lunatje schreef:Ok, dat laatste is duidelijk, ik had het toch goed hoe het in elkaar zat, maar ik heb gewoon verkeerd gerekend, je vader was begonnen met dravers in 1975, het eerste paard begon met een K dus ik ben er gewoon bij gaan tellen en kwam bij e uit in 1995, dus vandaar.
Het is Wendy's vader, mijn vader had tot ik paardengek was nog nooit een paard van dichtbij gezien
Citaat:
Wat betreft het eerste, ik heb dat wel vaker gehoord. Nou zou ik graag wat argumenten horen waarom ik niet een jong paard zou kopen

ik heb er al een paar gehoord, ik ben benieuwd of jij ze ook noemt... en kwoekoek misschien ook? (ik raak met jullie namen in de war :S)
Een jong paard kan ook gekoerst hebben, ik heb gewoon liever een koerspaard, uit jarenlange ervaring
. Ze zijn meestal rustiger, gezonder en met een fijner karakter - ze hebben veel meegemaakt, en maken zich niet zo snel meer druk. Een driejarige die als rijpaard wordt verkocht mankeert meestal iets, hetzij fysiek, hetzij psychisch. Dus je kan beter een onbeleerde jaarling kopen, als je echt met een jong paard aan de slag wil. Vergis je echter niet, een draver is toch een stuk "heter" dan een rijpaard om zelf te beleren en in te rijden, ook daarom kan je beter een koerspaard kopen, die zijn al gewend aan tuig en teugelhulpen. Maar jij zelf kan je paardenkennis het beste inschatten, ik wil je alleen maar waarschuwen dat een jonge draver niet bepaald makkelijk is!