Is natuurlijk niet meer dan logisch in mijn ogen

Probeer het eens met idd zo'n kammetje met een mesje en een uitdunschaar.
Denk ook eens na of het allemaal wel nodig is of dat je ook mooie rozenknotten kunt maken met de wat dikkere manen
Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Lotje02 schreef:Wat is dat precies voor een kammetje met mes waar jullie het over hebben en waar kun je het kopen? Lijkt me ideaal!
Suzanne F. schreef:Vjestagirl:
Zo te horen vind jij toiletteren helemaal een taboe? Oren scheren hoeft ook niet als het paard het vervelend vind?? Want we doen niks tegen de zin van het paard in???
We moeten de paarden niet teveel vermenselijken hoor. Manen trekken is al tig jaren volledig normaal bij paarden. Omdat wij dat sieluhg vinden is het ineens taboe ofzo?

juval schreef:dit vind ik wel een goeie... vermenselijken... tuurlijk hoeven we de oren niet uit te scheren of de manen te trekken... dat 'moet' alleen maar omdat wij mensen dat kennelijk een mooier plaatje vinden.
Suzanne F. schreef:juval schreef:dit vind ik wel een goeie... vermenselijken... tuurlijk hoeven we de oren niet uit te scheren of de manen te trekken... dat 'moet' alleen maar omdat wij mensen dat kennelijk een mooier plaatje vinden.
Dat is omdat de KWPN keuringsmensen dit zo willen. Zo moet het gewoon, zo is het spel en zo zijn de regels.
Jij moet ook werken en belasting betalen... vind je ook niet leuk..
Bubsj schreef:offtopic:
Vjestagirl, er lopen momenteel ongelovelijk veel topic's over naturals, aanvallenheid en dergelijke. Mensen zoals jij zijn hier de aanleiding voor, en op deze manier zul je nooit serieus genomen worden. Ik neem je in iedergeval TOTAAL niet serieus, en ik merk aan de anderen in dit topic dat dat ook het geval is.
Daarnaast, heb je wel heeeeeeeeeeeeeeeeel makkelijk praten met een fjord, nee dan hoef je niet te trekken, en nee dan hoef je niets aan de oren, benen of iets dergelijks te doen voor de keuring.. Handig, want dan kan je lekker over andere oordelen.
Vjestagirl schreef:Suzanne F. schreef:Hoe knip je dan met de uitdunschaar en waar? Boven in de manen, bij de manenkam?? Dan krijg je toch stekeltjes op een gegeven moment? Help?
Zullen we jouw haar uit je hoofd trekken, met bosjes tegelijk, kijken of je er dan nogsteeds zo over denkt.
Investeer in een goede uitdun schaar, en ga ermee oefenen. En ja, je zult misgaan in het begin, daar leer je van,
Bubsj schreef:Daar heb ik het niet over, ik zeg niet dat jij niets moet doen. Maar jij kan makkelijk oordelen over sokken wegknippen of manen trekken omdat jij er zelf niets aan ondervind, sterkter nog, als jij het doet krijg je er minder punten op tijdens het keuren.
En daarbij, scheert ts de oren uit? Heb ik niets over gelezen, ik knip het gewoon bij mijn kwpner.
Dat het je niet uitmaakt dat iemand je niet serieus neemt, is imo gewoon domheid. Als je een standpunt duidelijk wil maken moet je dat gewoon op een duidelijke maar normale manier onderbouwen. Niet met vingetjes wijzen en men van dierenmishandeling beschuldigen. Zo bereik je niets, en ik neem toch aan dat als je overtuigd bent van iets het je doel is ook andere ervan te overtuigen, op een vriendelijke manier.
. Dat je iets niet zelf doet wil niet zeggen dat je er niets van mag vinden. Dat zou ook inhouden dat we geen mening meer mogen hebben over oorlog voeren, over Den Haag, over eigenlijk een heleboel.

Vjestagirl schreef:Bubsj schreef:Daar heb ik het niet over, ik zeg niet dat jij niets moet doen. Maar jij kan makkelijk oordelen over sokken wegknippen of manen trekken omdat jij er zelf niets aan ondervind, sterkter nog, als jij het doet krijg je er minder punten op tijdens het keuren.
En daarbij, scheert ts de oren uit? Heb ik niets over gelezen, ik knip het gewoon bij mijn kwpner.
Dat het je niet uitmaakt dat iemand je niet serieus neemt, is imo gewoon domheid. Als je een standpunt duidelijk wil maken moet je dat gewoon op een duidelijke maar normale manier onderbouwen. Niet met vingetjes wijzen en men van dierenmishandeling beschuldigen. Zo bereik je niets, en ik neem toch aan dat als je overtuigd bent van iets het je doel is ook andere ervan te overtuigen, op een vriendelijke manier.
Ja, de ts vraagt ergens of ze dan ook de oren maar niet meer uit moet scheren, omdat haar paard dat niet prettig vind.
Ik heb een fjord, maar dat is niet het enige paard dat ik ken. Dat je iets niet zelf doet wil niet zeggen dat je er niets van mag vinden. Dat zou ook inhouden dat we geen mening meer mogen hebben over oorlog voeren, over Den Haag, over eigenlijk een heleboel.
Ik kan me moelijk van iedereen iets aantrekken, niet dan? Mijn ervaring is dat mensen het vaak beter begrijpen met een voorbeeld dat dicht bij ze staat, in dit geval het haren uittrekken.
) 

Stessvrij het gewenste resultaat!