Hoe reageert je paard op je/een hond???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Polly
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:19

Polly vind honden wel prima, zolang ze niet lastig worden. Maar ze accepteerd ze in de buurt.
Sharif heeft het niet zo op honden, buiten wordt ie erg springerig maar hij zal em niet smeren. Hij trapt er wel rustig naar (en goed ook, maar hij mag NIET trappen van mij). De hond van stal vind ie ook eng.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:20

De meeste paarden waar ik op heb gereden hadden geen problemen met honden, ik daar en tegen wel! Die rot honden die altijd naar die benen zitten te happen kunnen van mij een flinke tik met de zweep verwachten. Het excuus dat ze anders dood getrapt worden, gaat er altijd wel in bij de hondeneigenaren.

MariekeR

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-03 23:29

Wietze vindt honden leuk, en niet zo'n klein beetje ook *LOL*
Als hij een hond ziet krijgt hij gelijk zo'n sadistisch trekje om z'n smoel en wil hem waarschijnlijk het liefst in z'n kont bijten. }> *LOL* (of is dat alleen bij onze hond Tong uitsteken )
Hij is ook opgegroeit met 2 vechtende honden onder z'n buik, het kan hem dus helemaal niks schelen. Als we een hond tegenkomen op een buitenrit gaat hij heel arrogant naar beneden kijken, hoe hard hij ook blaft, hij maakt geen indruk.
Alleen kwam er 1 keer een hond te dicht bij z'n achterbenen, toen trapte hij heel droog naar achter.

PhiaBink

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:12

De honden van ons willen als ze op stal zijn Koos altijd even een kusje geven. Vooral als je net klaar bent met rijden en zijn mond zit onder het schuim, dan duiken Tim en Quinta op Koos af om zijn mond af te lebberen.

Afbeelding

De honden, katten en paarden kunnen het goed vinden met elkaar.

Koortje

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 00:27

Kore vind honden dus erg eng! Frusty
Vorig jaar heeft ze een poosje stil gestaan omdat ze haar pees lichtelijk had verrekt, en mocht ik alleen over het harde stappen aan de hand. We moesten telkens langs een huis met een grote zwarte bouvier in de tuin, die telkens tegen het gaas sprong en hard blafte. Daar is ze dus vaak van geschrokken, en sprong mij dus regelmatig bijna omver, zodat ik haar daarvoor moest straffen. Dus associeert ze honden met eng. Als we langs tuinen moeten met honden, kan ik er de klok op zetten dat ze weg gaat springen, of dribbelen... Ze hoeft er maar een te horen blaffen honderd meter verderop en ze verkrampt al. Als er gewoon kleine hondjes van stal langs haar lopen gaat het nog wel, het zijn meer de honden die in tuinen loslopen en hard blaffen, of loslopende honden in het bos ofzo...

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 01:17

Mijn hengst maakt ze af als ie de kans krijgt. Loslopende hond in het weiland heeft dat al aan den lijve moeten ondervinden. Als ik erop zit ben ik gelukkig baas maar hij houdt ze wel in de gaten en als ie ze ondanks alles raken kan zal ie het niet laten. Hij is als jaarling in zijn neus gebeten door een hond en sindsdien heeft ie een pesthekel aan honden.

Merrie doet er niet moeilijk over behalve als ze letterlijk vast in de staart hangen... Heeft me al een gebroken arm gekost na een frontale botsing met paard en al tegen een boom. Als ze haar naar de achterbenen bijten tikt ze sindsdien ook wel achteruit.

AniekR

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:26

Zilvia vindt honden niet eng, omdat haar eigenaar er ook twee heeft, maar als honden hard gaan blaffen of in neen keer uit het niets komen gerend schrikt ze er wel van, maar dat is gewoon Zilvia's schrikreactie

Ugene2001

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 11:58

Nemo vind ze heel leuk Pling alleen soms vinden de honden hem niet zo leuk( hij duikt altyd erheen om te snuffelen *LOL* )

flettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:05

Stephany schreef:
Ik wil wel een wat ervaringen delen, van hoe jullie paarden op honden reageren! Het liefst je eigen hond, maar het mag ook een hond zijn die op de manege rondloopt of bij een buitenrit opeens je pad kruist....

Tja, het ligt eraan waar de hond bij Fayette in de buurt loopt. Fayette is namelijk toen ze nog een veulen was eens in d'r achterbenen gebeten door Boomer (speels bijten, hij wilde haar een beetje opjagen en beet per ongeluk in haar been waar hij vervolgens zo'n mep voor terug kreeg dat hij iets van 2 weken kreupel heeft gelopen en nooit meer een paard in de benen heeft gebeten Haha!). Dus honden bij haar achterbenen die ze niet goed in de gaten kan houden daar wordt ze nog wel eens onrustig van. Maar verder? Verder maakt het haar niet zoveel uit of ze nou een paar honderd meter verderop lopen (alhoewel ze dan altijd wel even uitgebreid moet gaan staan kijken) of vlak voor haar neus langs. Zolang ze dus maar niet gaan dreigen bij haar achterbenen Party!!