tractor (weet niet hoe dat heet) sevke schreef:Wij gebruiken hem enkel om de hondenstr*nten van de gazon te scheppen![]()
De weide scheppen we niet af (3 ha) We rijden ze open met zo'n ding achter de tractor (weet niet hoe dat heet)
sevke schreef:We rijden ze open met zo'n ding achter de tractor (weet niet hoe dat heet)

Lynn_Nikita schreef:Ik gebruik hem voor weiland en de bak
grote hopen doe ik met de riek, maar keline drolletjes vallen er vanaf en met een schep maak je het gras kapot en kom je niet goed aan de hoop.
Ook makkelijk als maar 1 drolletje is, hoef ik niet de rkuiwagen te pakken maar loop zo met de mestboy naar de mesthoop toe
enige nadeel is dat de bak vaak net te klein is en je het harkje steeds neer moet zetten als je hem wil legen en dat ding dan altijd weer omvalt
mijn mestboy komt van de boerenbond af en was in aan bieding voor ( ik meen) 10.- of 15,-

tylando schreef:ik heb op een andere stal gezien dat ze de bak van de mest boy gebruikten en daarbij een kinder harkje van de speelgoedzaak haha..maar het werkt wel super in het gras!

desty schreef:okee dankje wel !!
ik denk dat ik er toch maar een ga halen dan
ik moet elke dag mijn weitjes even uitmesten maar met een schep is het ook niet alles... je krijgt niks weg en zo dus ik ben wel overtuigd dankjewel! die ene schep die Mitchall liet zien kan ik nergens vinden en als ik er een vind is die weer suuuuuper duur. en ik denk dat ie ook niet handig is in gras...
dus nogmaals bedankt!
sorry dacht het daarover ging .. keek naar het plaatje namelijk en dacht dus dat het daarover ging.