Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

. Nu heb ik weer een jonkie die straks ingereden moet worden. Ik zou nooit meer terug op manegepaarden kunnen rijden, denk ik. Tinne schreef:...
Nu heb ik mijn eigen paard gekocht, waar ik ook al veel van heb geleerd. Niet qua paardrijden zelf, maar om meer verantwoordelijkheidsgevoel te hebben. Klinkt misschien heel stom, maar zo is het wel...
*op de manege leerde we de basis dingen o.a. galop, en ik ging al met wissels om de pas door de bak
* Dorine schreef:Verder vind ik dat 'het leren rijden' op een manege over het algemeen veel langzamer gaat (meer tijd kost) dan als je bijv. met een verzorgpaard bij een vereniging kunt rijden.
Als ik nu een meisje tegen komt die zegt: ik rijd vier jaar, alleen maar manegelessen...
Of een ander meisje die zegt: ik rijd vier jaar waarvan 1 jaar een verzorgpony gehad... dan weet ik dat die laatste gewoon veel meer geleerd heeft, ook wat rijden betreft.

)
), en daar heb ik veel van geleerd over de verzorging. Ik heb daar 60 gulden voor een uur privéles neergelegd en allemaal maar frustraties van over gehouden. Ik deed niets goed. Kan best, maar ik werd ook alleen op de dingen gewezen die ik niet goed deed.