Wat weegt een plakje hooi?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Uriah

Re: Wat weegt een plakje hooi?

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 18:54

ja maar je kan het beter wel doen ,jouwn plakken kunnen wel veel lichter of zwaarder zijn.

Ellen_W

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-12-08 23:34

Eet je paard het hooi allemaal op dan? Je kunt gewoon zoveel geven als ze hebben willen mits het niet teveel voedingswaarde heeft, dan zijn ze vooral gewoon lekker bezig... Ik geef zoveel als ze wil, maar meer dan 1 plakje eet ze niet, alles wat er de volgende ochtend nog ligt, eet ze écht niet meer op!! De kwaliteit van het hooi is prima, alle anderen eten veel meer. Vingers aflikken Ze staat op stro, maar ook dat eet ze niet echt veel.....

xBARBIIE

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 13:44

Bij mij weegt een plakje hooi tussen de 2.5 en 3 kilo. Maar je kon hooi ook gewoon in soort plakken kopen en niet in balen eigenlijk. heb ik eens van gehoord

MarijeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:29

Toevallig net van de week weer eens wat hooi gewogen, het verschilt namelijk nog wel eens door het verschil van hoe strak een baal geperst is.
Van verschillende balen een plak gewogen en gemiddeld kom ik uit op 1,1 kilo per plak.
Heel wat minder dus dan 3 kilo wat ik hier lees bij anderen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-12-08 15:42

Dat gewicht is zo verschillend per baal. Ik heb nu hele zware balen en daarvoor had ik balen die maar de helft wogen.