stalgeld ineens sinds vandaag omhoog

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

IcePrincess

Re: stalgeld ineens sinds vandaag omhoog

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:50

Voorgaande jaren was dat ook niet . Toen ik een half jaar geleden op dezelfde stal kwam staan is mij ook gewoon verteld dat de groepsstallen 250 per maand waren voor de winter en dan moest je onderling maar uitzoeken hoeveel paarden je erin deed en dan moest je die kosten door het aantal paarden delen.
Nu ben ik vandaag precies vertrokken naar een andere stal, maar als ze mij zo op de dag dat het ingaat pas zouden vertellen dat de stalling zo fix omhoog gaat zou ik daar ook absoluut pissig om zijn. Ok als je de stalling omhoog doet en de regels veranderd, maar geef dat dan wel op tijd aan. Dat meisje had zo natuurlijk ook niet op die extra kosten gerekent, en heeft op deze manier ook geen tijd om te zoeken naar een andere oplossing of stalling.
Er zijn ook mensen daar die zelf alleen 3 paarden hebben, ook leuk voor hen als ze dan ineens 50 euro meer moeten gaan betalen Scheve mond .

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:59

ik denk dat dat niet gebeurt was Knipoog

nu komt er een vreemde bij ,en TS is minder gaan betalen Clown

als TS er nu met 3 paarden voor 250 euro had gestaan zal hij niet ineens 50 euro omhoog gegaan zijn.

maar ik vind het een vreemde manier van stal houden moet ik zeggen,je huurt wel een box maar je betaald je eten per paard lijkt mij
anders kan je die stal wel 5 paarden zetten voor 250 euro
maar moet de boer dan extra kosten krijgen voor het voer?

IcePrincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 00:17

Blijkbaar, toen ik er de eerste ging ging kijken stonden de paarden nog op stal en stonden er ook 4 (of 5) paarden in 1 zo'n stal, van verschillende eigenaren en betaalden samen 250 euro.
Het was in eerste instantie de bedoeling dat mijn pony samen met die van de TS in de stal zou komen, nooit wat gezegt dat het stalgeld dan meer zou worden.

Ik begrijp het ook echt wel, heb nog gevraagd of het stalgeld omhoog ging ivm hoge kosten van het stro, maar nee prijzen bleven hetzelfde.
En dan krijg ik vandaag ineens een telefoontje van de TS dat ze zomaar even het stalgeld hebben verhoogd, per direct en flink ook.

Tuurlijk is het fijn dat zij in vergelijking met andere stallen zo weinig betaald. Maar je mag toch wel verwachten dat je tijdelijk ingelicht wordt van veranderingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:26

Het is beroerd, maar ik heb de ervaring bij boeren dat het om hetgeld gaat, loopt het goed omdat er meer klanten bij komen, dan worden ze duurder, dan wordt alles minder, minder stro, minder en goedkoper hooi. De afspraken die gemaakt zijn worden niet meer zo nageleefd. Dat is het leventje van een pension, en met name een boerenpension. Als jij nu weggaat, dan staat er binnen een week een ander en die betaald wel 100 euro en dan heb je kans dat ze een jaar later ook weer meer betalen en wel wat meer stro krijgen omdat het zo duur geworden is, stro erbij dat kan, maar dan wel stalhuur omhoog..het is een spel en je hebt ze nodig. Zo op het eerste oog lijkt het allemaal goed en betaalbaar, maar na een paar maanden kom je er achter dat het wel heel erg minimaal allemaal is.

Helaas heb ik ten overvloede deze ervaring. Mijn paard staat nu 4 maanden thuis en hij is nog nooit zo relaxed geweest en heeft er nog nooit zo goed uit gezien. Het is zo eenvoudig, maar het kost geld, gaat van de winst af van een pension en het mag eigenlijk niks kosten. Het stro en het hooi wordt op de koeien afgeschreven, de rest is winst.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-11-08 20:47

Zo even bij gelezen had vandaag een verjaardag dus kon het niet bij houden.
Het is wel een redelijke grote box waar nu 2 grote pony,s in staan en een
klein paardje moet zeggen het is toch wel vol nu dus meer zou echt niet gaan.
In de stal ligt wat stro en ze krijgen 2x per dag een baal hooi.
Ze gaan overdag wel zoveel mogelijk het weiland op en savonds
weer naar binnen.
Verder krijgen geen extra voer en zelf stro erbij leggen in de stal mag dus echt niet Koe
Moet er ook bij zeggen uitmesten wordt gedaan 1x per week
en opstooien is wel elk dag wordt ook gedaan.

Ik zelf klaag helemaal niet over het stalgeld ik ben er alleen op vooruit gegaan Tong uitsteken
Maar vond het wel banketstaaf voor het meisje wat bij mijn paardjes in de stal kwam staan
250 :3 = 83.30 om precies te zijn dat had ze wel.
alleen nu het 100 per paard was stond ze toch even te huilen Huilen
gelukkig heeft ze wel een hele lieve verzorgster voor haar paardje die nu wat extra betaald.

En ja het is een boer waar we staan Vork

Yorghos

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 20:59

Op zich snap ik een verhoging van het stalgeld wel. Een extra paard levert extra mest op en is ook weer een extra mond om te voeden. Ik neem aan dat er nu ook meer hooi wordt gevoerd?
Ook met buiten/binnen zetten levert het extra werk op. In die zin vind ik een verhoging dus wel redelijk.
En ja, meestal wordt een verhoging op voorhand aangekondigd, maar in dit geval komt de verhoging doordat er een extra paard is bijgekomen. En dat wist die man niet van tevoren.

Maar wat ik hier nog niet heb gelezen: zijn alle groepsstallen in prijs verhoogd? Of alleen de jouwe?

Lynn_Nikita

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 21:03

het zijn 20- euro meer voor dat meisje, paarden kosten nu eenmaal geld en ze staat al vrij goedkoop
dat er ineens een verhoging komt kan ik ook begrijpen, nu eten 3 paarden mee ipv 2

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 06:33

Yorghos schreef:
Op zich snap ik een verhoging van het stalgeld wel. Een extra paard levert extra mest op en is ook weer een extra mond om te voeden. Ik neem aan dat er nu ook meer hooi wordt gevoerd?
Ook met buiten/binnen zetten levert het extra werk op. In die zin vind ik een verhoging dus wel redelijk.
En ja, meestal wordt een verhoging op voorhand aangekondigd, maar in dit geval komt de verhoging doordat er een extra paard is bijgekomen. En dat wist die man niet van tevoren.

Maar wat ik hier nog niet heb gelezen: zijn alle groepsstallen in prijs verhoogd? Of alleen de jouwe?

Even hierop terug komen.
De boer wist wel dat er een exta paard bij kwam want dat hebben we halver wege vorige maand
al besproken ze zijn toen met zijn 3tjes in de wei gezet om aan elkaar te wennen.
Buiten zetten wordt gedaan en we hebben afgesproken dat we ze zelf binnen zetten.
Een enkele stal kost 185 euro en dat kan dat meisje helemaal niet betalen vandaar dat
ze erbij mij dan bij kwam.Als zij het niet was geweest was het een ander pony
ook wel bekend van bokt Knipoog Ook deze wist niets van de prijs verhoging maar ze heeft een
andere stal gevonden.
Er zijn totaal 2 grote stallen groeps stal wil ik het niet echt noemen ,ook die is 300 euro
geworden staat een grote draver ,een shetje en een fjordje in van 7maanden.

joyce B

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 08:28

op het laatste moment verhogen vind ik niet klantvriendelijk. Hebben ze nog uitgelegd waarom ze het niet eerder doorgegeven hebben? Of was het nu pas van belang omdat jullie nu pas aangaven de stallen weer te willen gebruiken?

Wel balen natuurlijk, al is de prijs niet verkeerd, ondanks verhoging.

spook_sunset

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 11:29

als er iets nieuws bij is gekomen bv; een bak dab kan de prijs omhoog maar niet zomaar omhoog !

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-11-08 12:17

haha een bak is al bijna dik twee jaar in aan bouw maar nog steeds niet af
verder niks bij gekomen.
Vervolg vandaag, De boerin zou de paarden buiten zetten
inverband met dat ik smorgen moet werken,affijn boerin was niet thuis
hoorde ik van stalgenootje en dus dacht stalgenootje dan doe ik het wel
Maar helaas ,dit is haar niet gelukt,zijn ook 7 paarden die ze buiten moet zetten
en dit was haar eerste keer dat ze dit zou doen.
twee van haar is wel gelukt maar de rest niet.
Dan ga ik straks als mijn zoontje op school zit even heen en weer
even buiten zetten(zal gelijk wat foto,s maken ,kunnen jullie zien waar we het over hebben)
Om 3 uur even wat boodschappen halen met zoontje als hij uit school is en dan
maar weer terug om ze binnen te zetten.Als het goed is gaat er dan een ander stalgenootje
mee met het paard wat bij mijn paardjes in de box staat.
Wordt vervolgd zou ik zeggen.......

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:16

Hoe groot zijn die groepsstallen?

Mjay

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:22

als dat meisje die 20 euro extra niet heeft tja... zie ik het houden van een paard toch somber in... en als die stal met hooi is enzo dan is het toch logisch dat het met een paard erbij omhoog gaat? want dat kost de boer meer geld?

gewoonpetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:26

ik denkt dat je erg laag bezig bent alinda!.
en dat 300 niet echt hoog is.
en de bak was toch af!
dat las ik toch in berichten van je
en hun zijn niet de gene die mensen weg jagen mij jij.
en ik denkt zelfs als ik had geweten dat jij weg zou gaan
ik niet eens weg was gegaan bij hun.
verder zal ik niet verder gaan word al misselijk zat van je.
en weet ook dat dit geen site is om het uit te vechten.
maar ik denkt als jij daar weg bent dat het daar echt gezellig gaat worden

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:36

gewoonpetra schreef:
ik denkt dat je erg laag bezig bent alinda!.
en dat 300 niet echt hoog is.
en de bak was toch af!
dat las ik toch in berichten van je
en hun zijn niet de gene die mensen weg jagen mij jij.
en ik denkt zelfs als ik had geweten dat jij weg zou gaan
ik niet eens weg was gegaan bij hun.
verder zal ik niet verder gaan word al misselijk zat van je.
en weet ook dat dit geen site is om het uit te vechten.
maar ik denkt als jij daar weg bent dat het daar echt gezellig gaat worden

verklaar je nader Nors opkijken

dblijham

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 22:47

Ik maak uit het verhaal van TS alleen maar op dat ze zich afvraagt of deze verhoging netjes is doorgevoerd en dat ze het sneu vind voor het andere meisje. Verder lijkt dit mij inderdaad niet de plek om ruzies op stal uit te vechten.
Graag weer on topic.

Barbara1975

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:05

@ikbenflou je hebt inderdaad ergens gereageerd in het duitsland toppic op een bericht van mij met de mededeling dat de super all wheaterbak al helemaal af is....das raar zeg....of wasdat een vergissing?

Het is ten eerste volgens een hoop mensen gewoon een boer die zwart wat centjes verdiend....de pensionstalling is niet geregistreerd dus zal die bak er ook niet komen want dat betekend dat hij het moet opgeven dat hij pensionpaarden houdt wat dan dus ook betekend dat hij een mestadministratie etc moet gaan voeren...dus ik denk niet dat dat er allemaal nog van gaat komen. En ik had je allang kunnen vertellen dat de prijzen omhoog zouden gaan..er zijn in 1 maand tijd daar van de zomer 7 paarden weg gegaan...van betalende klanten dan he..reken maar uit wat hij daarmee verliest aan inkomsten. Het is niet de stroprijs hahaha het is een compensatie van ons vertrek....de hypotheek moet ook betaald worden tenslotte!

Ze doen alles daarzwart dus ze kunnen doen en laten wat ze willen en je hebt het maar te slikken..PUNT! bevalt het niet dan ga je weg!
Maar ik moet petra gelijk geven..de enigste die veroorzaakt dat er mensen vertrekken ben jij en je weet zelf dondersgoed waardoor! Want niet alleen Filou kent al jouw geheimen hoor....

En voor dat arme huilende meisje hoop ik dat er iemand komt waarvan het paardje bij haar in de stal kan want ik weet zeker dat ze geen 300 euro kan ophoesten..En idd @Mjay...als je financieel niet voor een paard kan zorgen moet je een goudvis nemen!!!

banketstaaf dat je zo flauw praat over deze stalling..en dat terwijl je al jaren hun reet in kruipt!!! Tis niet veel maar wel de enigste met swinters elke dag weidegang..en dat heb je nu in je nwe stalletje straks niet...dus of je er nu op vooruit gaat...je paarden in elk geval niet(leuk voor een jaarling binnenstaan!!)Dus ik zou me nog maar eens bedenken of je toch niet op je plaats bent daar in Biert! Je hebt er tenslotte al alles naar je hand gezet!

Dit is geen aanval op TS maar een mening die gegeven wordt . Ik heb een jaar op deze stal gestaan en weet dus hoe hetdaar reilt en zeilt!
Laatst bijgewerkt door Barbara1975 op 03-11-08 23:27, in het totaal 1 keer bewerkt

gewoonpetra

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:24

mirgino,
als je nog iets wilt weten stuur gerust een pb tje.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:26

Jij bent dus met 2 paarden goedkoper uit dan voorheen? Je stond immers met 2 paarden in 1 box voor 250 en nu 2 x 100.

mirgino

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-08 23:32

gewoonpetra schreef:
mirgino,
als je nog iets wilt weten stuur gerust een pb tje.

ik denk niet dat ik het weten wil, en er staat een reactie die wel iets duidelijk maakt Knipoog

friesiszwart

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 07:38

die prijsverhoging was netjes geweest een maand vooraf echter het is niet veel en voor de staleigenaar zeker niet de kosten. En dan is er nog geen onderhoud gedaan en nog geen rekening met slopen gehouden.
Nee hoor absoluut niet duur en thuis zou je indien je de mogelijkheid had je paarden voor meer geld hebben staan.
Welliswaar niet netjes op zo korte termijn het bedrag te verhogen.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 07:51

Zelf vindt ik de prijs ook echt niet veel hoor,alleen flauw dat ze het niet eerder hebben gezegd.
Heb dit ook tegen de boerin gezegd en we hebben het uitgepraat snap haar donders goed.
Kunnen inderdaad wel in 1 stal allemaal paarden stoppen en zo de kosten delen.
Het gaat prima nu met zijn 3tjes in de stal en het meisje kan het nu ook wel betalen,ze heeft een baan gevonden Pling
Maar jammer dat ze het niet eerder hebben gemeld daar gaat het over deze toppic!!!

even terug komen op war reakties ON TOPPIC
de all weather bak is wel degelijk af alleen de omheining is niet helemaal inorde.
maar dat komt wel goed Pling We houden moed.
Er zijn ook weer nieuwe mensen erbij gekomen en zelf oude terug gekomen
weer hardstikke gezellig op stal.
Vandaar dat de boer en boerin dit bedrag van de stal om hoog gooide ,
anders wil iedereen een grote stal en zo de kosten delen.

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 08:08

Hier mag een slotje op,dank je wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-08 08:57

Zo jij bent omgeslagen..., all weather, heb ik nog nooit gehad bij een boerenstal.... als je kan sturen, heb je geen omheining nodig. En dat voor 100 euro per paard.

Slotje zal wel snel komen, voel een ruzietje aankomen... Clown

ikbenfilou

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-11-08 09:00

klopt omheining heb je dan niet nodig
maar sommige paarden zijn zo ondeugend dat ze er toch uit lopen.
all weather zal het niet helemaal zijn,maar moet zeggen na al de regen toch rijdt baar dus water zakt wel netjes weg.
Ik vindt de prijs ook echt om te lachen hoor waar sta je nu voor 100 euro per paard,super toch.
Ik klaar daar ook helemaal niet over.