Wie heeft er zijn ruiterbewijs??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anne_GTI

Woonplaats: Kan de rand van Zwollywood zien uit mijn keukenraam, daarom kijk ik liever in de kamer naar buiten

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 01:37

Ik heb hem ook maar vraag me nog steeds af wat ik er eigenlijk mee moet..

Ik rijd alleen buiten met mijn eigen paarden, hier in de buurt ben je hem ook niet nodig in het bos ofzo... En als ik wel iemand tegen zou komen zou ik hem zeer waarschijnlijk niet bij me hebben want hij ligt al jaren in de kast...

Vond het examen echt een makkie maarja dat kan voor andere mensen natuurlijk anders liggen.... Mijn paard vertikte het in eerste instantie om te springen... vond het wel een leuke caviletti en draafde er gewoon overheen... Na enige verbazing bij de examinator heeft ie toen de hindernis toch maar een beetje verhoogt.

Dat met een hand rijden vond ik ook niet moeilijk. Had ik al jaren ervaring mee want reed vroeger altijd met het vaandel tijdens de parade... (kon je mooi als parasol of paraplu gebruiken)

Zit er sterk over de denken om hem maar te laten verlopen tenzij jullie nog met zinnige excuses komen waarom ik wel door zou moeten blijven betalen...

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 09:09

Maar hoe hoog zou je dan moeten springen? Want zoals ik denk ik al zei weet ik niet of mijn paard wel springt. Ik weet dat dat misschien per manege verschilt maar ongeveer dan? En bij die hindernis zitten ze vlak op elkaar die 2 staanders?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 10:51

je moet een kruisje van 60cm springen.
en het obstakel is niet zo moeilijk, je paard past daar gemakkelijk tussen. Je stapt ertussen, moet halthouden, de balken aanraken en dan weer wegstappen.

Marieke22

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 12:45

Marfiek, deze was niet gelukt:

Afbeelding

Ik heb ook mijn ruiterbewijs, in oktober vorig jaar gehaald. Het is in principe niet moeilijk, maar het ligt eraan of er streng beoordeeld wordt. Ik ben zelfs eerste keer gezakt voor de praktijk omdat ik mijn verlichte-zit oefening niet juist uitvoerde. Naar mijn idee onterecht, maar goed, dat zal altijd wel zo zijn als je "verliest" Verward ?

Theorie heb je sowieso helemaal zelf in de hand. Echt heel veel vragen zijn zo voor de hand liggend, maar je moet wel even goed leren. Theorie had ik dan ook 1 foutje.

Succes!

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 19:10

ok. Maar moet jed dan ook echt alle botten enzo weten. Of dat niet.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:53

Ik heb het niet
En zolang het in het bos waar ik in rij niet verplicht is, ga ik het ook niet halen.

En persoonlijk vind ik dat een ruiterbewijs eigenlijk alleen per combinatie gegeven zou mogen worden.
Want als ik nu met de dufste knol van de manege mijn bewijs haal en morgen op die idioot van een stal genoot naar buiten ga, ben ik nog steeds een gevaar op de weg

chanickyo

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-02-03 19:56

runningkawa schreef:
Want als ik nu met de dufste knol van de manege mijn bewijs haal en morgen op die idioot van een stal genoot naar buiten ga, ben ik nog steeds een gevaar op de weg

Dat is ook wel zo. Maar beter zo een ding dan dat iedereen een gevaar op de weg is.

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-03 19:58

Ik heb al 10 jaar mijn ruiterbewijs, ben blij dat ik het toen al gehaald heb, veeeel makkelijker!

STELLAlover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-03 17:05

Het examen is echt niet moeilijk. Ik ben geslaagd toen ik bijna 12 was. oen ik examen deed viel ik met het dressuur gedeelte van de pony af, maar ik mocht zo weer opstappen en verder rijden!