manen trekken of niet? *foto*

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 18:18

Hey vraagje aan jou stef, dat paardje op de foto, wanneer en waar heb je die gekocht

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 18:58

lunatje schreef:
Hey vraagje aan jou stef, dat paardje op de foto, wanneer en waar heb je die gekocht

Die heb ik 4 augustus 2001 gekocht van bram de lange uit Leidschendam (daarvoor is ze van stigter uit "weet ik niet meer geweest" Ze is naar alle waarschijnlijkheid in de omgeving van Hoevelaken geboren.

Verder is het voor sommige kennelijk heel erg moeilijk om te lezen. De manen gaan zowiezo NIET op handbreedte, het gaat erom op de lange manen op gelijke lengte te trekken van de kortere pluk

Marije

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:04

Gewoon lekker zo laten. Pas als jij vindt dat het korte stuk manen op de goede lengte is, de rest trekken/snijden.

Een Haflinger met korte manen een porum?
Chica heeft ook nauwelijks manen meer ( ook vreetgraag weidemaatje) en haar manen zijn nu dus ook heel kort.... *Huil*

Kytha

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:10

Mijn tinker heeft aardig lange manen, maar er zijn op sommige plaatsen ook happen uit, wat natuurlijk toch iets minder mooi is als mooie, lange gelijke manen. Maar ik blijf er maar gewoon af, ik ben veelste trots op haar lange manen. Dus persoonlijk zou ik er niks aan doen.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:14

Ik heb hetzelfde gedaan, maar ik adviseeer je, doe het alleen als je goed kan trekken, mijn resultaat is verschikkelijk.

Tiko

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 19:21

Ik baal gigantisch van wat ik gedaan heb....ik zou het dus niet doen (kijk maar naar de fotos....*ware hel*)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:45

Ok bedankt stef, ik ben namelijk op zoek naar een haflinger die werkelijk sprekend lijkt op de pony die jij hebt.
Ze is ergens in 2000 verkocht, merrie, een jaar of 7 oud met stamboek, geweldig beessie, (verkocht vanuit Naarden in het Gooi) kan dr helaas nergens meer vinden.

Groetjes Tessa

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-02-03 20:47

jamaica heeft geen papieren en is 3.5/4 jaar oud.
helaas kunnen wij elkaar dus niet verder helpen (ik ben zelf op zoek naar haar verleden)

Xyris

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:52

okay, nou, succes dan met de zoektocht!

greetz

Cowgirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 20:57

Stef NIET DOEN hoor!!

Felix is 3 jaar geleden ook een hele pluk kwijt geraakt vanaf de wortel(zo'n handbreedte).
Ik stond werkelijk te janken, maar heb er geen moment over nagedacht om alles een lengte te maken.

Het heeft een lange tijd geduurd maar nu is alles weer bijna gelijk.
Gewoon geduld hebben dus.

Ik moet zeggen dat Pinky zijn manen behoorlijk hard groeien.
Gebruik je groeimiddel ofzo??? Da wil ik daar wel een beetje van Haha!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-03 22:54

ik zou het ook niet doen... Veerle's manen zijn ook ontzettend ongelijk, maar wil het denk toch zou houden, en dan als de langste manen te lang zijn die er af halen, zo word het, ooit op een dag Haha! , wel weer gelijk.. ik zou het echt zo zonde vinden... zou het gewoon lekker zo laten!