Is deze huursverhoging realistisch?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

Re: Is deze huursverhoging realistisch?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:27

Ja je komt iedereen tegen op bokt Knipoog

Heb je even een pb gestuurd met een stal in Doorwerth, al is dat denk ik te ver voor jullie...
Laatst bijgewerkt door Pivanti op 16-11-08 19:34, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:28

Goh grappig Clown Ik sta op diezelfde stal maar herken het totaal niet Nagelbijten / Gniffelen Mijn paard en ik hebben het er juist prima naar mijn zin. Tuurlijk zijn er wel wat verbeterpuntjes, maar waar niet?

Maar inderdaad, als het je niet zint zou ik gewoon een andere stal zoeken.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:33

Ja ik heb het er ook prima naar m'n zin Knipoog en kan me ook niet helemaal vinden in de punten die Arlette noemt. Maar goed, als iemand er anders over denkt moeten ze dat zelf weten natuurlijk... en inderdaad eventueel kijken naar een andere stal waar het netter is Ieder z'n ding zal ik maar zeggen Lachen

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:38

Ik ga even de punten langs:
- te natte en zware buitenbakken
We hebben 3 buitenbakken die met veel/langdurig regen inderdaad nat zijn. Dat is nou eenmaal als je ze niet gedraineerd hebt. Maar ze worden niet glad of erg blubberig, alleen veel plassen. En daar hebben meer stallen 'last' van.
- Erg veel rondslingerende rotzooi wat erg gevaarlijk kan zijn voor de paarden.
Zoals? In het verleden inderdaad nog wel eens, maar ik zou nu niets kunnen noemen wat op het erf zou staan/liggen wat gevaarlijk is? De stalhouder heeft juist de afgelopen jaren alles steeds meer opgeruimd.
- een spuitplaats die gewoonweg levensgevaarlijk is om met je paard bezig te zijn.
Waarom gevaarlijk?
Het is op een betonrooster en een dak erboven. Ik zie het levensgevaarlijke niet?
- Lekke rioleringen, rondslingerend vuilnis.
Lekke riolering? Je bedoelt binnen? Nee dat is geen lekke riolering, maar verstópte riolering omdat er nog steeds mensen op stal zijn die zand, slobber ed door de gootsteen spoelen wat de boel verstopt. Tja dan stroomt het over.
En vuilnis? Dat gooien 'we' er toch zelf neer? Bennie gooit op het erf zijn vuilnis niet neer hoor. Komt allemaal van de stalklanten af en die maken er zelf een zooitje van. Beetje eigen verantwoordelijkheid bij iedereen zou dat oplossen..

Ik wil graag jullie mening hierover horen.
Bij deze Knipoog
Ik zeg echt niet dat het zo perfect is op onze stal, maar zo slecht als jij het nu afschildert is het er ècht niet.

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 19:51

Djilan schreef:
Ik ga even de punten langs:
We hebben 3 buitenbakken die met veel/langdurig regen inderdaad nat zijn. Dat is nou eenmaal als je ze niet gedraineerd hebt. Maar ze worden niet glad of erg blubberig, alleen veel plassen. En daar hebben meer stallen 'last' van.
Zoals? In het verleden inderdaad nog wel eens, maar ik zou nu niets kunnen noemen wat op het erf zou staan/liggen wat gevaarlijk is? De stalhouder heeft juist de afgelopen jaren alles steeds meer opgeruimd.
- een spuitplaats die gewoonweg levensgevaarlijk is om met je paard bezig te zijn.
Waarom gevaarlijk?
Het is op een betonrooster en een dak erboven. Ik zie het levensgevaarlijke niet?
Lekke riolering? Je bedoelt binnen? Nee dat is geen lekke riolering, maar verstópte riolering omdat er nog steeds mensen op stal zijn die zand, slobber ed door de gootsteen spoelen wat de boel verstopt. Tja dan stroomt het over.
En vuilnis? Dat gooien 'we' er toch zelf neer? Bennie gooit op het erf zijn vuilnis niet neer hoor. Komt allemaal van de stalklanten af en die maken er zelf een zooitje van. Beetje eigen verantwoordelijkheid bij iedereen zou dat oplossen..

Bij deze Knipoog
Ik zeg echt niet dat het zo perfect is op onze stal, maar zo slecht als jij het nu afschildert is het er ècht niet.

Ik geef alleen maar mijn mening en ik zie het wel zo en begin me er behoorlijk aan te ergeren omdat ik nu reglmatig op andere stallen kom en zie hoe het wel kan.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 19:58

Mening geven prima Ja
Maar de stal die jij omschrijft zou ik voor geen goud willen staan Clown Natuurlijk is alles naar eigen mening en perspectief, maar ik noem dit wel nogal 'zwart'maken. Vooral omdat een deel van de punten die jij noemt niet eens bij de stalhouder ligt, maar bij de stalgebruikers zelf.

Tja tuurlijk kan het beter, maar dat zijn wel stallen waar je al snel 150 tot 250 euro per maand meer betaalt. En het kan ook véél slechter is mijn ervaring Scheve mond (en dat waren soms ook stallen waar ik een stukkie duurder uitwas dan hier). Is maar net wat je wilt en zoekt in een stal.
Wij hebben vooral een stal voor de recreatieruiter die wel graag een bak wil hebben (en we hebben er 4: 2 longeerbakken waarvan 1 overdekt, 1 rijbak en een losgooibak), maar toch vooral lekker het bos in wil. Hele jaar door weidegang/uitloop en veel eigen inbreng in voer ed.
Ben je een serieuze dressuurruiter of ben je meer een luxepoppetje heb je aan onze stal niet de juiste nee.

En ja, er moeten een aantal lampen worden gerepareerd en ik heb ook nog een verzoek uitstaan voor een aanpassing die al een tijdje ligt.
Maar wat de anderen al zeggen sluit ik me dus bij aan. Ben je niet tevreden zou ik gewoon wat anders zoeken. Is beter dan steeds ergenissen hebben.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:02

Even over het vlas.
Ik vind het niet meer dan normaal dat de stalhouder zegt dat iedereen 1 baal per week krijgt en de rest bijgekocht moet worden, anders kan hij aan blijven slepen Knipoog Want dan mest iedereen gelijk een stuk minder secuur als je toch onbeperkt gratis vlas kan pakken... En bij de meeste paarden is 1 baal toch echt wel genoeg... alleen bij de erge viezerikken misschien niet...

Arlette1991

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-11-08 20:09

Ik wil niemand zwartmaken, absoluut niet.
Ik was gewoon benieuwd wat anderen vinden en dat weet ik nu...
En ook ik vind dat we er zelf ook meer aan kunnen doen om het netjes te houden.
Het was ook niet de bedoeling dat dit een discussietopic zou worden, zeker niet waarin namen genoemd worden.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 20:17

Bokt en geen discussietopic? Yeh right *LOL* Cool

Ik snap ook wel voor een deel wat je bedoelt, maar het is dat ik op dezelfde stal sta en dus mijn mening hier ook kan neerzetten. Was je de enige geweest had het net een hel voor paarden geleken op onze stal. Vandaar dat je met het openen van topics met dit soort vragen gewoon wat voorzichtig moet zijn in je woordkeus/formulering.

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:30

Nou Djilan, in zoverre vindt ik wel dat TS heel discreet is geweest. De naam van de stalhouder wordt door andere bokkers in dit topic genoemd, niet door TS. Dus met jou laatste zin ben ik het niet eens.

Over het formuleren van de 'verbeterpunten': dat vat iedereen op een andere manier op! Daarom was ook mijn reactie: als JOU het je daar niet bevalt, moet je gaan. Heel eenvoudig. Anderen zijn bv dan weer heel tevreden op deze stal!

monsera

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:40

Altijd lastig zulke punten. Wat voor de een wel werkt werkt voor de ander niet. Bij ons op stal hoor ik ook wel eens dingen waarvan ik denk moet je daar nu over zeuren. Er zijn ook wel dingen die ik ook graag anders zou zien maar goed de stal houder kan ook maar 1 ding tegelijk. Er zijn bij ons ook wel eens mensen van stal weg gegaan omdat er dingen niet naar hun zin waren maar die komen na verloop van tijd dan toch weer terug Ja omdat de paarden het bij ons gewoon heel goed hebben die zien niet dat er een hek stuk is die staan lekker buiten te genieten.

Wel jammer dat er mensen zijn die hier een naam noemen dat vind ik eigenlijk niet kunnen. En iedereen wil graag staan op een stal waar je het naar je zin hebt. Als jij het er niet leuk hebt dan ben je vrij om te gaan en naar een andere stal te verhuizen.

Jol1

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:42

Ik ben ondertussen wel benieuwd wat je voor de stal betaalt. Of is dat staatsgeheim? Als het niet veel is, dan kun je toch zelf een extra baal vlas kopen of evt. stro? Opruimen moet je met z'n allen doen, als jullie ook met z'n allen die troep maken. Alleen de kwaliteit van de buitenbak is misschien een puntje. Dat moet je of voor lief nemen of een andere stal zoeken. Maar het ligt natuurlijk ook helemaal aan de prijs. Als je voor heel weinig staat, dan lijkt het mij logisch dat de accomodatie ook minder is. Dus hoeveel moet je per maand nu betalen?

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-08 22:53

Sorry ik heb de naam genaamd. Had daar verder niet over nagedacht, iemand vroeg welke stal dus dacht geef even antwoord...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 10:05

Veiligheidshalve heb ik de naam van de stalling uit het topic gehaald. Indien men graag wilt weten wie of waar het was, kan dat ook via de Pb. Knipoog

BeautyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:54

Ik had er zelf niet gestaan,

het licht er ook aan.. is het ver rijden of niet? als het heel dicht bij is, en je hebt verder niet in de buurt een pensionstal
dan ja.

maar als je dan nu naar de prijs gaat kijken (ik weet niet hoeveel dat is, ik weet ook niet waar je precies woont) misschien
kan je eens gaan kijken of er nog een pensionstal is die misschien dezelfde bijdrage heeft of misschien net iets hoger dat
je toch betere faciliteiten hebt.

Ik zal met die omstandigheden, wat niet bepaald positief is niet meebetalen, licht er ook aan hoe duur het nu is/ en nu word.
maar als je je paard niet egt ergens anders kan stallen.. of gewoon niet wilt, tja volgens mij niet egt een keus?

Bumba01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-08 22:59

Veiligheid van een paard staat op zo'n stal toch op nr 1?
Snap niet waarom jij daar nog steeds staat dan, ik zou er nog niet gratis willen staan. Als ik jou was gewoon een andere stal zoeken, betaal je misschien iets meer, maar wel beter als dat waar je nu staat denk ik? Knipoog

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:09

Arlette1991 schreef:
Hallo,

Ik heb een aantal vragen over de stal waar mijn paard nu staat.

Wij beschikken over het volgende:

- Sinds kort verplicht op vlas, een pak per week. Anders bijbetalen.

Er is weer een huursverhoging aangekondigd en ik wil best meer betalen maar ook betere voorzieningen krijgen.

Zijn er ergens richtlijnen te vinden waarmee ik de prijs kan bepalen die ik ong. hiervoor moet betalen?

groetjes

Ik krijg meer het idee dat je het er niet (meer) naar je zin hebt en een reden zoekt om weg te kunnen.
Op een plek waar je niet tevreden bent is iedere verhoging teveel.
En ik zou zeggen als het je daar niet meer bevalt zou ik op zoek gaan naar wat anders.
Je somt alleen maar negatieve dingen op en dat wijst er duidelijk op dat de positieve dingen in het niets vallen.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 09:17

Djilan schreef:
Mening geven prima Ja
Maar de stal die jij omschrijft zou ik voor geen goud willen staan Clown Natuurlijk is alles naar eigen mening en perspectief, maar ik noem dit wel nogal 'zwart'maken. Vooral omdat een deel van de punten die jij noemt niet eens bij de stalhouder ligt, maar bij de stalgebruikers zelf.

Tja tuurlijk kan het beter, maar dat zijn wel stallen waar je al snel 150 tot 250 euro per maand meer betaalt. En het kan ook véél slechter is mijn ervaring Scheve mond (en dat waren soms ook stallen waar ik een stukkie duurder uitwas dan hier). Is maar net wat je wilt en zoekt in een stal.
Wij hebben vooral een stal voor de recreatieruiter die wel graag een bak wil hebben (en we hebben er 4: 2 longeerbakken waarvan 1 overdekt, 1 rijbak en een losgooibak), maar toch vooral lekker het bos in wil. Hele jaar door weidegang/uitloop en veel eigen inbreng in voer ed.
Ben je een serieuze dressuurruiter of ben je meer een luxepoppetje heb je aan onze stal niet de juiste nee.

En ja, er moeten een aantal lampen worden gerepareerd en ik heb ook nog een verzoek uitstaan voor een aanpassing die al een tijdje ligt.
Maar wat de anderen al zeggen sluit ik me dus bij aan. Ben je niet tevreden zou ik gewoon wat anders zoeken. Is beter dan steeds ergenissen hebben.

Als ik dit zo eens lees vind ik het ook niet zo slecht hoor ik sta niet veel anders, maar nogmaals iedereen heeft eigen wensen.
En iedereen doet het op een andere manier en niet iedere stalling past klakkeloos bij ieder paard en eigenaar, dus als je het er niet leuk vind of het staat je tegen dan moet je op zoek naar wat anders.

lonnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 19:52

ik ben erg benieuwd wat je betaalt voor deze stal, voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen....

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-08 20:49

lonnie schreef:
ik ben erg benieuwd wat je betaalt voor deze stal, voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen....

Inderdaad.

Maar de negatieve punten van je zijn inderdaad een reden om een nieuwe stal te zoeken, maar je zit vlakbij het bos, hebt weidegang en een primastal? En een nieuwe stal vinden doe je ook niet 1,2,3. Maar je kan inderdaad met een paar andere stalhuurders even overleggen en dan desnoods naar de baas stappen en (betere/duidelijkere) afspraken maken over spullen opruimen en veiligheid.
Je troep opruimen en netjes doen, kleine moeite, groot effect.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-08 23:24

Stal is (voor zover ik weet want ik heb een wei met schuilstal daar) 150 of 160 euro incl vlas, ruwvoer (zoveel als je wilt) en `s morgens voeren van ruw- en krachtvoer. Krachtvoer (aanschaf dan) en uitmesten + binnen en buiten zetten valt hier niet onder.

En we hoeven alleen het spoor en de weg over en dan zitten we in het bos op de Veluwe.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 00:26

165 euro betaal ik... Maar het is verschillend per stal Die hele kleine zijn 135 dacht ik, en 2 middelgrote zijn 150 oid dat durf ik niet te zeggen
Maar de rest van de stallen zijn voor zover ik weet 165 en eerder was t 170 als je op stro stond (maar dat is nu niet meer van toepassing)

Ikima

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 15:02

Tja voor die prijs is het wel redelijk, wil je meer luxe en netheid dan betaal je ook een heel stuk meer.

Ixie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 18:06

Ikima schreef:
Tja voor die prijs is het wel redelijk, wil je meer luxe en netheid dan betaal je ook een heel stuk meer.

Inderdaad, maar wat ik al eerder zei:

"Maar je kan inderdaad met een paar andere stalhuurders even overleggen en dan desnoods naar de baas stappen en (betere/duidelijkere) afspraken maken over spullen opruimen en veiligheid.
Je troep opruimen en netjes doen, kleine moeite, groot effect."

BeautyLove__

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-08 19:17

Bij ons is het ook niet perfect, we staan maar met z'n 9en ofzo iedereen kent elkaar.. is lekker rustig, we ligen meteen aan het bos,
bak is altijd leeg, buiten rijden is leuk.. 175 p.m. alleen tjah de luxe is er gewoon niet maarja wat wil je, als paard het fijn hebt en jij
hebt het daar ook nog wel naar je zin, dan is het toch goed, voor 165 p.m vind je niet zoveel, dan zit je all gauw tegen de 250,- aan.

maar als jij het er niet naar je zin hebt.. misschien naar een andere stal, en zoals ik all zag, dat mensen zelf die troep maakten, als jullie
dat nou even met elkaar allemaal afspreken, misschien wordt het dan ook fijner voor jullie allemaal Knipoog

xx'