Help, mijn pony is Houdini

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

lillytjuh

Re: Help, mijn pony is Houdini

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 00:06

Mijn pony ging over de draad van 1.60m heen, zonder aanloop hups er over..... Helaas was mijn paard wat dommer, die ging dwars door de draad heen, wintervacht of niet! Uiteindelijk de draad nog hoger gemaakt en een paar extra draden er tussen gedaan voor de stevigheid en het probleem was verholpen

brittje88

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:46

Maar daarom moet hij je ook niet zien kijken. Als je die mogelijkheid hebt. die emmer met biks is dan ook echt een aansporing zodra jij uit beeld bent denkt hij alleen nog maar aan de biks. Tong uitsteken

luckyboy5

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 00:56

heb ook een houdini,arabier van 1.56 die er gewoon heel soepel tussen door gaat ,en als ze dan stroom krijgt heeft ze alleen maar nog meer reden om er snel tussen door te gaan. Het ligt er bij haar ook aan of ze het een fijne plek vindt waar ze staat. Verder veel stroom(als ze dicht bij de weg staat schapengaas + op 3 hoogten lint met stroom. je kunt met een apparaatje controleren of er stroom weglekten hoeveel stroom er op staat.goed zorgen dat het stroom rond loopt.

Peachy

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:35

Die van mij waren ook echte houdini's.
Ik heb een paar keer bij de wei gezeten zonder dat ze me zagen en toen zag ik hoe ze het deden. Ze namen een aanloop lieten zich op de knieen vallen en schoven zo onder het onderste draadje door. En nee ze voelde de stroom toen niet.
Ik heb meerdere draden gespannen toen en een krachtigere stroomklok gekocht. Ze hebben het niet meer gedaan.
Inmiddels ben ik verhuist en staan ze achter 4 dikke koorden en een behoorlijke stroom erop, ze staan er nog steeds in. OK dan!

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-11-08 15:39

Mijn oude pony ging op haar knieen kruipend onder het schrikdraad door, rustig wachtend op de klap, even sidderen en dan door kruipen.

Heb je al je schrikdraad doorgemeten of er overal evenveel stroom staat? Soms lekt het ergens weg en dat hebben ze heel snel in de gaten.

Jaan81

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 16:57

Wow, wat een verhalen hier! Zit er hier hard om te lachen; die van mijis alleen erg handig met deurklinken en musketons, maar voor stroomdraad heeft hij gelukkig teveel respect!

Maar idd, eerst stroom controleren en dan zou ik denk ik ook gaan sioneren. Anders zameraatje neerzetten???

blacknorton

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:07

het is erg lastig. maar heb je uit gevonden dat die er tussen door dan wel onderdoor kruipt zorg er dan voor dat er flink wat stroom op staat. mijn shet kruip er altijd onder door. hup neus er onder draad om hoog duwen met je dikken manen en lopen maar naar het sappige gras.
nu staat die op een wei waar een apparaat staat wat 3 km draad onder stroom kan zetten ook als het is aan gegroeid. mooi dat meneer ze neus er niet meer onder zet. hij staat al in de deur opening me vragend aan te kijken of het veilig is als per ongelijk het stroomdraad op de grond tikt.

succes in ieder geval

Armani88

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-11-08 17:10

dit had ik ook met mijn pony, die kon ik ook overal vinden behalve in de wei !
het stroomdraag bij mij was ook nog telkens heel.
bleek dat het stroom over de hele wei het niet deed. metteen gemaakt, en hij heeft een paar flinke tikken van eht stroom gehad en deed het niet meer weer