mest boy?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

toverpaardje

Re: mest boy?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:57

Ik persoonlijk hou meer van de metalen mestvork, als boven afgebeeld. Voor in de wei en op zand.
Maar degene bij wie ik sta gebruikt op de wei liever de mest boy.. dus tja, persoonlijke voorkeuren.

Liins

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-12-08 21:59

Mestboy? Die heb ik ook, is ideaal om even wat drolletjes in de wei/stal weg te scheppen (Alleen als je paard op zaagsel vlas oid staat en niet op stro, dan werkt dat rotding niet) Maar verder is die ideaal!

Alleen érg jammer dat ik te lui ben naar de kruiwagen te lopen dat ding leeg te mieteren Clown

Vippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 07:15

Mitchall schreef:
Ongelofelijk onhandig als je vlas hebt !

Ben ik niet met je eens, vind het juist superhandig voor vlas (en poepscheppen op de wei), gebruik al jaren niet anders.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-12-08 10:31

ik heb um toch gekocht!
een keer gebruikt en werkte prima!!
ik hoef aleen maar shetlander drolletjes uit te mesten Tong uitsteken
maar het werkt tot nu toe iig goed!

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:06

Ideale dingen! Ik mest de boxen er mee uit en ook in de wei gebruik ik hem.

Coby
Moderator Over Paarden
The one and only

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-08 18:10

Je hebt hem al gekocht, dus kan geen tips meer geven Haha! Ik vind het een handig ding voor de wat kleinere paarden bijv. in de bak. Mijn paard, een haflingermerrie denkt dat ze een groot paard is, en dat houdt de mestboy echt niet. Dan moet ik drie keer lopen voor een drol. Dan liever een kruiwagen met een aardappelriel, dat gaat veel sneller.

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-12-08 20:21

ja klopt

z0rr0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:50

wij hebben ze op stal ook voor de wei en de bak
die dingen zijn ideaal en zijn oersterk

sevke

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 21:56

Wij gebruiken hem enkel om de hondenstr*nten van de gazon te scheppen Bloos
De weide scheppen we niet af (3 ha Nagelbijten / Gniffelen ) We rijden ze open met zo'n ding achter de tractor (weet niet hoe dat heet)

Jamesjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:06

In de wei en in de bak en buiten op straat is het ideaal vind ik.
Maar voor in de stal gebruik ik liever gewoon een greep, of een schep!

Aardbei_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:11

Wij gebruiken een mest boy om drollen uit de bak te scheppen.

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 10:55

Ik gebruik hem voor weiland en de bak
grote hopen doe ik met de riek, maar keline drolletjes vallen er vanaf en met een schep maak je het gras kapot en kom je niet goed aan de hoop.
Ook makkelijk als maar 1 drolletje is, hoef ik niet de rkuiwagen te pakken maar loop zo met de mestboy naar de mesthoop toe
enige nadeel is dat de bak vaak net te klein is en je het harkje steeds neer moet zetten als je hem wil legen en dat ding dan altijd weer omvalt

mijn mestboy komt van de boerenbond af en was in aan bieding voor ( ik meen) 10.- of 15,-

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:52

Ik vind de mestboy juist wel handig..de kleine drolletjes van mijn mini's blijven ook keurig erin. Ik gebruik m in de wei en ik de paddock.

Mijn stallen mest ik elke dag uit, gewoon met de riek en een schep voor de afgevallen drollen.

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:53

sevke schreef:
Wij gebruiken hem enkel om de hondenstr*nten van de gazon te scheppen Bloos
De weide scheppen we niet af (3 ha Nagelbijten / Gniffelen ) We rijden ze open met zo'n ding achter de tractor (weet niet hoe dat heet)

Haha daar gebruiken mijn ouders m ook voor, multifunctioneel die mestboy!

Moon

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 13:57

sevke schreef:
We rijden ze open met zo'n ding achter de tractor (weet niet hoe dat heet)

En dit is juist heel slecht.
De vliegen leggen eitjes in de poep.
Het paard eet juist niet van de plek waar het zijn behoefte gedaan heeft ivm met de wormen die hij binnen kan krijgen.
En dan ga je al het mest (dus incl. de eitjes) verspreiden over het land waardoor ze het alsnog binnen krijgen.

Resultaat, weiland en pony geïnfecteerd

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 14:03

Superhandig moet ik zeggen. Ik gebruik hem voor de bak/weiland om daar de drollen uit te halen en ook voor de boxen. Wat ik hierboven wel las is het krijgen van blaren bij lang gebruik achter elkaar. Dat had ik ook, nu doe ik er altijd een paar handschoenen bij aan en dan heb ik daar geen last meer van.

palousa_boy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 15:20

wij gebruiken ze ook in de wei en in de bak, in de wei hebben we er dan wel een kruiwagen bij anders is het geen doen.
in de bak hebben we in de hoek een specie kuip staan waar je de mest in kan doen, hoef je niet telkens naar buiten, wij ruimen tijdens het rijden namelijk ook, das wat beter voor de bodem, die blijft zo langer goed.

wel hebben we er nu van die kleine metalen kinder-harkjes bij want die dingen die erbij zitten dat is niks, voor in de wei is dat ook ideaal..

ikowtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-12-08 16:44

Ik deed het eerst altijd met de schep in de wei, maar dat werkt toch echt lastiger. Ik vind het een goede investering, maar moet
je veel mest wegscheppen, dan kun je wel beter goede handschoenen dragen, want de eerste keer had ik grote blaren op mijn vingers Knipoog

Desty

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 07-12-08 16:54

Lynn_Nikita schreef:
Ik gebruik hem voor weiland en de bak
grote hopen doe ik met de riek, maar keline drolletjes vallen er vanaf en met een schep maak je het gras kapot en kom je niet goed aan de hoop.
Ook makkelijk als maar 1 drolletje is, hoef ik niet de rkuiwagen te pakken maar loop zo met de mestboy naar de mesthoop toe
enige nadeel is dat de bak vaak net te klein is en je het harkje steeds neer moet zetten als je hem wil legen en dat ding dan altijd weer omvalt

mijn mestboy komt van de boerenbond af en was in aan bieding voor ( ik meen) 10.- of 15,-

ik heb er 23! euro voor betaald Nagelbijten / Gniffelen Rolleyes
ik vind het wel ideaal hoor Knipoog
ik heb nog geen blaren gehad Tong uitsteken
(het is ook maar een shetje met zijn kleine maar VEEEEELe dr*llen)

tylando

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:00

ik heb op een andere stal gezien dat ze de bak van de mest boy gebruikten en daarbij een kinder harkje van de speelgoedzaak haha..maar het werkt wel super in het gras!

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:04

tylando schreef:
ik heb op een andere stal gezien dat ze de bak van de mest boy gebruikten en daarbij een kinder harkje van de speelgoedzaak haha..maar het werkt wel super in het gras!

hebben wij ook bij 1
( we hebben er 2 en bij 1 was het 'vorkje' kwijtgeraakt. toen zo'n kinderharkje gehaalt werkt super Haha!
ik doe er de bak mee, trailerpoep, de laatste restjes van een stal. je schuift die drollen tegen de muur, schuift dat ding eronder en huppa Vork

Reneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:05

desty schreef:
okee dankje wel !!
ik denk dat ik er toch maar een ga halen dan Tong uitsteken
ik moet elke dag mijn weitjes even uitmesten maar met een schep is het ook niet alles... je krijgt niks weg en zo dus ik ben wel overtuigd dankjewel! die ene schep die Mitchall liet zien kan ik nergens vinden en als ik er een vind is die weer suuuuuper duur. en ik denk dat ie ook niet handig is in gras...
dus nogmaals bedankt!

Ik mest er ook mee .. met stro weet ik het niet maar met zaagsel is het een super ding .. je ken het schone zaagsel er lekker tussen uit laten vallen en je houd alleen de drollen over ..
Op t weilang is hij ook handig .. uiteraard blijf je soms ergens hangen in het gras met die punten maja met een schep is het helemaal geen doen vooral niet als je lang gras heb want je glijd er gewoon over heen.
Ik zou er zeker 1 aanschaffen .. lukt het niet voor in de wei is ie altijd handig voor op stal of andere klusjes/ dingetjes.

Hopelijk heb je der veel gemak aan.

Groetjes

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:21

De bakjes van de mestboy zijn handig, de bijgeleverde harkjes echt níet te doen. Maar als je daarvoor in de plaats een kinderbladhark bij het tuincentrum (of speelgoedwinkel zoals hier al staat) koopt, heb je een ideaal setje. Wat betreft de grote zaagselvorken: die zijn wel tof als ze een 'bakje' hebben, dwz een opstaand stukje tussen de steel en de tandjes, waardoor je het zaagsel goed kunt schudden.

Reneey

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:31

Wat betreft de grote zaagselvorken: die zijn wel tof als ze een 'bakje' hebben, dwz een opstaand stukje tussen de steel en de tandjes, waardoor je het zaagsel goed kunt schudden.[/quote]

Ja die bedoel ik ook Nagelbijten / Gniffelen sorry dacht het daarover ging .. keek naar het plaatje namelijk en dacht dus dat het daarover ging.
Naja sorry heb ik jullie verkeerd begrepen .. zal me nergens meer mee bemoeien Gestoord

MamaGabie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-12-08 00:43

wij gebruiken hem ook voor de wei, stal en bak.
En idd ook voor de hondendrollen. Knipoog
Ideaal vinden we hem.