Heb je even een pb gestuurd met een stal in Doorwerth, al is dat denk ik te ver voor jullie...
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
Ik sta op diezelfde stal maar herken het totaal niet
Mijn paard en ik hebben het er juist prima naar mijn zin. Tuurlijk zijn er wel wat verbeterpuntjes, maar waar niet?
en kan me ook niet helemaal vinden in de punten die Arlette noemt. Maar goed, als iemand er anders over denkt moeten ze dat zelf weten natuurlijk... en inderdaad eventueel kijken naar een andere stal waar het netter is Ieder z'n ding zal ik maar zeggen

Djilan schreef:Ik ga even de punten langs:
- te natte en zware buitenbakken
We hebben 3 buitenbakken die met veel/langdurig regen inderdaad nat zijn. Dat is nou eenmaal als je ze niet gedraineerd hebt. Maar ze worden niet glad of erg blubberig, alleen veel plassen. En daar hebben meer stallen 'last' van.
- Erg veel rondslingerende rotzooi wat erg gevaarlijk kan zijn voor de paarden.
Zoals? In het verleden inderdaad nog wel eens, maar ik zou nu niets kunnen noemen wat op het erf zou staan/liggen wat gevaarlijk is? De stalhouder heeft juist de afgelopen jaren alles steeds meer opgeruimd.
- een spuitplaats die gewoonweg levensgevaarlijk is om met je paard bezig te zijn.
Waarom gevaarlijk?
Het is op een betonrooster en een dak erboven. Ik zie het levensgevaarlijke niet?
- Lekke rioleringen, rondslingerend vuilnis.
Lekke riolering? Je bedoelt binnen? Nee dat is geen lekke riolering, maar verstópte riolering omdat er nog steeds mensen op stal zijn die zand, slobber ed door de gootsteen spoelen wat de boel verstopt. Tja dan stroomt het over.
En vuilnis? Dat gooien 'we' er toch zelf neer? Bennie gooit op het erf zijn vuilnis niet neer hoor. Komt allemaal van de stalklanten af en die maken er zelf een zooitje van. Beetje eigen verantwoordelijkheid bij iedereen zou dat oplossen..
Ik wil graag jullie mening hierover horen.
Bij deze
Ik zeg echt niet dat het zo perfect is op onze stal, maar zo slecht als jij het nu afschildert is het er ècht niet.

Natuurlijk is alles naar eigen mening en perspectief, maar ik noem dit wel nogal 'zwart'maken. Vooral omdat een deel van de punten die jij noemt niet eens bij de stalhouder ligt, maar bij de stalgebruikers zelf.
(en dat waren soms ook stallen waar ik een stukkie duurder uitwas dan hier). Is maar net wat je wilt en zoekt in een stal.
Want dan mest iedereen gelijk een stuk minder secuur als je toch onbeperkt gratis vlas kan pakken... En bij de meeste paarden is 1 baal toch echt wel genoeg... alleen bij de erge viezerikken misschien niet...

omdat de paarden het bij ons gewoon heel goed hebben die zien niet dat er een hek stuk is die staan lekker buiten te genieten.
Arlette1991 schreef:Hallo,
Ik heb een aantal vragen over de stal waar mijn paard nu staat.
Wij beschikken over het volgende:
- te natte en zware buitenbakken
- Erg veel rondslingerende rotzooi wat erg gevaarlijk kan zijn voor de paarden.
- een spuitplaats die gewoonweg levensgevaarlijk is om met je paard bezig te zijn.
- Sinds kort verplicht op vlas, een pak per week. Anders bijbetalen.
- Lekke rioleringen, rondslingerend vuilnis.
Er is weer een huursverhoging aangekondigd en ik wil best meer betalen maar ook betere voorzieningen krijgen.
Ik wil graag jullie mening hierover horen.
Zijn er ergens richtlijnen te vinden waarmee ik de prijs kan bepalen die ik ong. hiervoor moet betalen?
groetjes
Djilan schreef:Mening geven prima
Maar de stal die jij omschrijft zou ik voor geen goud willen staanNatuurlijk is alles naar eigen mening en perspectief, maar ik noem dit wel nogal 'zwart'maken. Vooral omdat een deel van de punten die jij noemt niet eens bij de stalhouder ligt, maar bij de stalgebruikers zelf.
Tja tuurlijk kan het beter, maar dat zijn wel stallen waar je al snel 150 tot 250 euro per maand meer betaalt. En het kan ook véél slechter is mijn ervaring(en dat waren soms ook stallen waar ik een stukkie duurder uitwas dan hier). Is maar net wat je wilt en zoekt in een stal.
Wij hebben vooral een stal voor de recreatieruiter die wel graag een bak wil hebben (en we hebben er 4: 2 longeerbakken waarvan 1 overdekt, 1 rijbak en een losgooibak), maar toch vooral lekker het bos in wil. Hele jaar door weidegang/uitloop en veel eigen inbreng in voer ed.
Ben je een serieuze dressuurruiter of ben je meer een luxepoppetje heb je aan onze stal niet de juiste nee.
En ja, er moeten een aantal lampen worden gerepareerd en ik heb ook nog een verzoek uitstaan voor een aanpassing die al een tijdje ligt.
Maar wat de anderen al zeggen sluit ik me dus bij aan. Ben je niet tevreden zou ik gewoon wat anders zoeken. Is beter dan steeds ergenissen hebben.
lonnie schreef:ik ben erg benieuwd wat je betaalt voor deze stal, voordat ik er iets zinnigs over kan zeggen....
Ikima schreef:Tja voor die prijs is het wel redelijk, wil je meer luxe en netheid dan betaal je ook een heel stuk meer.