Moderators: Coby, balance, Dyonne, Sica, C_arola, Neonlight, Firelight
Jrussel schreef:mijn stal haha die vind ik gewoon tot nu toe nog steeds perfect. binnenbak buitenbak. paddocks longeerkraal.
leuke mensen. prijs vind ik meevallen.
weidegang in de zomer.
het enige wat ik zou willen was dat ze in de winter ook wat langer naar buiten konden. lees de hele dag dat staat hij nu niet wel voldoende maar het mag van mij altijd nog meer.
Ilzas schreef:Ik denk dat je persoonlijk beter 1 tarief kan rekenen, dus bijvoorbeeld: 250 all in.
Anders krijg je een heel raar systeem, mensen wisselen per maand en je inkomsten zijn erg onstabiel en je moet steeds denken: o ja, die moet ik niet mesten, die wel, die betaald wel voor de bak, die niet, die moet wel voer, die niet...
Stro, hooi en biksprijzen flucuteren, die kun je niet iedere maand wisselen.
Je moet wel leren denken als "ondernemer", dus je zou in principe overal op moeten verdienen, in ieder geval zeker op je arbeid, qua uitmesten. Arbeid is nergens gratis, dus jou arbeid ook niet!
Citaat:De ideale pensionstal heeft een pensionhouder die dezelfde denkwijze heeft als jij en de zelfde idealen nastreeft. Daarbij moet hij/zij medisch onderlegd zijn (zodat een Da vrijwel onnodig wordt), hij/zij dag en nacht toezicht houdt op ALLE paarden. Hij/zij moet handig zijn, elke dag de bak slepen, als iets kapot is dat meteen repareren en precies zo omgaan met je paard zoals jij dat zelf ook doet. Ook moet hij/zij verstand hebben van weidebeheer etc etc etc.
Helaas bestaat dat niet.
nikilover schreef:o mijn god!! de prijzen die hier genoemd worden!!
ik betaal 300 voor een stal en dan heeft hij geen buitenluik,weidegang,stapmolen,binnenbak e.d. en ik moet zelf uitmesten..wij hebben 3 buitenbakken waarvan 2 in de winter heel blubberig zijn en 1 die eigenlijk altijd goed is..
madamX schreef:Citaat:De ideale pensionstal heeft een pensionhouder die dezelfde denkwijze heeft als jij en de zelfde idealen nastreeft. Daarbij moet hij/zij medisch onderlegd zijn (zodat een Da vrijwel onnodig wordt), hij/zij dag en nacht toezicht houdt op ALLE paarden. Hij/zij moet handig zijn, elke dag de bak slepen, als iets kapot is dat meteen repareren en precies zo omgaan met je paard zoals jij dat zelf ook doet. Ook moet hij/zij verstand hebben van weidebeheer etc etc etc.
Helaas bestaat dat niet.
Wat een bullshit. Ik ken zelf meerdere stallen die wel een dergelijke staleigenaar hebben en er zullen wel meer mensen zijn die weer soortgelijke stallen kennen. Dat jij beweert dat zoiets niet bestaat is wel erg kortzichtig.
lautje76 schreef:nikilover schreef:o mijn god!! de prijzen die hier genoemd worden!!
ik betaal 300 voor een stal en dan heeft hij geen buitenluik,weidegang,stapmolen,binnenbak e.d. en ik moet zelf uitmesten..wij hebben 3 buitenbakken waarvan 2 in de winter heel blubberig zijn en 1 die eigenlijk altijd goed is..
als je refereert naar de prijs die ik o.a. noem; Het enige wat ik feitelijk vraag is een wei met goede schuilstal en een buitenbak. En een toilet voor mezelfDat hoeft buiten de randstad echt geen 300,- te kosten.
jesito schreef:Medisch onderlegd omdat je paard daar staat????? tuurlijk is het fijn als de pensionhouder veel weet maar medisch onderlegd vind ik erg ver gaan en onzin.
Ze moeten wel een beetje in kunnen zien wanneer een paard niet in orde is.
Dag en nacht toezicht op de paarden is ook onzin wie kan dit waarmaken, wel een regelmatige controle is geen slecht idee.
Maar goed er zijn mensen met een paar met een eigen wei die maar 1x per dag even bij hun paard langs gaan en wat dacht je van mensen met paarden aan huis die overdag werken.
je moet niet iets van een pension houder verwachten wat je zelf ook nooit waar kan maken.
Je zegt dat dit niet bestaat maar is jouw opsomming dan echt de ideale stal?
Ik weet het niet maar er bestaat ook nog een eigenaar van het gestalde paard deze draagt ook nog steeds een verantwoording.
Je hoeft je pensionhouder niet als knecht te gebruiken.
Citaat:Ik weet het niet maar er bestaat ook nog een eigenaar van het gestalde paard deze draagt ook nog steeds een verantwoording.
Je hoeft je pensionhouder niet als knecht te gebruiken.
Citaat:Ik neem genoegen met wat minder, mijn stalhouder heeft niet echt kennis van zaken, hij weet met paarden om te gaan, weet hoe hij stallen moet mesten en opstrooien. Maar medische dingen hoef je niet aan hem te vragen, of een zadelpast? pfff, ik waag me er niet aan (een kussen op een tuin stoel okee, maar of een zadel past? daar heetf hij geen kijk op).
Het is een beste man, hij voert mijn paard goed, en mest mijn stal uit.
Hij houdt mijn paard in de gaten en als er wat is dan belt hij (natuurlijk binnen de grenzen, als hij iets "heftigs"/ernstigs heeft dan belt hij meteen de DA).
Hij zorgt voor mijn paard met net zo veel liefde als voor zn eigen paarden. Tuurlijk zijn er dingen waar ik het niet mee eens ben, maar als mijn paard medicijnen krijgt is hij de persoon die ze smorgens geeft. ALs mijn paard ziek is of er iets is, is het niet erg als ik midden in de nacht ineens op stal ben.
Maar een perfecte pensionstal bestaat niet. Je hebt met mensen te maken en die zijn nou eenmaal niet perfect