Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola
, dus het eerste dat ik ga doen als ik klaar ben met de bouw van de stallen is een mooi hek met hangslot installeren. hopla schreef:Je bent verplicht de baggerspecie te ontvangen op je land.
Ze mogen zelfs op je land komen.
Dus helemaal geen stomme mensen van het waterschap.
Zij houden zich aan de regels.
Caira schreef:maar waarom heb je dan niet even overlegd? of de sloten in de droge periode zelf uit laten halen. Je weet immers al ruim een maand dat de schouw eraan komt...
labe schreef:Dit klopt als een bus, als landeigenaar ben je verplicht om de sloten te onderhouden en dit zijn, helaas, de gevolgen ervan, als het goed is staat het zelfs in koopakte vermeld mits omringende sloten om eigen land aanwezig zijn.
Wat je zou kunnen doen om dit soort acties te voorkomen, is aan eigenaar van de naastliggende percelen te vragen of je samen voor het onderhoud kan zorgen. Wij hebben bijvoorbeeld de deal gesloten met de buren dat zij een loonwerker ook onze sloten laten doen vanaf hun weides en de buren bereid gevonden onze troep uit de sloot te accepteren op hun land (ze moeten dan toch meestal nog ploegen en na een tijdje is de prut toch ook zowat verdwenen) tegen meebetalen in de kosten, kosten zijn niet zo gek hoog trouwens. Ben je van het gezeur af en mijn ervaring is dat de andere landeigenaren het zelfs op prijs stellen dit samen te doen (we hadden het ook op ons vorige adres zo geregeld, nog nooit problemen gehad). Als dit ook nog ruim voor de schouw gebeurt (datum word door waterschap aangekondigd in plaatselijk krantje) dan is het piekfijn in orde.
Wat ik alleen niet begrijp in dit verhaal is waarom het waterschap zelf de sloten langs jouw perceel heeft gebaggerd, heb je enig idee waarom dit door hen is gedaan en waarom je als mede-eigenaar info hierover hebt gemist? Of is het waterschap eigenaar van de percelen waar de sloten aan liggen, bijvoorbeeld openbare weg oid?
Caira schreef:Dacht je dat de sloten dan vanzelf schoon werden? Ook al kom je ergens anders vandaan, deze regels gelden overal.
En idd ook ik vraag me af, was dit een sloot aan de straatkant of een middensloot?
Sanniejj schreef:Ik zou dus echt gewoon al die rommel terug de sloot in duwen, zijn ze nu helemaal gek?
Caira schreef:Tsja ze zullen er echt wel een goede reden voor hebben, het is nou niet zo dat ze bedenken: goh wie kunnen we vandaag pesten?
En wat maakt het uit dat de paarden in de weide staan? Als hij het hek dicht doet is er toch niets aan de hand?
Caira schreef:Sanniejj schreef:Ik zou dus echt gewoon al die rommel terug de sloot in duwen, zijn ze nu helemaal gek?
Betaal jij de rekening van het overnieuw sloten?
Mist schreef:Caira schreef:Tsja ze zullen er echt wel een goede reden voor hebben, het is nou niet zo dat ze bedenken: goh wie kunnen we vandaag pesten?
En wat maakt het uit dat de paarden in de weide staan? Als hij het hek dicht doet is er toch niets aan de hand?
ALS ja, ik weet niet wie je bent, of wat je ervaringen zijn......maar als je eigen paarden hebt, ben jij er niet liever ZELF bij als mensen met grote machines in jouw wei bezig zijn ???????????? Ik wel iig, maar ben in jouw ogen vast een zeikerd, jammer, maar ik zie dat anders ! mijn weide grenst wel aan een 80km weg, fijn gevoel als vreemden in je wei bezig zijn, al dan niet met het draad dicht, zonder dat je erbij bent.
Sanniejj schreef:Caira schreef:
Betaal jij de rekening van het overnieuw sloten?
Betalen hun de rekening als mijn paard van die zooi eet en ziek word?
Caira schreef:Ja ik heb er zelf 5 en ja daar is ook net gesloot terwijl de paarden op de wei stonden. Wij hebben thuis een loonwerkbedrijf dus mijn vriend sloot voor andere mensen. Ik weet dus dondersgoed waar ik over praat. Jij schijnbaar niet als je niet eens weet dat de schouw eraan komt/ geweest is. Het zijn langzaamrijdende machines en voor zover ik weet doet elke loonwerker netjes de draadjes dicht. Mijn vriend werkt zo vaak in land waar paarden of vee in staan nog nooit een raar woord over gehad. Dus ja, je komt op mij best een beetje zeurderig over. Het gebeurt in heel nederland 10.000en sloten en jij zou de uitzondering zijn?
blijkbaar ben ik toch niet de enige. Wij zullen wel onwetende amateurs zijn, jammer dan, we geven om onze paarden, meer niet.

Maya schreef:Nee, mij lijkt dat dus niet een kleine moeite van het loonbedrijf. Want die bepalen dat niet. Die worden ingehuurd door het Waterschap, dus je moet het Waterschap (of gemeente) hebben. Gewoon daar tekst en uitleg geven, en dat je graag volgend jaar even een belletje ontvangt zodat je maatregelen kan nemen. Volgend jaar ook gewoon bijtijds zelf nog eens contact opnemen om te vragen wanneer ze nou ook weer langskwamen. En dan weet je er ook vanaf en kan je erop ageren
Bovendien, een paard gaat echt niet van die bagger eten. Gaat ie dat wel doen, dan heeft het paard sowieso weinig in die betrokken wei te zoeken, want dan staat er geen vreten voor hem, dat hij ervoor kiest om daarvan te gaan eten
Mag ik trouwens weten aan welke kant van ZVL je woont? Want bij mij zijn ze al een paar weken terug geweest.
... maar ook bij de buren wordt er nooit baggerzooi op hun grond geschept.
haha. Ik was werkelijk zo boos.Mist schreef:fijn voor je, dat je alle regeltjes weet, en elke loonwerker die bij jou werkt doet misschien het draad netjes dicht, ik ben daar niet van overtuigd, en als ik je irriteer, reageer dan niet meer, heb je er ook geen last vanblijkbaar ben ik toch niet de enige. Wij zullen wel onwetende amateurs zijn, jammer dan, we geven om onze paarden, meer niet.
en overigens, heb ik ook goede contacten met een loonwerker hier, die o.a. de grondwerken voor mijn stallen doet. En die zal ik volgend jaar idd vragen dit te doen, en die troep bij HEN op de grond te deponeren. Kosten interesseren me niet, het welzijn van mijn paarden wel.
hopla schreef:Als ik de TS was dan zou ik gewoon eerst eens netjes in gesprek gaan met de mensen van het waterschap.
Je denkt toch zeker niet dat zij dit doen om jou te pesten?
Er gelden landelijke regels voor het opschonen van sloten.
Vraag die eerst eens na en reageer dan pas.