Poetsen na het rijden?

Moderators: Essie73, Coby, balance, Firelight, Dyonne, NadjaNadja, Neonlight, Sica, C_arola

Toevoegen aan eigen berichten

just_kiki

Re: Poetsen na het rijden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:02

ik doe het niet Lachen
als ik in de modder heb gereden spuit ik wel even de benen af, verder niks Lachen

Apple

Ik poets bij voorkeur na het rijden Lachen. Lekker even alle zweetplekken weg. Daarnaast vind paardlief het ook fijner om na het rijden geborsteld te worden ipv voor het rijden.

Apple

-> VSW

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-10-08 23:03

Alleen even een borsteltje over eventuele vochtige plekken of afspuiten als hij echt erg nat is.

mistral19

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 11:57

Als hij gezweet heeft, poets ik het zweet even weg met roskam en harde borstel. Als hij niet gezweet heeft, ga ik er gewoon nog eens over met een zachte borstel om het stof op de zadelplek weg te borstelen. Dan kan ik hem lekker blinkend terug op stal of op de wei zetten Lachen .

MichelleAnne

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:02

Ik spoel de benen meestal af, maak zijn hoeven schoon en dan de deken , Sosm krab ik voordat ik ga rijden wel evben zijn hoevenuit .

Thirsa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 15:04

Ik haal er vaak nog wel even een borstel overheen.. en even de hoefjes uitkrabben Lachen

xmarliez

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 18:46

IK poets ze helemaal schoon voor het rijden en doe altijd de hoeven, en na het rijden altijd helemaal schoonmaken met de zachte borstel en altijd de hoeven.Lachen

Boefjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:02

ik krab zijn hoefjes altijd voor en na het rijden uit, en ik haal er altijd even een borstel erover heen en dan de deken weer om en lekker na de wei Lachen

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:08

Voor het rijden volledige poetsbeurt, na het rijden hoeven, soms een borsteltje erover en natuurlijk controlren op wondjes.

000

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:10

.
Laatst bijgewerkt door 000 op 25-03-22 19:43, in het totaal 1 keer bewerkt

XxNimezxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:12

Het poetsen na het rijden kan je het beste wel doen dan stimuleer je de bloedsomloop en voorkom je deels spierpijn. dus het is zeker niet overbodig (btw ik leer dit op school)

_Jennifer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:13

mrie schreef:
Ik vind het wel allernoodzakelijkst om NA het rijden de voetjes uit te krabben in plaats van er voor.
Wij moeten altijd over een stukje onverharde weg om bij de rijbak te komen en altijd weer lopen er steentjes in de witte lijn.
Ik snap eigenlijk ook niet zo goed waarom dat van te voren gedaan wordt. Dan zit er alleen maar poep, modder of stro in....

als ze bij ons van het land komen zitten er regelmatig steentjes in hoor Lachen (oke, maar dat licht aan het weiland )
maar het lijkt mij hoe dan ook niet prettig om met een kluit modder/zand/stront onder je voeten te lopen. En het ziet er verzorgder uit.

sowieso doe ik altijd hoevenkrabben na het rijden, en af en toe een borstel eroverheen maar over het algemeen niet. Meestal masseer ik dr rug nog even.

Michh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 20:39

Ik krab de hoeven zowiezo uit. Haha!
En echt poetsen? Ik veeg gewoon een beetje erover heen als ze bezweet is. Lachen

xLinsey

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:15

Ik zelf vind het nodig.
I.v.m als de haren rechtop staan door zweet (etc.) en om het paard nog even lekker te verwennen.
Ook altijd nog de hoeven uitkrabben voor het geval dat er nog steentjes inzitten en het paard niet kreupel gaat lopen.
Nu gebeurt dit natuurlijk niet direct maar ik vind het zeker nodig het oogt ook veel mooier. een verzorgder paard =) en dan heb je de volgende keer als je gaat rijden minder poetswerk.
Licht eraan of je paard een deken opheeft of niet en of die vaak rolt.
mijn vz paardje rolt namelijk vaak en heeft geen deken op, ben dus de pineut en kan hem dag na dag lang poetsen Tong uitsteken

SiSi1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-08 21:23

Ik poets altijd voor en na het rijden, vind het altijd fijn als mijn paardje weer verzorgd op stal staat Knipoog ,
is ook meer voor mijn eigen gevoel....
Ook krab ik voor en na het rijden de hoeven uit..
Ik poetste zelfs (toen ze nog op de manege stond en ik haar los moest laten als ik niet ging/kon rijden) voor en na het losgooien.
Nu staat ze lekker de hele dag buiten dus zelf losgooien hoef ik niet meer Haha!

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 13:13

Voor dat ik ga rijden poets ik uitgebreid, na het rijden krab ik altijd de hoeven uit en soms nog even op de plek waar het zadel heeft gelegen Lachen

Alice95x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:03

Ik poets etc. eigenlijk alleen voor ht rijden, En als ik klaar ben kijk we de hoefjes even na!!
mr als ze erg gezweet hebben,, was ik ze wel (na het rijden)!! En doe ALTIJD lekker een dekentje om, en zet ze op stal!!

Silence

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:04

Ik doe het wel. Voor het rijden uitgebreid en daarna de plaatsen die nodig zijn.
Ik verzorg de plaats van het zadel altijd.
Ook controleer ik zijn benen en krab ik zijn hoeven uit.

Salsalaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:36

Poetsen hoeft niet altijd, maar meestal komt er nog wat vuil tussen de haren vandaan door het bewegen. Maar hoeven krabben is wel beter als je dat elke keer na het rijden doet, je weet maar nooit...

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 20:40

voor het rijden poets ik wel, mijn paard is een vetklep, en rijden met modder op zijn vachtje is neit wat.

na het rijden poets ik met 1 borstel, even de zweetplekken enzo, anders jeukt het zo

Julie_x

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 22:54

Ik poets voor het rijden om m'n pony schoon te hebben.
Na het rijden vind ik poetsen minstens even belangrijk, omdat ik het dan zie als beloning en verwenning na het werk.

Merry98

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:00

ja doe ikw el.
moet zeggen neit altyd hoor.
maar als hij echt zand benen heeft doe ike r even een borstel overheen en over de plek waar t zadel gezeten heeft en een zacht borsteltje oevr zijn hoofd.
Er heeft toch een half uur tot uur een zadel en hoofdstel gezeten. En dan vind ik t toch fijn dat dat gewoon even gepoetst word.
soort massage..en ook om te kijken dan extra of ik niet wondjes zie..
die tydens t ryden gebeurt kunnen zijn.Je weet maar nooit!

Seraphim

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-08 23:05

Meestal spuit ik de paarden helemaal af na het rijden, maar als ze niet gezweet hebben poets ik ze wel even. Lekker masseren met de rosborstel, vinden ze heerlijk Ja

Marlllot

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-08 10:06

alleen na het rijden als ze opzich best droog is, en een beetje vies, dan ga ik er nog wel is over heen met een borstel, en ik krab zoiezo altijd na het rijden de hoeven even uit. geen grote moeite, maar wel een groot gebaar tegenover je paard Knipoog
als mijn pony nat is, dan spuit ik haar nog wel is af, maar als ze nat (dus heeft gezweet) borstel ik nooit.