Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Geldt er bij jouw pensionstal een verhoging in de kosten per 1 januari 2009? Zo ja, met welk bedrag wordt dit verhoogd per maand?

1. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 10 -25 euro
155 (31%)
2. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 25 -50 euro
27 (5%)
3. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 50 -75 euro
9 (1%)
4. Ja, de prijs gaat omhoog tussen de 75-100 euro
8 (1%)
5. Nee, er geldt bij ons geen prijsstijging
298 (59%)

Totaal aantal stemmen: 497

opgeheven

Re: Prijzen pensionstalling rijzen de pan uit?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:01

Embe schreef:
Denk dat het met vraag en aanbod te maken heeft. Hier in de buurt zijn er nog steeds 'wachtlijsten' voor de betere stallen. Tevens heeft het ook met het beleid van de stal te maken.

die waren hier vroeger ook. Ik geloof dat er bij ons ook leegloop is. De stallen zijn gevuld met handels- en sportpaarden en een gedeelte pensionpaarden. Ik ben benieuwd of n.a.v. deze prijsstijging pensionklanten gaan verhuizen

Zesiram

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:01

Jeetje wat een geld zeg, 465 euro!
Hier valt het allemaal nog mee. Wij betalen een bedrag voor kale huur, en dan het strooisel en voer apart. Dus als er een verhoging komt op één van die zaken, zie je het meteen op je rekening, want dat wordt 1 op 1 doogerekend. De afgelopen jaren is het allemaal duurder geworden. Grootste verhoging op de huur is bij ons als gevolg van de nieuwe mestregelgeving geweest, ivm de afvoerkosten. Maar dat is ook al weer even geleden.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:02

mijn stal heeft weinig luxe daardoor is natuurlijk goedkoper en wij doen alles zelf.

Het is waar je voor kiest. Ik ben tevreden zo en me paard heeft t ook naar dr zin.

Ik ken hier in de buurt 1 luxe stal maar geen idee hoeveel ze daar betalen. Doe er af en toe allleen een buitenritje.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:02

estertemmer schreef:
hallo en waar in welke provicie of plaats betaal je 465??
bij ons betaal ik voor 3 490 euro we hebben binne bak buitenbak padocks weidegang en luxe stallen en we staan op vlas en een solarium.

vind idd ook wel erg veel voor 1 paard meer dan 400 euro.

welkom op bokt Knipoog en waar heb jij je drie paarden staan en over welke facaliteiten beschik je daar?

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:03

Montignac schreef:
ecyoj schreef:
Bij ons geen prijsstijgingen tot nu toe. Ze staan allemaal bij ons op zaagsel. En iedereen mest twee keer in de week met ze tweeen alle stallen.

@montignac op zaagzel handmatig uitmesten. en hoe doen ze dat met stro dan ieder paard moet toch gemest worden. Beetje raar dat jij dan meer moet betalen.

Goed geregeld bij jou dus Knipoog Bij ons staan twee paarden op zaagsel, de mijne en zijn buurman. De rest staat allemaal op stro en dat wordt machinaal uitgemest met een bobcat. De wanden van de stallen kunnen naarvoren worden geschoven en de paarden staan dan in lege "stallen" in het midden van de gang. Iedere woensdag worden alle stallen compleet uitgemest en de paaden staan vervolgens op een zeer royale laag stro.

Ok dit ken ik nog niet (heel dom zeker). klinkt wel ideaal trouwens.
Laatst bijgewerkt door ecyoj op 26-11-08 10:05, in het totaal 1 keer bewerkt

KMF

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:05

De manege bij ons achter zit ookal bijna op de 400 euro dacht ik. laatste x dat ik keek was het 360. ongelovelijk!

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:05

ecyoj schreef:
mijn stal heeft weinig luxe daardoor is natuurlijk goedkoper en wij doen alles zelf.

Het is waar je voor kiest. Ik ben tevreden zo en me paard heeft t ook naar dr zin.

Ik ken hier in de buurt 1 luxe stal maar geen idee hoeveel ze daar betalen. Doe er af en toe allleen een buitenritje.

het is inderdaad een keuze, vroeger stond mijn pony ook bij een boer en deed ik veel zelf. Nu ik wat ouder ben en niet meer de tijd heb om dagelijks alles zelf te doen en het mij kan permitteren een wat duurdere stal te kiezen ben ik bij deze pensionstal uitgekomen en ik ben verder zeer tevreden over alles....In de loop van de tijd ben ik steeds luxer gegaan eigenlijk...

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:05

Montignac schreef:
ecyoj schreef:
Bij ons geen prijsstijgingen tot nu toe. Ze staan allemaal bij ons op zaagsel. En iedereen mest twee keer in de week met ze tweeen alle stallen.

@montignac op zaagzel handmatig uitmesten. en hoe doen ze dat met stro dan ieder paard moet toch gemest worden. Beetje raar dat jij dan meer moet betalen.

Goed geregeld bij jou dus Knipoog Bij ons staan twee paarden op zaagsel, de mijne en zijn buurman. De rest staat allemaal op stro en dat wordt machinaal uitgemest met een bobcat. De wanden van de stallen kunnen naarvoren worden geschoven en de paarden staan dan in lege "stallen" in het midden van de gang. Iedere woensdag worden alle stallen compleet uitgemest en de paaden staan vervolgens op een zeer royale laag stro.

Bij ons gaat dit idd ook opdezelfde manier.

Iedere zaterdag gaan alle stallen helemaal leeg.
Als het paard op zaagsel staat betaal je ook extra in de maand. zaagsel is nu eenmaal duurder en het wordt met de hand uitgemest iedere dag.

We hebben een jaar geleden een nieuwe buitenbak (50 x 100m) gekregen met agterberg bodem en we hebben 2 binnenbakken.
We krijgen nieuwe spuitplaatsen met warm water en een solarium. Hier moet wel voor betaald worden als je het wilt gebruiken.
Ook een stapmolen, maar ook daar moet je extra voor betalen. Hier worden ze dan wel iedere dag een uur ingezet voor je...
Verder hebben wij dus wel 4 lessen van een uur in de week en goede instructie.
En altijd mensen/hulp aanwezig...

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:06

Stro kan machinaal en in keer uitgemest worden (uitschuifbare stalwanden). Met zaagsel kan dat ook wel, maar dan komt dus het zaagsel mee met het stro en dat kan problemen geven bij de afvoer van mest... vandaar waarschijnlijk apart en handmatig uitmesten.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:06

Citaat:

dat is toch niet dom? Het is een goed en snel systeem...alleen kun je op woensdagochtend niet bij je paard komen Lachen
Laatst bijgewerkt door opgeheven op 26-11-08 10:07, in het totaal 1 keer bewerkt

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:07

capraibex70 schreef:
Stro kan machinaal en in keer uitgemest worden (uitschuifbare stalwanden). Met zaagsel kan dat ook wel, maar dan komt dus het zaagsel mee met het stro en dat kan problemen geven bij de afvoer van mest... vandaar waarschijnlijk apart en handmatig uitmesten.

klopt Knipoog

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:07

Montignac schreef:

Dus de stallen worden maar eens per week uitgemest?

Caeruleus

@Montignac Je stal is wel een stukje luxer dan de mijne, maar we hebben in de buurt ook zo'n stal staan. Die vragen rond de 300 euro in de maand aan stalling, ze hebben dezelfde faciliteiten als jou stal en bieden ongeveer dezelfde diensten (voorzover ik dat kan zien natuurlijk). Deze stal is vorig jaar nieuw gebouwd.

Verder in het algemeen geld natuurlijk dat, wil je een fatsoenlijke boterham van alleen pensionstalling hebben, de inkomsten gelijk omhoog zullen moeten gaan met de kosten. Ik heb wel geen stal, maar ik merk ook wel dat alles duurder wordt. Daarnaast zit je met vraag en aanbod. Zolang er nog mensen zijn die het prima vinden 500 euro te betalen, en die zal je altijd wel houden, dan zakken die prijzen echt niet Knipoog

ecyoj

ja precies je moet er wel tijd voor hebben wil je alles zelf doen.

En t geld als je t niet wil doen.

Ik heb niet veel keus het is bij ons meer boertjes dan maneges. Ja wel maneges maar die vind ik te ver weg. En wil t ook niet.

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:08

Montignac schreef:
Citaat:

dat is toch niet dom? Het is een goed en snel systeem...alleen kun je op woensdagochtend niet bij je paard komen Lachen

nee bedoel dat ik t niet ken

SummerRemedy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:08

Bij ons is het 5 euro gestegen, ze staan op vlas.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:08

Wendy schreef:
Montignac schreef:

1 keer helemaal en dagelijks worden ze nagekeken en daar waar nodig bijgevuld.

Raja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:09

Wendy schreef:
Montignac schreef:

Dit is bij ons ook zo, maar ze krijgen iedere dag een flinke plak schoon stro.
En ze staan er dan dus echt niet vies bij hoor!

Embe

Daar komt het eigenlijk allemaal wel op neer: wat kan en wil je betalen voor bepaalde diensten, service en accomodatie... het wordt alleen lastig als een pensioneignaar zodanig verhoogt dat het (financiele) plaatje voor jou niet meer past, dan zal je keuzes moeten maken.

ecyoj

Bij ons worden ze elke dag gemest.

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:10

Citaat:
nee bedoel dat ik t niet ken

ok... het is een leuk gezicht..zo'n bobcat door de stallen...beetje stinken maar de paarden geven geen kik...die zijn stoned van de diesel! haha

ecyoj

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:11

ik ga maar even google dan haha

deniesje1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:11

zo dan ben ik wel benieuwt of dat het bij ons ook gaat stijgen vorig jaar ging de prijs per stal 10 euro omhoog dus ben benieuwt of dat dit jaar dat ook is

opgeheven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-11-08 10:12

Embe schreef:
Daar komt het eigenlijk allemaal wel op neer: wat kan en wil je betalen voor bepaalde diensten, service en accomodatie... het wordt alleen lastig als een pensioneignaar zodanig verhoogt dat het (financiele) plaatje voor jou niet meer past, dan zal je keuzes moeten maken.

ik kan het wel betalen en wil het nu ook nog wel doen maar de vraag is eigenlijk of het wel een reeele verhoging is. Ik ben benieuwd naar de onderbouwing van mijn pensionstal.

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-08 10:13

Bij ons is het ook zo... Ze hadden beloofd eens in de 2 jaar omhoog te gaan... Komende januari gaat het met 5 euro omhoog, afgelopen januari ging het met 10 euro omhoog en de januari daarvoor met 5 euro, het stro is met 1 euro per baal omhoog gegaan, dus ook zo 15 a 20 euro per maand. Met 2 paarden zit ik dus na 2 jaar op een prijsstijging van ongeveer 60 euro per maand.