Elke dag weidegang of een binnenbak?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

KellyG

Re: Elke dag weidegang of een binnenbak?

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:44

ligt eraan hoe de buitenbak erbij staat
als deze een goede bodem heeft en altijd te rijden is, en goed beschut ligt zou ik kiezen voor de buitenbak.
Maar als deze in het open veld ligt, kies ik toch voor een binnenbak en allen in de zomer weidegang.
Maar het paard moet wel in de winter ook wel naar buiten kunnen in bijv een paddock ofzo...

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 11:49

Ik zou kiezen voor zomer en winter buitenlucht en een buitenbak. Maar ik heb iets makkelijker praten omdat ik zelf met een trailer op pad kan. Ben nu ook lid van een vereniging en ga daar naatoe als het slecht weer is. Maar moet er niet aan denken dat mijn paarden niet even zichzelf kunnen zijn en kunnen rollen en sprinten. Moet wel zeggen dat een van mijn paarden ook veel op stal staat maar ik probeer hem dan wel 's ochtends voor 7 of 's avonds na 8 een uurtje buiten te zetten.

francaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 17:37

elke dag weidegang en als het niet anders kan een buitenbak Knipoog

felicity

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-08 22:17

Ik sta nu op een stal met zomer en winter weidegang en een binnenbak. In de winter staat er geen gras meer op de weilanden en is het ook voor een groot gedeelte kapot gelopenn Wel zet ik ze elke dag buiten om half 9 en om 11 uur staan ze dan bij het draad te kijken. Ze hebben dan wat gespeeld en gedold en dan willen ze naar binnen. Staan dan ook echt te vervelen bij het draad. Ik laat ze dan maar gewoon staan en haal ze om 3 uur binnen.
Het gebeurt ook weleens dat het land heel slecht is en het de hele dag blijft regenen dat ik ze dan een dagje binnen hou met voldoende ruwvoer en natuurlijk wel gewoon rijden. Maar dan zijn ze de volgende dag zo gek als een deur als ik ze naar de wei breng.
Dus ik vind in de winter helemaal geen wei/paddock geen optie. Maar ze hoeven van mij ook niet de hele dag naar buiten als ze de ochtend of de middag buiten gelopen hebben vind ik dat prima.

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:30

Zou dit kiezen:

Zomer en winter weidegang en een buitenbak .

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:33

Thirsa_ schreef:
Waarom niet in de witer op de wei??

Ik zou absoluut kiezen voor het hele jaar door weidegang met een (goede) buitenbak Ja

Omdat ik liever een binnebak heb waar ik fanatiek in kan trainen voor wedstrijden.Knipoog En op de wei heb je al gauw kans op blessures.

Qimm

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:34

tijdens het trainen ook Tong uitsteken

Marcella

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:48

baloo schreef:
Thirsa_ schreef:
Waarom niet in de witer op de wei??

Ik zou absoluut kiezen voor het hele jaar door weidegang met een (goede) buitenbak Ja

Omdat ik liever een binnebak heb waar ik fanatiek in kan trainen voor wedstrijden.Knipoog En op de wei heb je al gauw kans op blessures.

Goed trainen kan ook in een buitenbak.

Had zelf voorheen de luxe van 2 binnenbakken en zomers weidegang.

Shyla25

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:51

Ik zou voor elke dag weidegang kiezen.
Rijden in een buitenbak is vindt ik ook fijner maar dan moet de bodem wel goed zijn.
Door regen smelt je niet Knipoog

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:55

Elke dag vrije beweging!!!! Liefst in een wei of anders paddock en contact met andere paarden. Die binnenbak zou me dan gestolen kunnen worden Knipoog Bij mij komt het paard op de eerste plaats en dan pas de luxe voor mij zelf.
Eventueel kun je ook altijd nog ergens gaan rijden waar een binnenbak is, maar het paard komt bij mij op de eerste plaats, als deze maar op zijn plek staat en aan al haar/zijn behoeftes kan worden voldaan.
Ik heb de luxe dat ze nu bij mij thuis staan.
Laatst bijgewerkt door sarosxx op 07-11-08 11:57, in het totaal 1 keer bewerkt

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:55

Ik kies ook voor elke dag weidegang. Ik heb dat nu ook voor mijn pony, maar geen bak erbij. Hij wordt gewoon niet gelukkig als hij de hele dag op stal moet staan en daar kan ik dan ook geen vrede mee hebben.
Dan maar geen bak en luxe faciliteiten, maar wel de luxe van een gelukkig paard.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:56

Ik kies ten alle tijden voor mijn paard, dus weidegang elke dag. Juist als je veel van je paard verlangt kan je toch niet verwachten dat ie elke dag in een hokkie op je staat te wachten terwijl het een bewegingsdier is?

sarosxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 11:59

Mijn paard heeft in een "luxe" pension gestaan maar ze was daar echt niet gelukkig. Bij een boer met veel wei had ik een veel blijer paard.

anniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:02

Ik zou voor de buitenbak gaan, als deze wel in de winter (grotendeels) goed te rijden is.
En anders die met de binnenbak, maar dan alleen als je wel de mogelijkheid en tijd hebt om ze regelamtig en lang genoeg los te laten in die b ak. Je paard helemaal niet naar buiten (uit de stal bedoel ik) vind ik echt not-done.
Heb het afgelopen winter uit nood moeten doen en ging zelf 2x daags heen om ze er steeds een half uur uit te halen en daarnaast nog te rijden, maar dat koste mij weer zoveel tijd en ook dat vind ik veel te weinig op een dag.
Mocht ik ze ooit weer op pension zetten gaat dat zeker ergens zijn waar ze er toch minstens een dagdeel uitgehaald worden.
Waar (wei/bak/paddock) maakt me niet uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:06

Overduidelijk weidegang Ja

Ik heb nooit een binnenbak op een stal gehad, en mis dan ook niets! Wij hebben een superfijne buitenbak, super uitrijdmogelijkheden, en het hele jaar door buiten!

itsme_ilonca

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:09

Ik kies ook voor zomer en winter weidegang en een buitenbak. Ik sta nu zelf op een stal met alleen een buitenbak, maar wel het hele jaar door weidegang, en ik moet zeggen dat ik het helemaal niet erg vind om altijd buiten te moeten rijden. Vind het juist wel lekker, omdat ik ook al de hele dag binnen zit op mijn werk.

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:13

Zomer en winter weidegang en een buitenbak. De buitenbak moet dan wel een goede bodem hebben. Persoonlijk ben ik geen binnen rijder, ik mis het dus ook niet. Alleen als het sneeuwt is het soms verveldend dat je weinig kunt doen maar verder heb ik er geen last van.

Marijkjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:13

Zomer en winter weidegang en dan maar geen binnenbak. Mijn paard staat voorop en trainen kan je ook in een buitenbak Ja Ik heb nog nooit een binnenbak bij de stalling gehad en daar mis ik niks aan.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 12:16

Ligt er aan of het een allweather-buitenbak is want ik heb een paard wel om op te rijden, niet om alleen naar te kijken.
Weidegang in de winter vind ik niet zo belangrijk eerlijk gezegd. Goede paddocks vind ik in de winter zeker zo waardevol.
Niet naar buiten (en met andere paarden) is sowieso geen optie.

Dani_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:47

Een bak, binnen of buiten, kan me gestolen worden, zolang mijn paard maar in groepsverband op de wei mag staan. Ik heb paarden ook niet alleen om naar te kijken, maar om er verantwoord op te kunnen blijven rijden is het voor paarden vereiste nummer 1 om op de wei te mogen lopen.

onley

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 15:56

indd hier ook veel weidegang je merkt aan het gedrag van je paard dat ze gelukkiger zijn en rustiger
ik heb dus ook liever een weidegang en een goede buiten bak

ik heb ook pension gestaan waar enkel zomer's weidegang was en daar had ik een binnen en buiten bak

nu sta mijn paard bij de buren en staat de hele dag buiten
heeft een uitloop stal en ik een gelukkiger paard
als ik wil rijden bij slecht weer ga ik naar binnen bak hier aan de overkant
ik ben dus wel van alle gemakken voorzien en dat met maar 75 euro per maand Lachen

miss_kippie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:00

het hele jaar door weidengang mijn paard is daar gelukkiger mee dan met een binnenbak

baloo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:08

Omdat ik liever een binnebak heb waar ik fanatiek in kan trainen voor wedstrijden.Knipoog En op de wei heb je al gauw kans op blessures.[/quote]
Goed trainen kan ook in een buitenbak.

Had zelf voorheen de luxe van 2 binnenbakken en zomers weidegang.[/quote]

Nou ik heb geen zin om in de stromende regen buiten te rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:11

Kans op blessures vind ik zo'n dooddoener om het belang van je paard weg te stoppen...
Moet je "voor de grap" eens kijken welke paarden nou daadwerkelijk wel eens geblesseerd van de wei terugkomen. Zijn vaak die met brok volgestouwde stalpaarden die ALS ze dan eens wat vrijheid krijgen finaal uit hun panty gaan...

Sientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-08 16:13

Tsja, waar kies je voor? Dat je paard 23 uur per etmaal lekker kan bewegen en met vriendjes spelen en jij een uurtje misschien moet rijden in de regen? Of dat je paard 1 uurtje per etmaal voor jouw lol in een droge binnenbak z'n beweging krijgt, en de rest van de tijd op box staat..? Oftewel: kies je voor je paard of kies je voor jezelf?
Voor mij is de keuze vrij simpel: weidegang en buitenbak. Zo houden wij onze ponnies dus ook.