Zelfgemaakte Anti-klit!

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

horsii

Re: Zelfgemaakte Anti-klit!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:27

xLiezel , ik gebruik voor mijn paard altijd antiklit van de kruidvat en dat werkt super. Heerlijke zachte staart en manen , spray het een keer in de week en dan ontklitten.

nijntje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 14:33

Even een stipje.
Wil dit graag volgen.
Spul is idd erg duur en een goedkope variant zou fijn zijn.

jen_lion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:03

ik gebruik altijd baby olie werkt super
en wordt niet vet!!!

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:41

nijntje01 schreef:
Even een stipje.
Wil dit graag volgen.
Spul is idd erg duur en een goedkope variant zou fijn zijn.

zie pagina 1... mijn vorgige post Knipoog Bloos

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 09:15

ninz schreef:
andrelon antiklit shampoo!! meestal pak ik een grote familie verpakking en die kost maae 2.49 tenminste bij de DA en helpt bij mijn paard echt super (er zaten altijd dreadlocks in en kreeg alles er echt neit meer uit tenzij ik iedere dag liters antiklit van 16 euro per 500 ml er in spoot!!)

Spoel je dit ook uit?

Chris_Luxz

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 12:05

De structuur van iedere haar is anders, ruwer en dikker of juist dun en fijn en andersom.
Daarom doet de ene langer met zijn/haar antiklitspray dan de ander....
Een goedkopere oplossing is die antiklit van sectolin voor een tientje. Zelf antiklit maken heb ik nog nooit van gehoord want het is geen olie wat in die sprays zit maar silliconen. Dat maakt het zo glad, dat het vet wordt heeft te maken met de structuur van het haar.
Ik geloof ook niet in al dat gerommel met antiklitshampoo en cremespoeling etc. Gewoon een goedkope shampoo literfles van de Aldi voor 2 euro(!) en Equistar. Werkt bij mij gemiddeld een week, maar ik doe zowiezo niet veel met de staart. Behalve de dag voor een wedstrijd. Wassen en antiklit er in. Zo gaat het ten eerste lang mee en ten tweede blijft de staart op dikte.

Sita_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:17

Ik gebruik ook de goedkoopste antiklit die ik kan vinden..
Ik gebruik Starshine van Excellent, kost hier aan de grens (NL/BE) 4.60 voor een fles van 750 ml meen ik, en je doet er superlang mee!

Solar

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:22

Is er iets niet goed aan de kruidvat/hema/andere winkel eigen merk crémespoeling wat niet goed is voor het paard dan?

StEpHaNiE66

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:32

Gewoon Cowboy Magic!! Te bestellen op www.justwestern.nl !! werkt het allerbeste voor de dikste manen en staart!

Janiniie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:43

Achja het ruikt niet geweldig, maar Groenze zeep, wordt het super zacht van, het werkt tegen haar breuken, en dergelijke, dus.. =D

Sniesjuhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 17:49

Wij gebruiken volgens mij altijd Riders Magic ofzo. Is een spulletje in flesje wat 12 euro kost?! Klein beetje in hand, over je handen verspreiden en in de staart verdelen. Weken erna merk je het nog! Je hoeft hem daarna niet eens uit te pluizen, je kan er gelijk met de borstel doorheen.
Verder gebruik ik ook wel eens gewoon shampoo en antiklit als zijn staart heel vies is. Maar ik koop geen speciale paardenshampoo enzo. Dat kost alleen een berg geld, en vaak werkt goedkope shampoo net zo goed!

Evaaxspe

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-08 23:34

Ik gebruik meestal baby olie en het werkt echt goed !

FBN

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 08:15

AaronYve schreef:
[naam] schreef:
andrelon antiklit shampoo!! meestal pak ik een grote familie verpakking en die kost maae 2.49 tenminste bij de DA en helpt bij mijn paard echt super (er zaten altijd dreadlocks in en kreeg alles er echt neit meer uit tenzij ik iedere dag liters antiklit van 16 euro per 500 ml er in spoot!!)

Spoel je dit ook uit?

ja en daarna doe ik he tmet een handoek even droog maken als het nat is doe ik het trouwens ook al doorkammen dan laat ik het opdrogen en dan is het eignelijk gewoon heel makkelijk te ontklitten,, Haha!
dan zijn ze er allemaal zo uit..

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-08 13:06

In al die anti-klit sprays zitten siliconen, die vormen een laagje rond de haar, daardoor voelt het zo glibberig aan, en daardoor kan er minder snel vuil aan hechten. Maar het nadeel is dat het haar uitdroogt, het wordt broos, en bij trekken of buigen aan het haar breekt het af. Siliconen anti-klit spray en borstelen/uitpluizen is dus geen goede combinatie..
De mensen-spullen zijn iets beter, daar kun je bij de ingrediënten lezen of er siliconen in zitten (alles wat eindigt op -one of -cone)
Cowboy magic is mijn favoriet Ja Daar zitten geen siliconen in, het haar wordt juist gevoed, en je hebt maar een druppel nodig.
En zelf doe ik dan altijd een (losse) vlecht in de staart leggen. Die kun je ook makkelijk een halve week tot een week laten zitten.

lieverties

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:08

Meestal gebruik ik cowboy magic en daarvan dan de detangler is echt super spul en je hoeft maar een beetje te gebruiken en het is een week lang glad en klitloos. Je kan het kopen bij arthurs shop in vorstenbosch en er zijn vast wel meer adresjes waar je het kan kopen het is nu een beetje in opkomst.

vineetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-12-08 17:32

Hele goedkope huismerk creme spoeling werkt meestal wel..

Jordy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 11:59

Ik gebruikte gewoon altijd baby olie, je moet gewoon niet teveel gebruiken want dan word het vettig. Je hebt bij de kruitvat met een spuit dopje erop, zo gebruik je niet zo gauw te veel. Ik vond het altijd wel fijn om te gebruiken en niet zo duur. Want je hebt er ook echt niet veel van nodig. Knipoog

sjappe

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 12:10

Cowby magic is inderdaad fijn spul. Ik had zelf ook zijde voor mijn haar en dat ruikt precies hetzelfde als cowboy magic. 'k heb de ingrediënten eens vergeleken en laat dat nou precies hetzelfde zijn. Dat van mij is alleen vele malen duurder dan cowboy magic. weten jullie wel wat ik voortaan ga doen zeker? Nagelbijten / Gniffelen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:22

Cowboy magic wordt in Amerika zelfs door veel popsterren gebruikt Ja

Sylvia

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:27

Ik gebruik ook cowboy magic. Niet heel erg goedkoop, maar het werkt super in de dikke manen en staart van m'n Tinker en ik heb er stukken minder van nodig dan met 'normale' anti-klit. Zowel qua hoeveelheid als qua frequentie...

Goedkoop is niet per definitie goedkoper, ik denk dat ik met die cowboy magic goedkoper uit ben dan met bv Equishine... Lachen

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:30

Ik doe ruim een jaar met een tube van 25 euro Ja
Laatste tube heb ik zelfs anderhalf jaar mee gedaan. En toch twee keer per week de lange manen van mn tink mee gedaan.
De staart doe ik maar een keer in de maand Tong uitsteken

Hahaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 13:59

Zijn de producten van Cowboy Magic ook gewoon in Ruitersportzaken te koop, en dan in (de buurt van) Rotterdam? Of alleen te bestellen via internet??

vredalana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:07

Ik gebruik de Creme voeding van het eiegen merk van de Kruitvat. Op de fles staat niet uitspoelen, maar dat doe ik wel. Paar minuutjes laten inwerken en dan uitspoelen. Wereldse effecten

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:14

Hier in de buurt is CM ook in een paar gewone ruitersportzaken te vinden Ja Maar dan vooral de betere speciaalzaken. Er zal toch wel een westernwinkel in Rotterdam liggen of niet? Daar hebben ze het altijd.
Maar vaak is het net zo duur, of zelfs goedkoper, om via internet te bestellen. Er zijn een paar winkels (jordenshippo?) waar je vanaf 25 of 30 euro geen verzendkosten hoeft te betalen als ik het goed heb.

vavesta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-08 14:21

ik gebruik shampoo en conditioner van Petsilk. ze hebben ook een tijdje een varriant voor paarden gehad, Equisilk) was overigens dezelfde als de hondenvarriant. maar die is niet meer verkrijgbaar.
ik gebruik petsilk heel veel in mijn trimsalon.
van de zomer mijn paard een paar keer mee gewassen alles, lijf, staart, manen. zag er super uit.
door de zijde gaat ze super glimmen. en heel makkelijk doorkambaar. het verbeterd de structuur van het haar waardoor het minder snel gaat klitten.
er zit geen siliconen in petsilk. ik gebruik voor mijn paard de conditioning shampoo en conditioner deze is 1 op 20 te verdunnen.
de conditioner kan je ook als spray gebruiken, dan 1 op 40 verdunnen.
te bestellen bij http://www.tpsprofessionel.com
Laatst bijgewerkt door vavesta op 17-12-08 14:36, in het totaal 1 keer bewerkt