Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, Neonlight, Sica, NadjaNadja, C_arola

[/quote]
[/quote]Tanja schreef:Hier 1 grote Kwpn-er van 1.75m, 2 Welsh A-tjes, en 2 Shetjes. Krijgen onbeperkt hooi, werken niet en krijgen naast hooi 2x per dag 1 handje granenmix, meer niet.
Wij hebben grote ronde balen van 300kg staan en daar doen ze 4 dagen mee met zijn 5en dan is zo'n baal schoon op, moet er wel bij melden dat ze hier op het moment niet meer op het gras staan.
, ze zijn vast tonnetje rond. Dit redden die van "ons" niet hoor! (2 paarden van 1.64 m + 2 D - pony's waarvan 1 werkend en 1 drachtig) gem schreef:Wat een vreetzakken, ze zijn vast tonnetje rond. Dit redden die van "ons" niet hoor! (2 paarden van 1.64 m + 2 D - pony's waarvan 1 werkend en 1 drachtig)
(denk ik) 1 Shetje en 1 Welshe zijn wel behoorlijk aan de maat maar de rest niet. Maar ik heb ze in de winter toch echt liever wat voller dan schraal, ze staan bij mij het hele jaar door buiten, wel met een schuur als ze willen hoor.
Tanja schreef:gem schreef:Wat een vreetzakken, ze zijn vast tonnetje rond. Dit redden die van "ons" niet hoor! (2 paarden van 1.64 m + 2 D - pony's waarvan 1 werkend en 1 drachtig)
Nou dat valt dus heel erg mee, het is meer haar op het moment. De grote jongen eet het meest, die staat de hele dag door te eten maar dat is ook een best massief paard, altijd al geweest, de kleintjes eten niet eens zoveel(denk ik) 1 Shetje en 1 Welshe zijn wel behoorlijk aan de maat maar de rest niet. Maar ik heb ze in de winter toch echt liever wat voller dan schraal, ze staan bij mij het hele jaar door buiten, wel met een schuur als ze willen hoor.
Trouwens gaat de baal van deze week vandaag dag 5 in dus schijnbaar wisselt het wel van baal tot baal
dblijham schreef:In november zit er anders niet zo bar veel voeding meer in het gras. Mijn 3 pony's (een C van 16 en 2 D/E tjes van 1,5 en 2,5) doen 2 weken met 500 kilo kuilgras. Gemiddeld eten ze dus zo'n 12 kilo per pony per dag.