Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

. Veel succes ! 
watdanhe schreef:*oftopic*Ik snap het niet... Waarom is hooi voedzamer dan gras..? Het is gedroogd gras, dus gras zonder vocht,, eigenlijk slechter zou ik denken..!?
Maar mijn eerste indruk was ook idd laagste in rang? Kan je je paardje niet in een binnenstalling zetten? Dan kost het minder energie om zichzelf warm te houden...

Tobila schreef:Het gaat gelukkig alweer een stukje beter met hem. Hij vind alleen de lucerne niet zo lekker

shadomagic schreef:Dit probleem heb ik precies hetzelfde bij mij jaarling.
Ik heb dan wel de gelegenheid om haar binnen te zetten.
Zoals vele al zeggen, probeer onbeperkt hooi te geven.
Daarbij zou ik 1 kg veulenbrok doen met een flinke scheut zonnebloemolie erover.
Op de wei duurt het meestal wel wat langer met het aanzetten (ze bewegen de hele dag), maar ze wordt wel dikker.
Het nadeel van maïsmeel en pulp is dat ze de kans op koliek verhogen.
Hou het maar gewoon bij de veulenbrok en een handje muesli ofzo
IVM het deken.
Ik heb bij mijn jaarling een deken met fleecvoering op moeten leggen van de DA.
Natuurlijk alleen 's nachts.
Ze had namelijk nog niet zo'n dikke vacht enzo.
Breghje schreef:Tobila schreef:Het gaat gelukkig alweer een stukje beter met hem. Hij vind alleen de lucerne niet zo lekker
Wahahahahaa!! Een kieskeurig menneke! Soms vinden ze het idd even niet zo lekker, meestal is dat wennen. Gewoon aan blijven bieden, dan went het vast. Of mengen met zijn voer, wil ook wel eens helpen.
, hihi
Hoe had je dit ook kunnen weten? Wat ontzettend zwaar voor je moet dit zijn!

och wat erg zeg!