Weidepaarden op stal met sneeuw en ijs?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

ArlandoO

Re: Weidepaarden op stal met sneeuw en ijs?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:40

Ze gaan hier ook gewoon lekker naar buiten Knipoog
(halve dag)

grid

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:49

Hier gaan ze ook gewoon naar buiten daar hebben ze evt ook voldoende beschutting van bomen en struiken, maar daar maken ze alleen in de zomer gebruik van Clown nu laten ze zich gewoon ondersneeuwen en zoeken ze grasjes onder de sneeuw vandaan Haha!

jomaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:49

Heb mijn haflinger ook gewoon in de wei staan 12 uur per dag. De andere uren staat hij bij zijn stal met uitloop en meneer staat dus gewoon buiten i.p.v. in de stal. Als ik in de wei een schuilstal had zou hij daar gewoon blijven lopen. Maar of hij er dan in zou gaan?? Ja, in de zomer want hij heeft een hekel aan de zon.

Redneck

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 13:55

Hier gaan ze niet meer de weides op, omdat we die heel willen houden. We hebben wel een paddock (met een heeeel klein beetje gras) en een roundpen. Ze gaan dus in twee groepjes een paar uur naar buiten (twee in de paddock en één in de roundpen, we hebben zes paarden). Alleen nu is alles wel heel erg blubberig, dus ik twijfel nog even of ik ze dat vandaag wel aan wil doen. In de paddock en in de roundpen krijgen ze trouwens wel een behoorlijke bult voordroog.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:03

Die van mij blijven gewoon buiten hoor, sneeuw of geen sneeuw, dag en nacht. Ze vinden het geweldig om in het sneeuw te rollen en te wroeten. De paar bevroren plassen die in de wei liggen, bikken ze kapot en gaan dan ijsjes eten.

Onzin om ze met dit weer naar binnen te halen. Da's echt getut van niks. Knipoog

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:10

die van mij hebben gister binnen gestaan voor het slechten weer en vandaag gaan ze ook niet het land op morgen weer kan het land effe bij komen.ze staan nu op stal met hooi ze vinden het niet eens zo heel erg.

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:30

JoviBan schreef:
Die van mij blijven gewoon buiten hoor, sneeuw of geen sneeuw, dag en nacht. Ze vinden het geweldig om in het sneeuw te rollen en te wroeten. De paar bevroren plassen die in de wei liggen, bikken ze kapot en gaan dan ijsjes eten.

Onzin om ze met dit weer naar binnen te halen. Da's echt getut van niks. Knipoog

Die plassen bik ik liever zelf kapot. Omdat ik een bejaarde pony heb gehad die was uitgegleden op zo'n plas en vervolgens was blijven liggen en licht onderkoeld was geraakt. Gelukkig had 'ie een deken om en ontdekten we het snel. Is met pony destijds helemaal goed gekomen, maar nu let ik wel extra op.

Zeeuwtje68

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 14:42

timokyana schreef:
hier staan ze allemaal gewoon lekker buiten,dag en nacht, met een flinke bult hooi kunnen ze dit makkelijk hebben.

Bij mij dus het zelfde, en het hooi houd ze goed warm Knipoog

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:22

Onzin hoor om ze naar binnen te stoppen. Ik vond de shet en mijn merrie gisteren aan de andere kant van de wei (van waar ze schuilstal staat), spierwitte staartaanzet van de sneeuw en sneeuw in de manen stond ze een beetje door het gras te scharrelen. Wat overigens ook helemaal wit was Clown.
Echt alles was wit, de bomen, struiken, gras, paaltjes, hekken, omliggende weilanden waar geen vee op stond (verder als dat kan je niet echt kijken Tong uitsteken), en de boerderij. Was mooi! Lachen

Ze had er zo te zien helemaal geen last van, alleen tegen de wind in lopen met sneeuw vind ze niet fijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:32

bij ons staan ze ook gewoon buiten, op twee pensionners na, die gaan snachts naar binnen, de rest niet

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:33

Die van mij lopen ook gewoon lekker buiten, met een inloopstal uiteraard.

In de wei vind ik nog niet zo gevaarlijk, maar rijden in de sneeuw heb ik vandaag toch maar ff niet gedaan, dat vind ik wel gevaarlijk.

Suzie1988

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:36

haai,

onze pony's staan het hele jaar door buiten. ze hebben een schuilstal waar ze alleen gebruik van maken tijdens stormen en als we er eten in leggen.

ik ben van mening dat paarden en pony gewoon op de wei kunnen staan heel de winter door vooral als ze een lekkere wintervacht hebben net als onze shetlander en haflinger arabier kruising Pling
groetjes suzanne

Up_to_Date

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 18:44

Up_to_Date schreef:
Ik sta ook op een pensionstalling en in de winter gaan ze gewoon de wei in. Ik heb het weekend de 300grams winterdeken erop gedaan. Ze gaan om 10uur de wei in en gaan rond vier uur, half vijf naar binnen. Ze rennen wel in de wei maar ze weten zelf wel hoever ze kunnen gaan denk ik.

[JITP] Up to Date in de sneeuw!

sbdw

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-11-08 19:33

Ook mijn paardejs staan gewoon in de sneeuw buiten 24/7
ze krijgen nu gewoon extra bijgevoerd.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 12:42

Waar mijn paard staat blijven ze ook gewoon buiten de hele winter. Ze hebben hun warme, natuurlijke bontjas aan (waar ik zeer jaloers op ben! Tong uitsteken) en krijgen onbeperkt hooi. Ze hebben wel een schuilstal maar die wordt meer gebruikt met regen dan met sneeuw en kou. Ze vinden de sneeuw heerlijk om in te scharrelen, te spelen en te rollen.

innetrik

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:01

Ze blijven hier gewoon buiten hoor, zonder dekens en ze redden zich príma. Lachen

lientjeds

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:23

TS meldt duidelijk in haar openingspost dat de paarden GEEN schuilstal hebben.

Volgens mij wil de staleigenaar zich gewoon indekken, want paarden op de weide in de koude en sneeuw, zonder beschutting, hoort toch niet?

De mijne lopen ook in de weide, zonder deken, maar kunnen altijd binnen schuilen en zich warmen...

LaVieDivine

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:28

mijn paarden hebben wel een stal, maar ze hebben er nog geen ene keer in gestaan tijdens de sneeuw en hagelbuien van de afgelopen week Clown gezellig in de sneeuwstorm met zn drietjes Vork

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 13:32

lientjeds schreef:
TS meldt duidelijk in haar openingspost dat de paarden GEEN schuilstal hebben.

Volgens mij wil de staleigenaar zich gewoon indekken, want paarden op de weide in de koude en sneeuw, zonder beschutting, hoort toch niet?

Paarden schuilen haast niet voor koude en sneeuw. De meeste paarden vinden sneeuw een groot plezier en als paarden gezond zijn en een lekkere wintervacht hebben is kou al helemaal geen probleem.

Wanneer het een hele dag giet van de regen en stormt met harde rukwinden etc. dán zou ik me wel een beetje zorgen maken dat er geen beschutting is. Maar met dit weer absoluut niet.

Chubby

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-11-08 13:46

Dank voor alle reacties tot nu toe! Een schuilstalletje zou natuurlijk ideaal zijn en is zeker iets wat we nog met de stalhouder willen bespreken. Vrees echter dat dat er niet door komt in verband met de gemeentelijke regels..

De paarden hebben nu alleen wat bossages langs de rand van de wei die ze beschermt tegen al te harde wind en de weides zijn gelukkig behoorlijk droog, dat scheelt. Paarden zitten ook geweldig in hun vacht en heb tot nu toe alleen nog maar gemerkt dat ook regen ze niet deert.

Omdat het vanaf morgen weer minder koud wordt, mogen ze gelukkig weer 24/7 naar buiten. Vandaag (en gisteren) staat ze overdag lekker buiten..

Afbeelding

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:14

mijn paard heeft dus ijzers kan helaas niet naar buiten,is veelste glad met de sneeuw...laat maar gauw dooien..

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:26

Chubby schreef:
Ik ben erg benieuwd naar jullie mening, aangezien ik van mening lijk te verschillen met de pensionhouder.

Mijn ervaring is, als de pensionhouder het zo wil, dan gebeurt het, ook al ga je op je kop staan, het is zijn/ haar weide.

Helaas.

DeSa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-11-08 16:27

Hier blijven ze ook gewoon buiten. Maar wel met een schuilstal (al kunnen niet alle pony's erin, staat de grootste erin wordt de rest eruit gejaagd)