Als de oorlog uitbreekt wat te doen met je paard?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

benneton

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:20

wat doen jullie allemaal eng over een oorlog.....als er oorlog komt wordt het volgens mij zo'n hypermodern-amerika-oorlog waar niemand last van heeft behalve amerika, irak en de economie, ze gaan toch zeker niet met tanks door nederland rijden.... :l

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:23

Charlotte schreef:
Ik snap niet dat jullie allemaal zo op de feiten vooruit lopen, en al allerlei plannen gaan maken. De oorlog gaat IMO vooral tussen Amerika en Irak. Laatst las ik hier ook al dat mensen rijst in gaan slaan, en gasmaskers gaan kopen.. God je kunt kunt ook overdrijven he.. Ik bedoel er is nog helemaal niets aan de hand, tenminste niet hier, maar goed das dan mijn mening.

Ben ik het helemaal mee eens!!
Word beetje gek van al die oorlog-topics

dell_1

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:25

En als de wereld vergaat en als er marsmannetjes op aarde komen.. zo kun je eeuwig doorgaan ik word echt chaggie van al dat oorlogsgezeur. sorry maar dat moest ik ff kwijt Scheve mond

Nuage

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:34

ik eet 'm op of geef 'm aan het leger als strijdkracht whahahaaaha

flashyjac

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:47

Ik word ook helemaal gek van die oorlog-topics. Ik denk altijd: "Ik zie wel!". Je kunt er nu nog niet over na gaan denken, dan word je gek. Ik hoop gewoon dat al die ellende ons bespaard blijft. Kom op. Je zult dan eerder moeten denken aan de paarden die in Irak staan. Die bevolking is daar echt niet 'boe-man' ofzo hoor. Daar wonen ook gewone mensen, net als wij. En zij maken zich er nu misschien wel terecht zorgen om wat zij straks met hun paarden moeten..
Ik denk echter dat we gewoon met de dag moeten leven. Ik in ieder geval wel. Als het moment komt dan so be it.. ik kan niet in mijn eentje gaan vechten voor wereldvrede met een stel grote eikels op deze wereld die zitten te watertanden bij het idee van een oorlog. Jeetje man, we zijn allemaal mensen, laten we nou gewoon aardig blijven tegen elkaar. Gooi die ellendige wapens in de schredder!
Die duffe Nederlandse regering ook: "We staan achter Amerika!" Jaja. Doe dat graag alleen met de andere NAVO landen of Verenigde Naties. Ik denk dat Amerika het niet eens veel uitmaakt of Nederland voor of tegen is. Amerika doet toch wat zij zelf wil. En Nederland voelt zich zo belangrijk.. Net alsof alles van haar af hangt. Als we ons er allemaal niet zo ontzettend mee bezig houden en mee inlaten dan gaat ook de lol voor de eerdergenoemde 'grote eikels' eraf.. Hoop ik
En nu ga ik gewoon eten, TV-kijken en huiswerk maken. Life goes on!!!!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:02

Nederland is wel een goede basis om Engeland aan te vallen hoor Tong uitsteken

Ik denk dat ik met drie paarden wel een hongerwinter doorkom trouwens Party!!

Waar maken jullie je druk om zeg...Verward Voorlopig is er nog geen oorlog en al helemaal niet in Nederland. Ik hoop alleen niet dat ze met kernwapens gaan 'spelen' als het zo ver komt...!

Margee

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:42

Ik moet tot mijn schande bekennen dat het me vaak door het hoofd spookt. Toen de oorlog in Joegoslavie uitbrak, zijn er veel dieren gestorven doordat ze niet meer verzorgd werden. Ze konden hun stal niet meer uit en kregen geen eten en drinken meer. De mensen waren gevlucht!
Ik zou ze in het ergste geval naar buiten doen. Achter ons zijn grote weilanden en ze zouden zich daar waarschijnlijk qua voedsel kunnen redden. Maar waarschijnlijk zouden ze dat niet hoeven proberen, ze zouden voedsel worden.
Misschien komt het door mijn leeftijd Bloos of door het feit dat ik kinderen heb, maar ik denk er dus regelmatig over na. Ik ben ook verantwoordelijk voor alle levende have hier en soms pieker ik daar dus over!!!

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:03

Als er hier al bommen gaan vallen, dan maakt het niet uit waar hij staat... Ik zou hem gewoon in pension laten staan, en ik hoop dat hij zo snel mogelijk weer dag en nacht naar buiten kan, maar niet vanwege een dreigende oorlog Knipoog
Gifgassen komen ook overal binnen, maar eigenlijk denk ik er maar het liefst zo min mogelijk aan, kan er toch weinig aan doen.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:06

Ik ben positief ingesteld en denk nog steeds dat er geen oorlog komt. Ik ben niet zo naïef om te denken dat alles ver van mijn bed is en denk dus wel na over wat ik met Gam moet doen in tijden van nood, maakt niet uit welke nood.
* Ik heb een leuke tuin met achterin een schuur waar hij een perfect plekje zou hebben.
* Hij heeft nu een perfect pensionplekje op 2 minuten rijden van mijn huis.
* Blijft over; wat als er geldnood komt, moeten we dan het huis verkopen en Gam op pension laten staan of moet hij van pension af en alles zelf doen.

Dat zijn mijn overdenkingen. Er zijn genoeg mogelijkheden dat ook Nederland eens de klos wordt in een oorlogsverstreuveling, economische rampspoed of iets dergelijks. Het gaat al heel lang goed in Nederland, wat als we ooit weer eens een tijdperk krijgen als de jaren '30????? Ik vind het realistisch om in je hoofd plannen te maken voor je paard voor als het slecht gaat. Immers, denken we ook niet na over de dood of is dat ook iets wat je overkomt? Da's toch erg dom?

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:07

als we geen 3e wereld oorlog willen moet die saddam nu dood(eigenlijk 10 jaar geleden al)
Die gast spoort echt niet en dat het daar niet deugt blijkt al dat als er verkiezingen zijn 100% van de bevolking op hem stemt.

Ik kan me herinneren dat sommige mensen hier na 11sept ook van dit soort topics begonnen.

Ik houd me er niet echt mee bezig, ik verwacht alleen dat de oorlog elk moment kan uitbreken daar. Dan leef ik mee met al die onschuldige mensen die al jaren onderdruk worden gezet door Saddam Hoessein.
Ik voelde me ook redelijk opgelucht toen de mensen in Afghanistan weer vrijheid kregen.

En mijn paarden? Die lopen lekker in de wei.

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:09

gera schreef:
Die duffe Nederlandse regering ook: "We staan achter Amerika!" Jaja. Doe dat graag alleen met de andere NAVO landen of Verenigde Naties. Ik denk dat Amerika het niet eens veel uitmaakt of Nederland voor of tegen is. Amerika doet toch wat zij zelf wil. En Nederland voelt zich zo belangrijk.. Net alsof alles van haar af hangt. Als we ons er allemaal niet zo ontzettend mee bezig houden en mee inlaten dan gaat ook de lol voor de eerdergenoemde 'grote eikels' eraf.. Hoop ik
En nu ga ik gewoon eten, TV-kijken en huiswerk maken. Life goes on!!!!

Psies! Het wordt tijd dat de wereld masaal de US of A afstoot. Ik wordt compleet niet goed van dat opprtunistische gedoe. Alsof Bush nog moet lopen teren op wat een Churchill voor Europa heeft gedaan!?!?!!

Pril

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:17

Ik zie het al, ik ben te nuchter voor het leven Haha!

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:18

Ok, even time out.
Hoe lang is het geleden dat we de GOLF oorlog hadden. Ja, precies de oorlog die ze TOEN af hadden moeten maken, dan hadden we nu deze hele ellende niet gehad. In 1990 was dat, als mijn geheugen me niet in de steek laat. Hoe oud waren jullie? Hoe veel kunnen jullie je daarvan herinneren?
Het feit dat ze toen hun werk af hadden moeten maken is mijn persoonlijk mening, en daar hoeven jullie het niet mee eens te zijn. Ik hoor wel meer mensen die hetzelfde denken. Saddam was toen al niet zo'n lekkertje, en dat is de afgelopen dertien jaar niet veranderd.
Wie van jullie heeft deze oorlog nog in herinnering?
Hoe oud waren jullie toen?
Kunnen jullie je ook maar iets ervan herinneren dat je hebt gemerkt, behalve dat er minder toeristen in Nederland rondliepen en er voortdurend dezelfde beelden op CNN te zien waren?

Chantal

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 21:24

Hahha ja idd ik blik ze allebei in.
Nee ik zie wel.
en als het echt heel erg word laat ik ze los denk ik!

MAAR DAAR DNEK IK HEE NIET OVER NA!

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:48

Golfoorlog kan ik me niet herinneren, toen begon ik net met lezen *LOL* (was 6 jaar Haha! ) Maar na alle documentaires en geschiedenislessen ben ik het wel met je eens Cassidy. Ik vind Saddam ook niet bepaald een fijn figuur...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 23:56

Waarom is iedereen van mening dat de oorlog er dit keer voor ons anders uit gaat zien? Gemeen gezegd, maar voor mij is het een "ver van mijn bed show". Mijn paarden gaan er de dupe niet van zijn, het enige wat ik ervan ga merken is dat de benzine duurder wordt. Dus: wat ga ik met mijn paarden doen? Ik ga ze gewoon de behandeling geven die ze altijd hebben gekregen, ze krijgen hun natje en hun droogje en regematige beweging. Ze krijgen weidegang, en ik ga me niet gek laten maken door een gasmasker voor ze aan te gaan schaffen of extra voorraden in huis te gaan halen.

Tegen de tijd dat het hard tegen hard gaat....valt er toch niet te aan ontsnappen. Maar neem van mij aan....biologische wapens gaan hier in Nederland niet vallen. En als Saddam er nu mee begint kan hij netzogoed zijn eigen vonnis ondertekenen, want dat overleeft hij niet....

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 00:40

cassidy schreef:
Mijn paarden gaan er de dupe niet van zijn, het enige wat ik ervan ga merken is dat de benzine duurder wordt.

De mijne krijgen dan wel minder te eten hoor *LOL* Als de mensen minder gaan autorijden dan hebben wij minder te besteden...Al moet het dan wel een hele tijd aanhouden voor we dat merken Haha! Een soort achteraf 'hongerwinter' zeg maar Knipoog

FotoDesign

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 00:50

Mijn paard dood? Over mijn lijk dan........

Monique

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:15

Cassidy schreef:
Hoe lang is het geleden dat we de GOLF oorlog hadden. Ja, precies de oorlog die ze TOEN af hadden moeten maken, dan hadden we nu deze hele ellende niet gehad. In 1990 was dat, als mijn geheugen me niet in de steek laat. Hoe oud waren jullie? Hoe veel kunnen jullie je daarvan herinneren? (...) Wie van jullie heeft deze oorlog nog in herinnering? Hoe oud waren jullie toen? Kunnen jullie je ook maar iets ervan herinneren dat je hebt gemerkt, behalve dat er minder toeristen in Nederland rondliepen en er voortdurend dezelfde beelden op CNN te zien waren?

Ik kan me dat herinneren als de dag van gisteren. Dat was in 1990/1991, het jaar dat ik in 5 VWO zat, waar we bij maatschappijleer werden bestookt met docudrama's. Bijvoorbeeld over wat de gevolgen zouden zijn van een chemische bom op een willekeurige stad in de UK. Niet fijn, er zijn heel wat mensen misselijk uit de klas weggelopen. Idd ook het jaar dat CNN bij ons op de kabel kwam en er sindsdien niet meer van is weggeweest.

Was ik toen bang? Misschien een beetje, maar meer voor wat er DAAR gebeurde. Het was toen al een ver-van-mijn-bed-show en dat is het nu weer. Ik had toen mijn paardje al zo'n 5 of 6 jaar, en heb er geen moment bij stilgestaan wat ik met hem zou doen als de oorlog in NL zou uitbreken. Om de doodeenvoudige reden dat een oorlog in NL niet voor de hand lag.

Het is IMO niet verkeerd om over dit soort dingen na te denken, maar probeer jezelf niet helemaal overhoop te denken. Zoals meer mensen zeggen: wat heb je eraan om zulke gedachten te hebben, terwijl je eigenlijk zou moeten genieten van wat je hebt? Maar misschien steek ik ook wel mijn kop in het zand, zoals ik in een ander topic over dit onderwerp ook al zei. Knipoog

Pellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 01:57

Cassidy schreef:
Waarom is iedereen van mening dat de oorlog er dit keer voor ons anders uit gaat zien? Gemeen gezegd, maar voor mij is het een "ver van mijn bed show". ....

je weet het niet... amerika is uit op irak, dat olielandje willen ze maar wat graag in eigen beheer hebben. waarom is het ver van je bed? Vliegveld Gatwick is weer iemand opgepakt met een scherpe granaat.
Ik zeg alleen; je weet het niet...

napoleon

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 08:44

Snap best dat iedereen hier heel luchtig over wilt doen maar vind dit niet helemaal juist.

Het is niet voor niets dat men al het pokken virusvaccinatie klaar heeft liggen hoor, dat betekend dat de Nederlandse regering wel degelijk rekening houd met terroristische aanslagen. Daarbij komt nog dat als Nederland zich gaat mengen in deze oorlog, er genoeg goede doelen in Nederland staan om uit te schakelen, bijvoorbeeld de dijken in Zeeland of de afsluitdijk en wat dacht je van onze hoofdstad Amsterdam?

Tuurlijk ik hoop dat we er weinig van gaan merken maar ik heb toch best een klein beetje vrees dat dat niet helemaal gaat gebeuren.

Wat betreft Nappie, die blijft gewoon waar ie is, in zijn eigen vertrouwde stal Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 08:59

[quote="napoleon"]
Het is niet voor niets dat men al het pokken virusvaccinatie klaar heeft liggen hoor, ]

He, daar zijn we toch allemaal al als kind voor ingeent?

Nimber

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 09:30

Als ik me daar druk over moet maken.
Jeetje net als prill ben ik dan veel te nuchter.
Dat zie ik dan wel weer hoor.Wie weet lopen ze morgen in het draad en zijn ze overmorgen frikandel heb ik me voor niets druk gemaakt over wat ik met ze moet doen in de oorlog.
Daarnaast als morgen de aarde vergaat hoef ik me ook niet meer druk te maken.. of zal ik ze nu maar vast inlaten slapen voor het geval de aarde morgen echt vergaat...Dilemma!

Barb

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:03

Franca schreef:
ik maak er biefstukjes van en blik ze in als voorraad....... Knipoog

heel goed idee, ik ga nu alvast een voorraad champignonnesaus
in slaan want dan smaakt het nog lekkerder Vingers aflikken

AnneOmie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-03 11:27

Dorine schreef:
Want er staat een vierbenige lieverd met mega-teddyberenvacht op me te wachten in de wei of op stal. Steeds weer blaast ze in de vrieskou haar warme adem in mijn nek en duwt me ongeduldig aan de kant als het hooi eraan komt.
Zij aan wie ik mijn hart geef
voor wie ik leef
voor wie mijn hart pompt
oorlog die komt?
met paniek beginnen?
nee
want nu kan ik winnen
deze oorlog gaat voorbij
ik vecht liever de oorlog
IN mij. Lachen

Mooi gezegd Dorine Hier ben ik het helemaal mee eens... en wel door blijven vechten he! Je zal die oorlog overwinnen hoor!!