Paard alleen in de wei

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Ixie

Re: Paard alleen in de wei

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:24

Allemaal goede ideeën hier. Maar voor wat voor dier je dan ook gaat, je kan natuurlijk het beste een paard/ander gezelschaps dier nemen van een hulporganisatie, dus bijvoorbeeld een Paard dat het vroeger slecht had en nu een nieuw fijn huis zoekt. Misschien heb je dan wel een beetje geduld nodig om met het Paard/Ander dier om te gaan maar je doet natuurlijk iets super goeds!

tamary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 21:32

IsabelvS schreef:
Allemaal goede ideeën hier. Maar voor wat voor dier je dan ook gaat, je kan natuurlijk het beste een paard/ander gezelschaps dier nemen van een hulporganisatie, dus bijvoorbeeld een Paard dat het vroeger slecht had en nu een nieuw fijn huis zoekt. Misschien heb je dan wel een beetje geduld nodig om met het Paard/Ander dier om te gaan maar je doet natuurlijk iets super goeds!

Shethengstveulen zou anders bij de slacht belanden, terwijl beestje waarschijnlijk niks mankeert. Een paard opvangen is mooi, maar je zit snel met een groot paard dat dus fors meer kost in onderhoud en benodigde ruimte dan een shet/welshje en een dier met medische achtergrond kan ook extra medische kosten meebrengen. Als je genoeg ruimte, tijd, geld en kennis hebt kan je dat overwegen, maar zonder dat is het eigenlijk af te raden.

mariekex1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-11-08 22:27

Wat een goede ideeën allemaal, dank jullie wel!
Ik zou graag een paard/pony willen helpen van een hulporganisatie maar dat zou dan wel een kleine ponytje worden want ik heb eigenlijk al mijn handen vol aan mijn paard. Ook wil ik graag mijn kleine neefje en nichtjes erbij betrekken. Dus dan weet ik niet of dat zo'n goed idee is?
Weet iemand wel zo'n site waar ik is zou kunnen kijken? Want ik wil natuurlijk wel heel graag zo'n diertje helpen!

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 08:21

hou er wel ff rekening mee dat shetjes wel eens vreselijke donders kunnen wezen en dat dat wel eens een slecht effect op je paard kan hebben!
als je paard al een beetje uitbrekerig/koppig is hier en daar heeft een shet misschien niet de beste uitwerking op je paard

mariekex1987

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-11-08 09:39

Ja daarom zoek ik ook al een wat ouder ponytje die al wat rustiger is! Het is niet dat mijn paard vervelend is maar in combinatie met school/werk e.d. heb ik niet veel tijd over voor nog een ponytje, zo bedoelde ik het meer.

Tat_jana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 09:46

schaapjes hebben ook een wormpje in hun mest.
daar kunnen ze iets bepaalds van krijgen en moet dan ook behandeld worden ( ik sta zelf op een boerderij met schapen vandaar Lachen

verder zou ik er lekker een ponytje bij nemen een welshje ofzo ( shetlandertjes kunnen best stout zijn )
en als je ze op de wei hebt heb je veel sneller kans op een hioefbevangen pony en dat is het laatste wat je wilt Lachen
overgens als je een kleine wei hebt kun je er makkelijk een shettie bij zetten Lachen

succes

jen_lion

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 20:11

opzich kan hij wel aleen,
maar als je er wat bij wilt had ik een schetlander genomen