Mijn paard staat buiten met als enige beschutting struiken en bomen. Al hoewel hij en de kudde altijd gewoon op de open vlaktes blijven staan. In de winter bij extreem guur weer staan ze allemaal dicht bij elkaar met de kont in de wind. Ik doe zelden zijn regendeken op eigenlijk (alleen als het echt dagenlang guur en nat is, maar echt niet voor 1 dagje). Hij kan wel wat hebben, heeft een supervacht en een goede weerstand.
Mijn ervaring is dat ik het zelf erger vind dat hij soms in rotweer staat, dan dat hij dat erg vindt. Het boeit hem niet, hij past zich aan en is buiten zeer gelukkig.
De drie paarden op de boerderij waar ik verzorg worden overdag buiten gezet en 's avonds weer binnen. Ze staan in de buitenbak met als beschutting bomen en de achterkant van een schuurtje. Alleen bij echt guur weer worden ze binnen gezet.
Het was handiger geweest als je een optie "anders" had gegeven. Ook bij mij gaan de paarden overdag naar buiten, weer of geen weer, maar worden eventueel wat eerder binnengezet met echt vies weer. Ik heb dus niet gestemd, want mijn keuze staat er niet tussen.
24/7 buiten dag en nacht, zomer en winter. Nog geen schuilstal, maar die komt er wel. Ik ben alleen benieuwd of ze er gebruik van maken. Maar ze krijgen in ieder geval de keus!
Mijn paarden staan overdag buiten maar met slecht weer op stal. Ik heb er een die allergisch is dus die staat dan in zijn schuilstal met paddock. Bij slecht weer gaat hij ook echt binnen staan want hij heeft een hekel aan de nattigheid
Ook mijn optie staat er niet tussen, omdat ons paard in volpension staat en wij dat dus niet zelf doen. Staat nu veel op stal omdat het land te nat is, gaat wel een keer per dag in de paddock met zijn weidemaatjes, een keer in de stapmolen en wordt 5/6 keer per week gereden.
De mijne heeft keuze, en blijft meestal buitenstaan. Ook als het serieus onweert, eerder bij te warm weer staat hij wel eens binnen. Of als ik net vers hooi heb neergelegd