Moddermonster, en dan? Wat doe jij?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

Poiuytrewq

Re: Moddermonster, en dan? Wat doe jij?

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:11

Ik poets alle modder eraf met een harde borstel, zodat het meeste eraf is. Maar dat doe ik eigenlijk alleen als ik zin heb, of als zij een singel om krijgt. Ze ligt regelmatig, dus dat zal wat worden in de winter als het natter is buiten Nagelbijten / Gniffelen

Ga idd ook wel eens op stap met een modderpaard, wat kan mij dat nou verotten Huilen van het lachen

Julez, geweldige foto Lachen Haha!
Laatst bijgewerkt door Poiuytrewq op 11-11-08 21:12, in het totaal 1 keer bewerkt

aliealie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:11

He gelukkig ik ben dus niet de enige die blubberpaarden heeft. Gelukkig rollen ze er niet in en hebben ze ook wel een deken om, maar de bak ik gewoon een zwembad uh modderbad dus ze zien er gewoon niet uit. Haha vond het wel een goede tip hierboven om je zelf ook te beblubberen en dan vooral lachen Haha! Haha! Moet wel eerlijk zijn al die bagger overal momenteel, soms wordt ik er ook echt niet vrolijk van. Vanmiddag nog ik met de kruiwagen over zo'n glibberige blabzige plank glij ik uit lag ik zelf in de stront, gatsie Boos!

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 11-11-08 21:48

Nickeltje schreef:
Zo kwam ze uit de wei nadat ze echt helemaal schoon was, dit is 1 dag dus...
In dit licht lijkt het zand, maar ze zit helemaal onder de klei...
http://i283.photobucket.com/albums/kk30 ... 1226426447[/img]

Hahahahaha, zo ziet die van mij ook echt uit!!! (Zeeuwse Klei....) Vorige week was ze zo vies, dat ze zelfs de modder op d'r ooglid had zitten. Dat heb ik er wel even vanaf gekrauweld.

Over de metalen roskam gelezen; die gebruik ik ook, maar helpt dan echt niet voldoende!

Afspoelen doe ik ook al n tijd niet meer.

Redrumfox

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 21:49

Ik poets alles eraf, behalve de vlekken. Ik heb namelijk - hemelzijdank.. - een schimmel. Scheve mond Meneer heeft er ook een handje van om na een grondige poets (en was!) beurt het vieste plekje in de wei uit te zoeken om lekker te rollen. Ondankbaar.. Zij zijn groot en ik is klein! Clown

Lacuna

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:34

als het écht erg was, dan alleen de rug wat poetsen, touwtje om de hals en de wereld bekijkt het maar.

Nu rij ik hem niet meer, maar staat hij voor de wagen. Alstie dan echt vies is, en ik krijg de tuig-plekken niet schoon, gaan we grondwerk doen Lachen

Groetjes, Lacuna

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 10:46

De droge modder haal ik er wel af en ook de plekken waar zadel, hoofdstel en peesbeschermers komen zorg ik dat die goed schoon zijn. Als het nat is eventueel even met de handdoek.

Mies

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 13:31

Slang erop, afdrogen en dan poetsen als dat niet gaat ga ik gwn rijden hoor Haha!

roosjeroos93

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:16

Ik zou hem eerst laten drogen en dan borstelen dan gaat alles er makkelijk af. Als je daar geen tijd voor hebt zou ik heb zo goed mogelijk poetsen en er vooral voor zorgen dat de plek waar het zadel ligt, ook bij de singel enzo, en de plek waar het hoofdstel ligt goed schoon zijn, zonder zand.

SETEFURII

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:20

Redrumfox schreef:
..Ondankbaar.. Zij zijn groot en ik is klein! Clown

Wel nee joh, hij heeft gewoon graag dat je hem borsteld & prober maakt Haha!

is een regendeken geen optie?
of is er geen GROENE wei in de buurt?
anders wordt het schrobben tot je er bij neervalt Nagelbijten / Gniffelen

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 19:57

Ik zet de spuit erop, maar goed, mijn paarden staan ook op stal. Met een 24/24 weidepaard zou ik alleen de zadel en hoofdstelplekken poetsen en verder gewoon zo laten, goed voor de warmte Knipoog

tinkerkatie

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:08

Die van mij heeft een deken op, dus in de winter valt het poetswerk wel mee, ze staan dan in de zandpaddock. Haar benen heb ik opgegeven, die worden alleen schoon na een lang bezoek aan het strand.... Gelukkig heeft ze maar twee witte sokken, in de zwarte valt de viezigheid niet zo op.
In de zomer na een flinke bui is mijn moddermonstertje in haar element en smeert ze zich van kop tot staart helemaal onder de modder.
Als ik haar dan niet schoon krijg ga ik toch gewoon rijden, dan maak ik wel de plekken van het tuig goed schoon.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-11-08 20:37

Die van mij staan ook onder een deken, maar de buik en de benen zijn door het rennen 1 natte bende. En van het liggen snachts heeft hij zijn billen ook tot op zekere hoogte nat en vies gemaakt (hoe?). Het zi inderdaad helemaal tot in de kern van de manen en voorpluk, en meestal stopt hij wat modder in zijn oren zodat hij REDEN heeft om niet te hoeven doen wat ik zeg Knipoog
Gewoon zadel en hoofdstel plekken poetsen en de rest vaak na het rijden want dan is het redelijk opgedroogd.
En de volgende dag? Weer alles opnieuw!

Palmera

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 02:29

Die van mij willen er ook nog wel eens vreselijk uitzien, maar als de modder is opgedroogd heb ik het er eigenlijk zo wel af hoor! Gewoon met een zachte borstel. Alleen als het natte plekken zijn, werkt dat natuurlijk niet. En ze staan bij mij 24/7 buiten, dus echt wassen en schrobben is voor mij not done. Maar dan kan ik altijd nog zonder zadel gaan rijden, dat scheelt dan weer. Haha!

nickyu

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 03:23

Jaan81 schreef:
Je haalt je paard uit de wei of de bak en tot je schrik zit hij/zij van oren t/m staart volledig onder de modder en/of zand! Ook nog veel natte plekken, dus dat krijg je er nooit van af!

Wat doe jij? Zo goed mogelijk poetsen, eventueel de kraan erop, of ga je gewoon met een vieslak op pad? (rijden dus)

even een goede zweet deken op
(daarom hebben wij een degelijke zweet deken voor de shet Haha! )
je spullen pakken en tegen de tijd dat je alles bij elkaar geraapt hebt is
je paard zga droog
dan (zoals wij swinters altijd doen) slechts even de plastic ros er overheen
en harde borstel op lokaties waar het tuig komt
en gaan met die banaan

zo voorkom je het ergste schuren
en paard houd de zo (zeker in de winter) belangrijke
stofjes en vetjes zoveel mogelijk vast

ukoldaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 09:35

Wat droog is haal ik eraf, derest blijft plakken.

Ik zeg altijd dat mijn Ukkie eruit ziet in de winter als een 'zwerf'paard.

We zien er dan niet uit, maar vooruit..ze kan dag en nacht in de winter vanuit haar box de paddock in, en ipv rollen in het stro, rollen ze (alledrie) lekker in de blub!

Iranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-11-08 21:34

Wij verschijnen in de winter regelmatig met twee moddermonsters in de bak... Die opgedroogde klei is zo erg nog niet, wat er met de harde borstel niet af gaat blijft gewoon lekker zitten (meestal op de hals en kont t ergst). Wat ik wel vervelend vind is die natte drap, als het flink geregend heeft en ze hebben een sportief sprintje getrokken op de wei... Daar doe je weinig aan. Dan maar zo de bak in Lachen