Ik heb drie stukken land tot mijn beschikking en heb er 6 fjorden op lopen.
Er lopen 3 hengstveulens op een groot stuk waar nog wel droge plaatsen zijn, ook krijgen ze, als het op is, er een nieuw stuk gras bij en dus een schoon stuk om in te staan en te liggen. Het is groot genoeg om het niet helemaal aan gort te lopen. Dat het vooraan bij het hek wat modderig is daar ontkom je niet aan. Het tweede stuk staat leeg, dat is afgelopen voorjaar opnieuw ingezaaid en het is zonde als ze dat helemaal verpletteren..
Het derde stuk ligt om onze stal en daar hebben ze heel handig een stuk beton waar ze droog op kunnen staan. Verder nu ook nog steeds wel droge stukken om op te liggen.. Er zitten trouwens aardig wat strontpollen in dat weitje, dus het is niet zo erg als ze dat omploegen. Kan volgend jaar eventueel opnieuw ingezaaid worden..
Ze staan allemaal 24/7 buiten.
Je moet dingen zoals mok e.d. goed in de gaten houden, maar heb er nog geen last van gehad..
Ik vind het wel belangrijk dat ze droog kunnen staan en liggen, vooral de veulens moeten droog kunnen liggen!! Maar van wat vocht gaat geen paard dood.